UPDATE

The Watcher: Η μπριγάδα του “MasterChef”, οι αναμνήσεις από την Χατζηπαντελή και η καλύτερη απάντηση στην ομοφοβία των ημερών


Χριστίνα Κατσαντώνη

2 Φεβρουαρίου 2024

The Watcher: Η μπριγάδα του “MasterChef”, οι αναμνήσεις από την Χατζηπαντελή και η καλύτερη απάντηση στην ομοφοβία των ημερών
Η Χριστίνα Κατσαντώνη ανοίγει τηλεόραση, περιοδικά, sites, το τρίτο μάτι της και παρουσιάζει κάθε Παρασκευή τις ειδήσεις που ξεχώρισε μέσα στην εβδομάδα που πέρασε -πάντα με τον δικό της, μοναδικό τρόπο

* Το μεγάλο, ανομολόγητο, ερώτημα της εβδομάδας είναι ένα: τι σημαίνει μπριγάδα; Ο όρος λανσαρίστηκε στο φετινό νέο κύκλο του “MasterChef” και ο Σωτήρης Κοντιζάς ειδικά το χρησιμοποιεί σαν να λέει “καρέκλα”, σαν να είναι η πιο γνωστή και συνηθισμένη ελληνική λέξη, το πρώτο πράγμα που λένε τα μωρά -μετά το μαμά, μπαμπά, νάνι… μπριγάδα! Γεγονός είναι πως ο όρος “μπριγάδα” (που προέρχεται από το γαλλικό brigade = ταξιαρχία και χρησιμοποιείται για το σύνολο των εργαζομένων σε μια κουζίνα) έρχεται να προστεθεί στο μεγάλο λεξιλόγιο των άγνωστων λέξεων που μας έχει διδάξει το “MasterChef” (δίπλα στο “κουλί”, το “κομποτέ” και το “τσάτνεϊ”…).

* Στους γαλλικούς όρους πάμε καλά, στα ελληνικά είναι λίγο μεγαλύτερο το πρόβλημα, ιδίως στα ελληνικά των ριάλιτι, όπου κάποιες λέξεις είναι καταδικασμένες να παραμένουν άκλιτες. Αλλά ας δείξουμε κατανόηση. “Να κατανοούμε κάποια συμβάν” όπως είπε πρόσφατα γνωστή παίκτρια του “Survivor”…

* Στην ελληνική τηλεόραση δεν έχουν τύχη τα ελληνικά της Σοφίας Χατζηπαντελή, η οποία αποχαιρετά το “My style rocks”, αφήνοντας πίσω της την ανάμνηση αποθεωτικών σχολίων όπως “αυτό το look είναι άρρωστο!” (άριστο). Έχουν τύχη όμως τα υπέροχα ελληνικά παικτριών, όπως η πρώην εστεμμένη Διονυσία, η οποία προσφάτως περιέγραψε το υπερπολυτελές σκάφος στο οποίο θα ξεδιπλωνόταν το concept της, με την επισήμανση ότι θα έχει “τέσσεροι ορόφοι”. (Ποσοστό ευστοχίας στην ελληνική γλώσσα 0/2)

* Συνήθως μπροστά στο πένθος, οι άνθρωποι σιωπούμε, οπισθοχωρούμε, δείχνουμε τον σεβασμό που το αμετάκλητο της απώλειας απαιτεί. Αυτό δεν ισχύει πάντα, ούτε παντού, όπως είδαμε στην πρόσφατη βαριά απώλεια της Φαίης Σκορδά, η οποία έχασε τον πατέρα της, με αποτέλεσμα να απουσιάσει από την εκπομπή της. Όσο, όμως, η παρουσιάστρια λείπει, γιατί πενθεί, βρήκαν κάποιοι την ευκαιρία να βγάλουν απωθημένα και να διαιωνίσουν μεταξύ τους κόντρες και μάλιστα στο όνομα του σεβασμού στο πένθος της…

* Το ξεκίνησε ο Δημήτρης Ουγγαρέζος, ο οποίος άσκησε δριμεία κριτική στον ΣΚΑΪ γιατί έβγαλε την εκπομπή της Φαίης με άδεια την καρέκλα της Φαίης, κι ύστερα ακολούθησαν κι άλλες κυρίως πρωινές εκπομπές κι έφτασε στο τέλος η Καινούργιου να επιτίθεται -on air, όπως συνηθίζει πάντα- με βαρείς χαρακτηρισμούς κατά του συνεργάτη της Σκορδά, Λάμπρου Κωνσταντάρα. Αφού είπε ότι δεν θέλει να μιλάει γι’ αυτόν γιατί δεν του έχει καμία εκτίμηση, τον είπε “λίγο”, είπε ότι “μιλάει χυδαία για τους άλλους” , ότι “στη Φαίη αξίζει καλύτερος” και κατέληξε ότι δεν θέλει να μιλάει γι’ αυτόν -πράγματι. Το να “χτυπάς”, όμως, μια εκπομπή, με πρόσχημα ότι υπερασπίζεσαι το πένθος της παρουσιάστριας της, είναι τουλάχιστον αταίριαστο κι ό,τι πιο ακατάλληλο για την περίσταση. Μήπως απλώς να συλλυπηθούμε και να σιωπήσουμε;

* Σταθεροποιημένες στις πρώτες θέσεις της προτίμησης του ελληνικού κοινού στο Netflix είναι οι “Σέρρες” του Γιώργου Καπουτζίδη. Μια σειρά, γεμάτη τρυφερότητα, νοσταλγία κι αλήθεια, που παραμένει επίκαιρη, που ενώ τη βλέπεις σε μια μέρα, σου αφήνει μια γλυκιά γεύση, που σε ακολουθεί για μέρες. Κι όσοι φωνασκούν στα τηλεοπτικά “παράθυρα” καταθέτοντας τις πλέον ακραίες θέσεις με αφορμή το νομοσχέδιο για τον γάμο των ομόφυλων ζευγαριών, ας δουν τις “Σέρρες”. Κι ίσως τους λυθούν πολλές απορίες τους…

* Μπορεί οι “Σέρρες” να γυρίστηκαν πριν από τρία χρόνια, όμως τα δείγματα μιας βαθιά ριζωμένης νοοτροπίας που δεν διστάζει να επιδειχθεί σε ζωντανή τηλεοπτική μετάδοση, παραμένουν εδώ. Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα έδωσε ο Παναγιώτης Ψωμιάδης, ο οποίος βγήκε στην πρωινή εκπομπή του Λιάγκα να καταθέσει την άποψή του για το θέμα των ομόφυλων ζευγαριών και απέναντι στα επιχειρήματα του πάνελ, παρέταξε το σχόλιο: “Καλά, εντάξει, έπεσα σε αδελφάτο”… (Ασχολίαστο)

* Όλο και πιο χαμηλά πέφτουν τα ποσοστά του “Survivor”, όσο αυξάνεται η δυναμική του “MasterChef” (όπου οι πρώτοι καβγάδες με πολλά “μπιπ” έχουν ήδη ξεκινήσει). Στην προσπάθεια να ανέβουν τα νούμερα, επιστρατεύεται ξανά η γνωστή παλιά συνταγή: επιστροφή παικτών από τα παλιά. Ο Τζέιμς, κατά πάσα πιθανότητα και η Σταυρούλα, πρόκειται να κάνουν την εμφάνισή τους ξανά στον Άγιο Δομίνικο, όπου θα βρουν πολλούς παλιούς γνωστούς -και λίγους ξένους. (Η αλήθεια είναι πως αδημονώ για το Survivor του 2044. Ανάμεσα στη Δαλάκα, την Ασημίνα, τον Σάκη, τη Μαριαλένα και τους ασπρομάλληδες πια Καραγκούνια και Μαρτίκα…)

* Δείγμα μιας προσωπικότητας που αν μη τι άλλο διαθέτει στιλ έδειξε η Μάργκοτ Ρόμπι, η οποία σχολίασε με ανωτερότητα και χάρη τον αποκλεισμό της από τα Όσκαρ, αποδίδοντας, μάλιστα, εύσημα σε όλες τις ταινίες (“ήταν μια απίστευτη χρονιά για όλες”). Κι αν η πατριαρχία της Ακαδημίας δεν συγχώρεσε την Barbie (όπως ισχυρίστηκαν οι αντιδράσεις ενάντια στη μη υποψηφιότητά της), no problem. Η Barbie έχει μεγάλη καρδιά...

* Αυτά για σήμερα, περάστε όμορφα, όπου κι αν είστε, ό,τι κι αν κάνετε (είτε σε σκάφος με τέσσεροι ορόφοι, είτε σε μπριγάδα φτιάχνοντας κομποτέ…).