Ο Tommy Hilfiger έχει γενέθλια και η μόδα γιορτάζει τον πιο sustainable σχεδιαστή της γενιάς του

Μάρθα Κουμπάνη
Τετάρτη, 24 Μαρτίου 2021

Αυτό δεν είναι ένα ακόμα βαρετό κείμενο για την βιωσιμότητα στην μόδα. Είναι μια γιορτή.

Ο Αμερικανός Thomas Jacob Hilfiger, γεννήθηκε σαν σήμερα στις 24 Μαρτίου 1951 και ίδρυσε τον οίκο Tommy Hilfiger Corporation το 1985. Ο νεαρός Tommy jεκίνησε τη σταδιοδρομία του συνιδρύοντας μια αλυσίδα δισκοπωλείων στα βόρεια της πολιτείας της Νέας Υόρκης στη δεκαετία του 1970 και έπειτα ξεκίνησε να σχεδιάζει κολεγιακά αθλητικά ρούχα για τη δική του ομώνυμη ανδρική γραμμή στη δεκαετία του 1980.

Αργότερα, η εταιρεία επεκτάθηκε σε γυναικεία ρούχα και διάφορα είδη πολυτελείας, όπως τα αρώματα, και το έγινε γνωστή το 1992.

Η τριχρωμία του μπλε-λευκό-κόκκινο έγινε η υπογραφή του και πλέον αναγνωρίσιμη τoυ label.

Mέσα στις δεκαετίες οι συλλογές ταυτίστηκαν με το σύγχρονο κολεγιακό αλλά και το ναυτικό στιλ ακριβώς λόγω των χρωμάτων.

Ταυτόχρονα κάθε show έμοιαζε με αληθινό party νέων.

Η συνεργασία με την Gigi και την Zendaya

Οι συλλογές του, συχνά επηρεάζονται από την μόδα της μουσικής και τις sreet υποκουλτούρες και διατίθενται στο εμπόριο σε συνάρτηση με τη μουσική βιομηχανία, με διασημότητες όπως η Αμερικανίδα τραγουδίστρια-είδωλο της R&B Aaliyah τη δεκαετία του 1990. Φυσικά δεν θα μπορούσε να βρει τρόπους να κερδίσει τους Millennials και Gen Ζ. Πιο πρόσφατο παράδειγμα η συνεργασία με την νεαρή σταρ Zendaya και την Gigi Hadid.

 

Τόσο ο οίκος όσο και ο ίδιος ο σχεδιαστής ακολουθεί την εποχή του, γεγονός που το καθιστά πάντα επίκαιρο και μοντέρνο, την ώρα που τα σχέδια παραμένουν διαχρονικά κομψά και μπορούν να φορεθούν από όλους.

Kυριολεκτικά από όλους, αφού εκτός από φιλικές προς το περιβάλλον οι συλλογές του αγκαλιάζουν το inclusivity.

Make It Possible

Η Tommy Hilfiger κυκλοφόρησε το Make It Possible, το νέο πρόγραμμα βιώσιμης δέσμευσης με 24 στόχους γύρω από την κυκλικότητα και τo  inclusivity έως το 2030.

Το πρόγραμμα χωρίζεται σε τέσσερις πυλώνες:  Το Circle Round, με στόχο να προσφέρει προϊόντα που είναι πλήρως κυκλικά και όσο το δυνατό πιο βιώσιμα.

Το Made for Life, που ευαισθητοποιείται γύρω από την κλιματική αλλαγή, τη χρήση γης, τα γλυκά νερά και η χημική ρύπανση.

To Everyone Welcome, που καθιστά το brand απόλυτα προσβάσιμο για κάθε φίλο του Tommy και το Opportunity for All που δημιουργεί ίση πρόσβαση σε ευκαιρίες καριέρας στο TH.

Αυτό το νέο πρόγραμμα υποστηρίζεται από τη στρατηγική Forward Fashion της μητρικής εταιρείας PVH Corp, που έχουν σχεδιαστεί για να μειώσει τις αρνητικές επιπτώσεις στο μηδέν, να αυξήσει τις θετικές επιπτώσεις στο 100% και να βελτιώσει τις πάνω από ένα εκατομμύριο ζωές στην αλυσίδα της εταιρείας.

«Άνοιξα το πρώτο μου κατάστημα, το People's Place, το 1969 στην πατρίδα μου, Elmira, για ανθρώπους από όλα τα υπόβαθρα να έρθουν μαζί και να μοιραστούν συναρπαστικές εμπειρίες ποπ κουλτούρας», δήλωσε ο Tommy Hilfiger. 

«Σε αυτούς τους καιρούς υγείας, ανθρώπινης, περιβαλλοντικής και οικονομικής κρίσης, μοιραζόμαστε την ευθύνη να βρούμε καινοτόμες λύσεις που θα ενθαρρύνουν την ένταξη και θα οικοδομήσουμε ένα πιο κυκλικό μέλλον», δήλωσε ο Martijn Hagman, Διευθύνων Σύμβουλος, Tommy Hilfiger Global και PVH Europe. 

Ρούχα για άτομα με αναπηρίες

Ο Tommy Hilfiger έχει ήδη επιτύχει ορισμένους στόχους προς την αειφορία στο παρελθόν, συμπεριλαμβανομένου του Tommy Hilfiger Adaptive, που σχεδιάστηκε για να διευκολύνει το ντύσιμο για ενήλικες και παιδιά με αναπηρίες.

 Άλλα προγράμματα που αξίζει να αναφερθούν είναι το Tommy Hilfiger Fashion Frontier Challenge, ένα παγκόσμιο πρόγραμμα που υποστηρίζει start ups που προωθούν τη συμπερίληψη και τη βιωσιμότητα στο μόδα. Ξεκίνησε επίσης το Πρόγραμμα People’s Place για να προωθήσει την εκπροσώπηση των μαύρων, αυτόχθονων και των έγχρωμων ατόμων (BIPOC) στις βιομηχανίες της μόδας και της δημιουργίας.

Μέχρι σήμερα, περισσότερο από το 80% των σχεδιαστών Tommy Hilfiger έχουν εκπαιδευτεί σε στρατηγικές κυκλικής σχεδίασης και, το 72% του βαμβακιού που χρησιμοποιείται παγκοσμίως προέρχεται από πιο βιώσιμες πηγές.

Δύο εκατομμύρια τζιν έχουν κατασκευαστεί με τεχνολογίες με χαμηλότερες επιπτώσεις στο περιβάλλον, μειώνοντας την ποσότητα νερού και ενέργειας που χρησιμοποιείται.

Κάθε συλλογή Tommy Hilfiger περιλαμβάνει πιο βιώσιμα στιλ ενώ το 50% της συλλογής για την άνοιξη του 2021 είναι βιώσιμο, διπλασιάζοντας ποσό από την περασμένη άνοιξη.

Συνεργασία με την WWF

Ο Tommy Hilfiger, ως μέλος της PVH Corp., υπέγραψε επίσης το Σύμφωνο Μόδας τον Αύγουστο του 2019 και συμμετείχε στις πρωτοβουλίες Ellen MacArthur Foundation Make Fashion Circular και Jeans Redesign. Συνεργάστηκε επίσης με την WWF για την αντιμετώπιση του κινδύνου νερού σε στρατηγικές τοποθεσίες αλυσίδας εφοδιασμού.