ΣΤΙΛ FASHION NEWS

Πώς αντιδρά η βιομηχανία της μόδας στον πόλεμο: Oι δωρεές και το μεγάλο embargo στη Ρωσία


Μάρθα Κουμπάνη

5 Μαρτίου 2022

Πώς αντιδρά η βιομηχανία της μόδας στον πόλεμο: Oι δωρεές και το μεγάλο embargo στη Ρωσία
Πώς αντιδρά η βιομηχανία της μόδας στον πόλεμο στην Ουκρανία

Έχει περάσει σχεδόν μια εβδομάδα από την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία – και ο κόσμος παρακολουθεί με τρόμο καθώς η χώρα και οι αθώοι πολίτες της, αναγκάζονται να αντιμετωπίσουν τις συγκλονιστικές συνέπειες αυτού του πολέμου.

Αν και πολλοί από εμάς μένουμε παγωμένοι παρακολουθώντας τις εξελίξεις, μην ξέροντας πώς μπορούμε να βοηθήσουμε, άνθρωποι σε όλο τον κόσμο κάνουν ό,τι μπορούν για να στηρίξουν την χώρα: Διαμαρτυρίες, διαδηλώσεις και δωρεές από τους απλούς πολίτες, ενώ και οι μεγαλάες επιχειρήσεις αντιδρούν.

H ανοιχτή επιστολή του 1Granary

Η μόδα φυσικά ως μια από τις πιο ισχυρές βιομηχανίες δεν θα μπορούσε να μείνει άπραγη. Αν και αρχικά φάνηκε να μην ξέρει πώς να αντιδράσει - η εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία έγινε ενώ ο fashion month βρίσκεται σε εξέλιξη και τα fashion shows πραγματοποιούνται κανονικά, αντί να αναβληθούν - τις τελευταίες ημέρες βλέπουμε τους κολοσσούς της μόδας να παίρνουν σημαντικές αποφάσεις. H γνωστη πλατφόμρα 1Granary, η οποία ιδρύθηκε από την Ουκρανή Olya Kuryshchuk, με μία ανοιχτή επιστολή καλεί όλους τους παράγοντες της βιομηχανίας από σχεδιαστές και στιλίστες μέχρι γραφίστες, φωτογράφους και συντάκτες να αντιδράσουν.

«Η μόδα έχει δύναμη. Η μόδα είναι μια βιομηχανία τρισεκατομμυρίων δολαρίων με τεράστια πολιτιστική, οικονομική, ακόμη και πολιτική επιρροή. Σε περιόδους κρίσης, είναι εύκολο να απορρίψουμε αυτή τη δύναμη, να την αποκαλέσουμε περιττή, επιπόλαιη, υποκριτική ή μη ουσιαστική. Αλλά οι αλυσίδες εφοδιασμού μας συνδέουν χώρες σε όλο τον κόσμο, τα μέσα μας προσεγγίζουν μάζες ανθρώπων παντού, η κοινή γλώσσα δημιουργικότητάς μας είναι παγκόσμια. Είμαστε μια βιομηχανία γεμάτη ταλέντα, δεξιότητες, δίκτυα και συνδέσεις. Αυτά τα εργαλεία μπορούν πάντα να βελτιώσουν τη ζωή των ανθρώπων γύρω μας – είτε πρόκειται για μεγάλη κλίμακα είτε για μικρότερη. Όπου κι αν βρίσκεστε σήμερα, μην γυρίζετε την πλάτη σας, μην κλείνετε τα μάτια σας.
Ζητάμε από την κοινότητα της μόδας και τους σημαντικούς οίκους μόδας, ιδιαίτερα, να μην σιωπούν, να χρησιμοποιούν τις πλατφόρμες τους και να προσφέρουν πρακτική βοήθεια.
Κοινοποιήστε και υπογράψτε την επιστολή.Η ΜΟΔΑ ΕΝΩΝΕΤΑΙ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΠΟΛΕΜΟΥ»!

Kering και LVMH στο πλευρό των Ουκρανών

Ο παγκόσμιος γίγαντας πολυτελείας Kering – ο οποίος ηγείται των Gucci, Alexander McQueen, Balenciaga, Bottega Veneta και Saint Laurent – ​​ανακοίνωσε ότι θα κάνει μια «σημαντική δωρεά» προκειμένου να προσπαθήσει να υποστηρίξει τους χιλιάδες πρόσφυγες που έχουν εγκαταλείψει τη χώρα και είναι πλέον εκτοπισμένοι.

«Προκειμένου να συμβάλει στις ανθρωπιστικές προσπάθειες για παροχή βοήθειας και υποστήριξης στους Ουκρανούς πρόσφυγες, η Kering θα κάνει μια σημαντική δωρεά στο UNHCR την Υπηρεσία των Ηνωμένων Εθνών για τους Πρόσφυγες», ανακοίνωσε η εταιρεία στο Instagram. «Ελπίζουμε σε μια ειρηνική επίλυση αυτής της σύγκρουσης».

Μιλώντας στο WWD, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Kering, François-Henri Pinault, πρόσθεσε ότι οι επωνυμίες υπό την αρμοδιότητα της Kering θα κάνουν επίσης μεμονωμένες δωρεές σε άλλους οργανισμούς.

«Το πιο σημαντικό με διαφορά είναι η ανθρωπιστική κατάσταση των προσφύγων. Μίλησα με όλους τους διευθύνοντες συμβούλους και αποφασίσαμε να κάνουμε μια σημαντική δωρεά για να βοηθήσουμε τους πρόσφυγες όσο περισσότερο μπορούμε – σε επίπεδο group, αλλά και σε επίπεδο brand. Έτσι θα συνεισφέρουν και τα brands. Για εμάς, η προτεραιότητα είναι εκεί ».

Το έχουμε ήδη δει από τoν οίκο Balenciaga,ο οποίος διέγραψε ολόκληρο το feed του στα social media, αφιερώνοντάς τα εξ ολοκλήρου σε αυτό τον σκοπό και έκανε μια δωρεά στο Παγκόσμιο Πρόγραμμα Επισιτισμού, προτρέποντας τους θαυμαστές να κάνουν το ίδιο.

Υποστηρίζουμε την ειρήνη και κάνουμε δωρεές στο WFP για να υποστηρίξουμε την πρώτη ανθρωπιστική βοήθεια για τους Ουκρανούς πρόσφυγες. Θα ανοίξουμε τις πλατφόρμες μας τις επόμενες ημέρες για να αναφέρουμε και να μεταδώσουμε πληροφορίες σχετικά με την κατάσταση στην Ουκρανία. Ακολουθήστε τον σύνδεσμο στο bio για να κάνετε δωρεά τώρα."

Η Gucci έχει δώσει 500.000 δολάρια στο UNHCR μέσω της πρωτοβουλίας του οίκου, Chime for Change.

Η LVMH ανακοίνωσε επίσης ότι δωρίζει 5 εκατομμύρια ευρώ (περίπου 4.150 £) στη Διεθνή Επιτροπή του Ερυθρού Σταυρού (ICRC), ενώ ο Erdem είπε ότι θα δωρίσει όλα τα κέρδη από το flagship και τον ιστότοπό τoυ αυτό το Σαββατοκύριακο στην έκκληση του Βρετανικού Ερυθρού Σταυρού για την Ουκρανία.

Ο όμιλος Only The Brave Foundation, στον οποίο ανήκουν οι Diesel, Maison Margiela, Marni, Viktor & Rolf, Amiri και Jil Sander, και το σώμα που φροντίζει την Εβδομάδα Μόδας του Μιλάνου - η Camera Nazionale della Moda Italiana - συνεργάζονται επίσης με το UNHCR για να βοηθήσουν τους Ουκρανούς πρόσφυγες.

To μεγάλο embargo στην Ρωσία

Την ίδια ώρα μεγάλα fashion brands και retailers συμπεριλαμβανομένων των Net-a-Porter, Η&Μ, Mango Nanushka και Nike (η λίστα συνεχώς μεγαλώνει), σταματούν τις πωλήσεις στη Ρωσία. Αυτό έρχεται αφότου η Vogue Ukraine προέτρεψε τις μεγάλες εταιρείες μόδας να επιβάλουν εμπάργκο στη Ρωσία, καθώς τα είδη πολυτελείας δεν έχουν ακόμη συμπεριληφθεί στις κυρώσεις.

«Μετά την άνευ προηγουμένου στρατιωτική επιθετικότητα από τη Ρωσική Ομοσπονδία και την αυξανόμενη ανθρωπιστική κρίση στην Ουκρανία, η Vogue UA προτρέπει όλους τους διεθνείς ομίλους μόδας και πολυτελείας και τις εταιρείες να διακόψουν οποιαδήποτε συνεργασία στην αγορά του επιτιθέμενου αμέσως», έγραψε η δημοσίευση στο Instagram. Ακολούθησαν πολλά μεγάλα περιοδικά και συντάκτες μόδας που κάλεσαν τις εταιρείες σε embargo.

Ορισμένοι Ουκρανοί σχεδιαστές κάνουν επίσης ό,τι μπορούν για να βοηθήσουν στην ανταλλαγή πληροφοριών και πόρων. Ανάμεσα τους οι Anna October, Sleeper, Ienki Ienki, Sofiya Kvasha και πολλοί ακόμα.