Erdem: Το show του οίκου ήταν εμπνευσμένο από την θρυλική μπαλαρίνα Margot Fonteyn

Μάρθα Κουμπάνη
Τετάρτη, 24 Φεβρουαρίου 2021

Ο Erdem Moralioglu για τη φθινοπωρινή συλλογή εμπνεύστηκε από Margot Fonteyn όταν άρχισε να χορεύει με τον νεαρό Rudolf Nureyev στη δεκαετία του 1960. 

Η συλλογή του έμοιαζε να αντικατοπτρίζει τις καθημερινές ρουτίνες της grande dame του χορού - στα παρασκήνια, στη σκηνή και στην προσωπική της ζωή . Οι αντιθέσεις σε αυτήν τη συλλογή ήταν γοητευτικές - τα μοντέλα φορούσαν μικρά μάλλινα καπέλα ή χοντρά headbands και κοσμήματα με διαμάντια, υπερβολικές πλατφόρμες που θύμιζαν ballet slippers, ενώ μερικές έφεραν ακόμη και κουβέρτες για να ζεστάνουν τα καλλίγραμμα και μυώδη κορμιά τους.

Ο Moralioglu έντυσε τα μοντέλα του - και τέσσερις χορευτές από το Βασιλικό Μπαλέτο - στα σχέδια του φθινοπώρου και τους μαγνητοσκοπούσε την ώρα που οι μορφές τους άλλοτε εμφανίζονταν και άλλοτε κρύβονταν από το φως του προβολέα στο Bridge Theatre του Λονδίνου. Και κάπως έτσι με αυτό το μυσταγωγικό παιχνίδισμα φωτός και σκιάς κατάφερε να αποδώσει όλη την ηρεμία, το μεγαλείο και την ενέργεια της Fonteyn στην 4η δεκαετία της ζωής της.

Η Margot Fonteyn γεννήθηκε στις 18 Μαΐου 1919 στην Αγγλία. Τα πρώτα βήματα στον χορό τα έκανε στην ηλικία των τεσσάρων χρόνων και δεν σταμάτησε να ασχολείται με τον χορό παρά μόνο όταν έφτασε στην ηλικία των 67 χρόνων. 

Η Fonteyn έκανε το ντεμπούτο της στα Βασιλικά Μπαλέτα στον Καρυοθραύστη το 1934 και μέχρι το 1961, αναδείχθηκε σε μία από τις πλέον γνωστές μπαλαρίνες στον κόσμο. Το 1962, δημιούργησε θρυλικό ντουέτο με τον Σοβιετικό χορευτή Rudolf Nureyev. Εκτός από συνεργάτες οι δυο τους ήταν πάρα πολύ στενοί φίλοι.

Η Φοντέιν δημιούργησε «σχολή» χάρη στη λυρική και αρμονική της κίνηση, και την τέλεια τεχνική της. Αν και οι ρόλοι που την έκαναν διάσημη ήταν κυρίως κλασικοί (ΖιζέλΣύλβιαΣταχτοπούτα κ.ά.), εκτιμήθηκε περισσότερο στις ερμηνείες σύγχρονου μπαλέτου. Εκτός από την παγκόσμια φήμη της, τιμήθηκε με αναρίθμητα βραβεία για την προσφορά της στην τέχνη.

Ακριβώς αυτή η κίνηση και χάρη της, τόσο επί σκηνής όσο και στην υπόλοιπη ζωή της, αντανακλώνται στη συλλογή.