Πώς θα αντιμετωπίσετε το άγχος όσοι δουλεύετε στο σπίτι

Τετάρτη 8 Απρίλιος 2020

Τις τελευταίες ημέρες η καθημερινότητά μας έχει αλλάξει ριζικά τόσο στην προσωπική όσο και στην επαγγελματική ζωή. Πολλοί μένουν και δουλεύουν στο σπίτι και αυτό μπορεί να προκαλέσει πρόσθετο άγχος. 

Η εξισορρόπηση της επαγγελματικής με την προσωπική ζωή είναι μια δύσκολη υπόθεση και τις περισσότερες φορές μας φαίνεται ακατόρθωτο. Το αποτέλεσμα είναι να υποκύψουμε στο υπαρξιακό χάος και να αφήσουμε τις επαγγελματικές υποχρεώσεις να κατακλίσουν τη ζωή μας.

Όμως έφτασε η στιγμή να αναλάβετε δράση και να αντιμετωπίσετε το άγχος που σας δημιουργούν οι ευθύνες.

Οργανωθείτε. Είναι σημαντικό τώρα που μένετε σπίτι, να μάθετε να οργανώνετε την ημέρα σας ώστε να μπορείτε να είστε παραγωγικοί στη δουλειά σας. Όσο εύκολο και αν ακούγεται η δουλειά από το σπίτι, τελικά δεν είναι. Εάν λοιπόν όλο αυτό σας ανησυχεί και σας αγχώνει, μπορείτε να δημιουργήσετε μια λίστα υποχρεώσεων, έτσι ώστε να διατηρείτε ρεαλιστικούς στόχους και να αντιμετωπίσετε καλύτερα το άγχος.

Ξεπεράστε την τελειομανία. Η τελειομανία οδηγεί σε υψηλά επίπεδα άγχους. Στην προσπάθειά σας για να τα κάνετε όλα τέλεια καταλήγετε σε μια εμμονή που στο τέλος σας αφήνει μια πικρή γεύση. Απελευθερώστε τον εαυτό σας από τα μη ρεαλιστικά πρότυπα και θα εκπλαγείτε όταν δείτε πόσο απελευθερωτικό είναι.

Λύστε τις αντιπαραθέσεις. Το γεγονός ότι μπορεί να περνάτε πολλές ώρες στο σπίτι μαζί με τον σύντροφό σας, μπορεί να φέρει συγκρούσεις.  Ο καλύτερος τρόπος αντιμετώπισης του άγχους αυτού του είδους είναι η επίλυση της σύγκρουσης μέσω της επικοινωνίας. Πολλοί άνθρωποι κάνουν το λάθος να αποφεύγουν τις συζητήσεις με το φόβο μήπως έρθουν σε αντιπαράθεση, κάτι που οδηγεί σε στρες. Έτσι, την επόμενη φορά που έχετε κάποιο πρόβλημα με τον σύντροφό σας, προσπαθήστε απλά να μιλήσετε και να βρείτε μια λύση.

Ασχοληθείτε με τον εαυτό σας. Πότε ήταν η τελευταία φορά που κάνατε ένα χαλαρωτικό μασάζ; Ναι, τώρα έχετε ένα επιπλέον λόγο για να αγχώνεστε, όμως μερικές φορές, το μόνο που χρειάζεται να κάνετε είναι να καθίσετε, να χαλαρώσετε και να ζήσετε τη στιγμή. Κάνετε πράγματα που σας απαλλάσσουν από το άγχος - μπορεί να είναι κάτι τόσο απλό όσο η ανάγνωση ενός βιβλίου ή η ακρόαση χαλαρωτικής μουσικής.

Φάτε υγιεινά. Ένας από τους καλύτερους τρόπους για να αντιμετωπίσετε το άγχος είναι να τρώτε υγιεινά. Να έχετε μια ισορροπημένη διατροφή και να συμπεριλάβετε τρόφιμα που είναι πιθανό να καταπολεμήσουν τα επίπεδα άγχους.

Κοιμηθείτε αρκετά. Συνήθως  ο ύπνος θεωρείται δεδομένος χωρίς να συνειδητοποιούμε ότι εάν κοιμόμαστε τις σωστές ώρες είμαστε πιο παραγωγικοί και έχουμε καλύτερη διάθεση.  Η λήψη τουλάχιστον 7 έως 9 ωρών ύπνου κάθε βράδυ είναι ζωτικής σημασίας. Βρείτε τεχνικές χαλάρωσης όπως η ανάγνωση ενός βιβλίου και προσπαθήστε να κοιμάστε την ίδια ώρα κάθε βράδυ.

Διαλογιστείτε. Ο διαλογισμός συμβάλει στη αποφόρτιση και στη χαλάρωση. Βρείτε ένα ήσυχο μέρος στο σπίτι και ξεκινήστε αφιερώνοντας 15-20 λεπτά της ημέρας σας στο διαλογισμό.

Ναι, η ζωή μπορεί να γίνει πολύ αγχωτική κατά καιρούς τα προβλήματα και οι ευθύνες δεν φαίνεται να τελειώνουν. Αλλά το τι πρέπει να κάνετε εξαρτάται από τη στάση σας και από τις αποφάσεις που θα πάρετε. Μπορείτε είτε να υποκύψετε στο άγχος και να αφήσετε τη ζωή να ξεφύγει από τα χέρια σας, είτε να αναλάβετε τα πράγματα και να επιλέξετε να ζήσετε μια πιο ευτυχισμένη, υγιέστερη ζωή - η επιλογή είναι δική σας.