image
RUNWAYS

Chanel: H Charlotte Casiraghi μπήκε έφιππη σε ένα κονστρουκτιβιστικό σκηνικό, στο haute couture show του οίκου στο Παρίσι


Μάρθα Κουμπάνη

25 Ιανουαρίου 2022

O εμβληματικός γαλλικός οίκος Chanel παρουσίασε σήμερα τη συλλογή υψηλής ραπτικής του για την άνοιξη στο Grand Palais Éphémère. Το σκηνικό δημιούργησε, ο καλλιτέχνης Xavier Veilhan.

Για πρώτη φορά η CHANEL εμπιστεύτηκε έναν σύγχρονο καλλιτέχνη να φανταστεί το σκηνικό του show. Ένα σκηνικό που θύμιζε εν μέρει τοπίο, εν μέρει κήπο και εν μέρει ανοιχτή σκηνή θεάτρου.

Η διάταξη δημιουργεί εικόνες και έννοιες αγαπητές στον καλλιτέχνη: από τα μονοπάτια ιππασίας, στην αρχιτεκτονική ενός γηπέδου μίνι γκολφ και από την αρχή της ελαφρότητας (φουσκωτά στοιχεία) στη χρήση απλών υλικών. Το αποτέλεσμα φρέσκο και παιχνιδιάρικο.

«Η ιδέα για τη διακόσμηση της παράστασης προήλθε από μια μακροχρόνια επιθυμία να συνεργαστώ με τον Xavier Veilhan. Οι αναφορές του στον κονστρουκτιβισμό μου θυμίζουν αυτές του Karl Lagerfeld», λέει η Virginie Viard. «Μου αρέσει η σύμπνοια μεταξύ μας, τώρα και διαχρονικά. Εκτός από τη δημιουργία του σκηνικού της επίδειξης με τις αναφορές στις πρωτοπορίες της δεκαετίας του 1920 και του 1930, ο Xavier ήθελε να συνεργαστεί με τη Charlotte Casiraghi. Το καλλιτεχνικό του σύμπαν είναι γεμάτο άλογα και η Charlotte είναι μια επιδέξια αναβάτρια».

Η Charlotte Casiraghi είναι η πρέσβειρα του οίκου Chanel και άνοιξε το show έφιππη, φορώντας ένα σακάκι CHANEL από μαύρο tweed και παγιέτες την ώρα που ο Sébastien Tellier έπαιζε μουσική στην άλλη πλευρά της σκηνής όπως το φαντάστηκε ο καλλιτέχνης. «Ο Xavier και ο Sébastien Tellier είναι φίλοι. Μαζί με τη Charlotte, αποτελούν το είδος της οικογένειας CHANEL που μου αρέσει να με περιβάλλει», συνεχίζει η creative director του οίκου.

image

Αυτή η διακόσμηση, ένα νεύμα στην αισθητική των Universal Exhibitions, λειτούργησε ως πλαίσιο «όπου ένιωσα πολύ ελεύθερη», προσθέτει η Virginie Viard. «Αυτά τα γεωμετρικά σχήματα με έκαναν να θέλω αντιθέσεις, μεγάλη ελαφρότητα και πολλή φρεσκάδα: αιθέρια φορέματα που πέφτουν με χάρη, πολλά flounces, κρόσσια, μακραμέ, φωτεινή δαντέλα, ιριδίζοντα τουίντ, πολύχρωμα κουμπιά-κοσμήματα».

image

Ακόμα, η Viard θέλησε να τονίσει την θηλυκότητα της γυναίκας Chanel μέσα από την συλλογή της, μέσα από ροζ τουίντ τζάκετ, με λευκές ρίγες, τιράντες που αποτελούνται από λευκέ πλεξούδες κεντημένες με χάντρες ή ασημένιες αλυσίδες, δίχρωμα Mary-Janes με τακούνια εμπνευσμένα από τη δεκαετία του 1920 και αργότερα του 1980 και λεπτά γεωμετρικά κεντήματα που αντηχούν την διακόσμηση.

 

image

Όλοι οι συνεργάτες κεντήματος του οίκου CHANEL συνεργάστηκαν σε αυτή τη συλλογή. Ένα από τα πιο χαρακτηριστικά κομμάτια είναι ένα φόρεμα εξ ολοκλήρου κεντημένο από Lesage, στολισμένο με κονστρουκτιβιστικές καμέλιες με μαύρες, άσπρες και κοραλλί χάντρες, φορεμένό με ένα μικρό μαύρο σακάκι. «Αυτές οι αναφορές ανήκουν φυσικά και στην Gabrielle Chanel. Είναι σαν μια συζήτηση που διασχίζει τον χρόνο».