Mπορεί το renting να αντικαταστήσει το shopping; Το νέο καταναλωτικό μοντέλο που έρχεται στη ζωή μας
Μάρθα Κουμπάνη
17 Σεπτεμβρίου 2020
Tην ώρα που μεγάλα brands καλούνται να αντιμετωπίσουν την πτώση του τζίρου τους, μετά και το ξέσπασμα της πανδημίας, οι fashion influencers θέλουν συνεχώς περισσότερα νέα trends για να ικανοποιήσουν τη ματαιοδοξία ενός αδηφάγου κοινού. Οι ενημερωμένοι καταναλωτές στρέφονται προς τη βιώσιμη μόδα και η απάντηση είναι η ενοικίαση ρούχων. Οι προβλέψεις λένε ότι μέχρι το 2023 η ενοικίαση ρούχων θα είναι μια βιομηχανία αξίας 2,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων.
Φαίνεται ότι η υπηρεσία ενοικίασης και συνδρομής εξασφαλίζει στα brands πιστούς πελάτες, αφού ο καταναλωτής δηλαδή, μπορεί όχι, απλά να νοικιάσει ένα ρούχο για ένα event, αλλά με μια μηνιαία συνδρομή, να έχει πρόσβαση σε μια τεράστια γκαρνταρόμπα και να συνθέτει μια ανεξάντλητη ποικιλία από outfits.
Τέτοιες υπηρεσίες προσφέρουν τα Rent the Runway, Stitch Fix, Trunk Club, Le Tote, nuuly ή DreXCode. Έτσι, η επαφή πελάτη και brand δεν τελειώνει στο ταμείο ή στο check-out του καλαθιού. Κάθε αγοραστής επιστρέφει κάθε φορά και η εταιρεία έχει κέρδος από τα ίδια ρούχα ξανά και ξανά. Επιπλέον, είναι ευκολότερο για τα brands να παρακολουθούν τις προτιμήσεις των πελατών, διαμορφώνοντας ανάλογα τον σχεδιασμό τους, για να παράγουν ακόμα πιο επιτυχημένα κομμάτια.
Ποικιλία, ενημερωμένες εμφανίσεις και πιο οργανωμένες ντουλάπες είναι μόνο μερικά από τα προνόμια της ενοικίασης ρούχων για τους καταναλωτές. Επιπλέον συνεισφέρει σε πιο συνειδητές επιλογές στην καταναλωτική τους συμπεριφορά με στόχο το sustainability, την οικονομία στους υδάτινους πόρους και καλύτερες συνθήκες εργασίας για τους κατασκευαστές.
Και αν μέχρι πριν κάποια χρόνια φαινόταν "άκομψο" να νοικιάζει κανείς casual ενδύματα, η διαμοιραστική οικονομία που έφεραν εταιρείες όπως το Airbnb και η Uber, έχει αλλάξει αυτόν τον τρόπο σκέψης.
Πλατφόρμες όπως το Hurr, κάνουν την εμφάνιση τους και μας μυούν σε μια άλλη νοοτροπία.
Για να λειτουργήσει αυτός ο νέος τρόπος συνδιαλλαγής, οι εταιρείες πρέπει να διαχειριστούν το εμπόρευμά τους με μεγάλη ταχύτητα, συνέπεια και ακρίβεια. Κάθε κομμάτι θα πρέπει να αποστέλλεται, να επιστρέφεται, να καθαρίζεται για να αποστέλλεται εκ νέου. Οποιαδήποτε καθυστέρηση θα αφήσει δυσαρεστημένους πελάτες.
Από την άλλη ένα θέμα που προκύπτει είναι ο σωστός έλεγχος των μεταφορικών αλλά και το πώς μπορεί κάθε brand να εκτιμήσει τη διάρκεια ζωής ενός ρούχου. Οι εταιρείες λοιπόν στρέφονται σε εταιρείες όπως η CaaStle, που προσφέρουν τέτοιες υπηρεσίες, βοηθώντας τους να διαχειριστούν τους καταλόγους, το stock και τις αποστολές των ρούχων τους.
Οι πελάτες με 100-150 ευρώ θα έχουν πρόσβαση σε μια τεράστια γκαρνταρόμπα, όμως και σε αυτή την περίπτωση, προκύπτει το ερώτημα αν ξοδεύουμε κάθε μήνα τόσα χρήματα σε ρούχα. Επιπλέον, οποιαδήποτε καθυστέρηση ή φθορά, κοστίζει πολλά παραπάνω από αυτά που αξίζει η ενοικίαση για 4 μέρες.
Μέχρι τώρα τουλάχιστον, αυτή η νέα τάση δεν έχει έρθει στην Ελλάδα μέσα από κάποια υπηρεσία. Μένει να δούμε κατά πόσο είναι εφαρμόσιμο και πώς θα επηρεάσει τη fast fashion.
Ακολουθήστε το jenny.gr στο google news και μάθετε τα πάντα γύρω από τις τάσεις της μόδας, τα τέλεια outfits και τα πιο hot fashion news.