ΣΤΙΛ

Τι μπορεί να διδάξει το Φεστιβάλ των Καννών στις Εβδομάδες Μόδας;


Σοφία Χριστίνα Ραδίτσα

6 Ιουνίου 2023

Τι μπορεί να διδάξει το Φεστιβάλ των Καννών στις Εβδομάδες Μόδας;
splashnews.com
Και όχι, δεν είναι το κόκκινο χαλί

Το Φεστιβάλ των Καννών θα μπορούσαμε να πούμε ότι είναι η απόλυτη παιδική χαρά, στην οποία οι διάσημοι εδραιώνουν το status τους. Δέκα μέρες κατά τη διάρκεια των οποίων τα μεγαλύτερα fashion περιοδικά γίνονται εμμονικά γύρω από το τι φόρεσε ποιος και ποιος επισκίασε τους υπόλοιπους, με λαμπερά, πανάκριβα κοσμήματα και μακριά φορέματα. Ναι σίγουρα μιλάνε και για τις πρεμιέρες των ταινιών, αλλά στην πραγματικότητα όταν κάποιος σκέφτεται τις Κάννες αυτό που αυτόματα έρχεται στο μυαλό είναι το κόκκινο χαλί, οι χλιδή και οι mega stars.

Κάθε άνοιξη η Croisette στις Κάννες μεταμορφώνεται σε ένα παράλληλο σύμπαν από μόνη της. Φυσικά τα μεγαλύτερα fashion και jewelry brands δεν μπορούν να μην συμμετέχουν σε όλο αυτό. Events με μοντέλα, σχεδιαστές, ηθοποιούς και βραβευμένους σκηνοθέτες πραγματοποιούνται καθ’όλη τη διάρκεια του Φεστιβάλ. Εκεί «κλείνονται» δουλειές, μοιράζονται οράματα και ιδέες και καινούργια είδωλα γεννιούνται. Όχι μόνο στα party και στις εκδηλώσεις, αλλά και πίσω από αυτά. Άραγε τι θα μπορούσε να διδάξει αυτό το μοναδικό event στα Fashion Weeks;

Δεν μιλάμε μόνο για τα soirées και τα party, αλλά για την κατανόηση της win-win σχέσης που μοιράζονται οι stars του κινηματογράφου και οι celebrities, όπως και για την εκτίμηση που τρέφει το φεστιβάλ στους δημοσιογράφους και τους ανθρώπους που αγαπούν το σινεμά. Στην πραγματικότητα είναι ένα από τα μεγαλύτερα media events στον κόσμο, προσελκύοντας πάνω από 4.000 δημοσιογράφους από 2.000 media από -περίπου- 90 χώρες. Είναι ένα άψογα οργανωμένο φεστιβάλ, όπου όλοι κατανοούν τη θέση τους και το φεστιβάλ σέβεται τους πάντες, από τους stars, τους δημοσιογράφους και φυσικά τον «απλό» κόσμο.

Τα Fashion Weeks είναι κάτι εντελώς διαφορετικό. Μετά από μήνες κουρατικής εργασίας, οι σχεδιαστές κάνουν μια «ντροπαλή» εμφάνιση, κάνοντας τους υπόλοιπους να ψάχνουν για πληροφορίες σχετικές με τη συλλογή και το όραμα και με όλη την ομάδα παραγωγής του show και της συλλογής να μην εμφανίζεται πουθενά. Οι δημοσιογράφοι συχνά «παλεύουν» για να βρουν εισιτήρια και για τους περισσότερους λάτρεις της μόδας το να δουν αυτές της συλλογές από κοντά σημαίνει να περιμένουν τουλάχιστον 6 μήνες μέχρι αυτές να βγουν στα καταστήματα.

Ας είμαστε ειλικρινείς. Τα Fashion Weeks είναι η επιτομή της αποκλειστικότητας, βάζοντας την «επιφάνεια» πάνω από την δεξιότητα και την τέχνη, προορίζοντάς τα μόνο για τους λίγους προνομιούχους. Δε θα ήταν τέλειο να έπαιρναν τα Fashion Weeks παράδειγμα από την συμπερίληψη που διέπει το Φεστιβάλ των Καννών; Μαθητές, δημοσιογράφοι, κοινό και άνθρωποι του χώρου της μόδας όλοι μαζί να γιορτάζουν την τέχνη και την έκφραση αυτής. Έτσι και αλλιώς η μόδα αποτελείται από πολλούς ανθρώπους, οι οποίοι έχουν όλοι διαφορετικό υπόβαθρο και ο κάθε ένας παίζει ένα σημαντικό και σπουδαίο ρόλο σε όλο αυτό. Όπως ακριβώς και στο Φεστιβάλ των Καννών.

Πηγή: Hypebae

Ακολουθήστε το jenny.gr στο google news και μάθετε τα πάντα γύρω από τις τάσεις της μόδας, τα τέλεια outfits και τα πιο hot fashion news.