The Watcher: Οι δακρύβρεχτοι αποχαιρετισμοί, ο Μαθιός αετός, το τέλος των «κακών» και ο έρωτας που περνάει από το μεταβολισμό
Χριστίνα Κατσαντώνη
5 Ιουλίου 2024
* Πόσο όμορφος είναι ο κόσμος της τηλεόρασης, όταν φτάνει η στιγμή του αποχαιρετισμού για το καλοκαίρι -και οι θεσούλες για του χρόνου είναι ήδη εξασφαλισμένες! Όλοι αγαπιούνται με όλους, τους εύχονται εκ βάθους καρδίας τα καλύτερα, τους ευχαριστούν, τους ευγνωμονούν, δακρύζουν, συγκινούνται, κλαίνε που φεύγουν διακοπές και μας αφήνουν μόνους. Και τώρα, τι θα κάνουμε χωρίς τα πρωινά; Ποιος θα καλεί τον εκπρόσωπο site της Εκκλησίας, Καραγιάννη και την Ματίνα Παγώνη, τώρα που έκλεισαν για καλοκαίρι ο Λιάγκας και η Καινούργιου; Πώς θα ζήσουμε χωρίς καβγάδες, χωρίς μονολόγους, χωρίς ρεπορτάζ για τον Μαυρίκιο και την -αυτοαποκαλούμενη- Σούπερ Κική, χωρίς infotainment (μόνο με ταινίες, σειρές, μπάνια, βιβλία και βόλτες);
* Το πόσο σοβαρά παίρνει το infotainment μεγάλο κομμάτι της τηλεόρασης φαίνεται και από τον τρόπο, με τον οποίο ακολουθεί τα θέματα, που το ίδιο έχει προβάλλει ως κορυφαία στην επικαιρότητα. Μια εβδομάδα πριν, για παράδειγμα, δεν υπήρχε εκπομπή που να μην αφιέρωνε μεγάλο μέρος του τηλεοπτικού χρόνου της στον Απόστολο Λύτρα και την κακοποίηση της συζύγου του. Λίγες μέρες μετά, δεν υπάρχει ούτε η παραμικρή αναφορά. Σαν να σβήστηκε ξαφνικά από τις μνήμες, είτε γιατί προέκυψε το θέμα των ημερών με πρωταγωνιστή τον πρώην Υπουργό, Λευτέρη Αυγενάκη, είτε απλώς γιατί είχε γενέθλια η Ιλάειρα του Μαυρίκιου (και το κοινό ως καταλαβαίνετε αδημονούσε να μάθει λεπτομέρειες περί του πόσα έκλεισε και τι έκπληξη της έκανε ο καλός της…).
* Μια στερεοτυπική συνήθεια των ανθρώπων της τηλεόρασης είναι η επιλογή να επικοινωνούν μεταξύ τους μέσω τρίτων, μέσω δηλώσεων ή συνεντεύξεων. Δηλώνει για παράδειγμα ο Γρηγόρης Αρναούτογλου “βαθιά πληγωμένος” από την Ελένη Μενεγάκη, γιατί δεν έχει πάει στην εκπομπή του, ενώ εκείνος, όπως είπε, πήγαινε πάντα, όποτε τον καλούσε. Αυτό το βαθύ συναίσθημα δεν τα εξέφρασε απευθείας στην ίδια, αλλά σε συνέντευξη του στην τηλεοπτική κάμερα, πριν καν ερωτηθεί. Μίλησε για το τι νιώθει για τη Μενεγάκη, χωρίς τη Μενεγάκη, αφαιρώντας ουσιαστικά έτσι κάθε βάθος από μια σχέση, που -προφανώς- δεν θα τον πλήγωνε αν δεν στηριζόταν σε πραγματική επιλογή, αλλά στην πάγια λογική της ανταλλαγής προσκλήσεων…
* Αλλά μια που μιλάμε για αληθινά “βαθύ συναίσθημα”, ήρθε η ώρα να σταθούμε στο νέο ριάλιτι που προάγει και επιβραβεύει τον ειλικρινή και άδολο έρωτα! Στο “Power of love” του ΣΚΑΪ, που επιμένει να συνδέει το προφίλ του με κακοφτιαγμένα και κακοπαιγμένα, εκτός τόπου και χρόνου ριάλιτι. Δεν είναι μόνο η κακοποίηση των ελληνικών, που και σε αυτό το ριάλιτι γνωρίζει την αποθέωση, με παίκτη να δηλώνει “εγκρατής και συγκρατής”, να ξεκαθαρίζει πως αυτό που κοιτάει σε μια γυναίκα είναι “το μεταβολισμό και τη συγκρατότητα που θα μπορούσε να μου προβάλλει”, να παραδέχεται ότι “έχω απιστηθεί” κι όταν η Κατερίνα Καραβάτου τον ρωτάει “είπες ότι έχεις απατηθεί…” να τη διορθώνει, τονίζοντας: “Α-πι-στη-θεί”.
* Το μεγάλο πρόβλημα με την -υποτιθέμενα- ανανεωμένη επιστροφή του “Power of love” είναι η έμφασή του σε ό,τι πιο παλιό και ξεπερασμένο, σε ιδέες και απόψεις, που δεν έχουν καμία σχέση με την πραγματικότητα της σημερινής εποχής και καμία θέση στο καθημερινό prime time της τηλεόρασης. Απόψεις, που μεταφέρονται με στόμφο από πολύπειρο στις σχέσεις 27χρονο, όπως: “Η θέση της γυναίκας στην κοινωνία είναι μόνο μία: η ανατροφή των παιδιών της και η στήριξη προς τον σύζυγό της”, “όταν μια γυναίκα κλαίει μπροστά σε έναν άντρα, το κλάμα της είναι ψεύτικο, το κάνει για χειραγώγηση” και “η απιστία είναι διαφορετική για τον άντρα και για τη γυναίκα”, διότι “...αν η γυναίκα συνευρεθεί ερωτικά με έναν άνδρα χωρίς συναίσθημα, σημαίνει ότι πραγματικά η ψυχή της καταστράφηκε” (κι ύστερα ξυπνήσαμε κι ήταν 1900…). Κι αν ο 27χρονος θέλει προφανώς να προκαλέσει και να γίνει viral, ένα μεγάλο κανάλι πανελλήνιας εμβέλειας, όπως ο ΣΚΑΪ, που τον προβάλλει ανελλιπώς, πού ακριβώς αποσκοπεί;
* Στο τέλος τους φτάνουν μία μία και οι σειρές, που ξεχώρισαν τη φετινή σεζόν, όπως το “Προξενιό της Ιουλίας”, όπου η γνωστή μέχρι πέρσι κυρίως στους θεατρόφιλους Άννα Μάσχα, αποθεώθηκε από τα social media και οι “Ψυχοκόρες”, όπου ένας από τους πλέον κακούς χαρακτήρες της σεζόν, τον οποίο ζωντάνεψε με μαεστρία ο Πυγμαλίων Δαδακαρίδης, φάνηκε να βρίσκει την τιμωρία που του άξιζε. Αυτό που κατά μία έννοια δίχασε ήταν το τέλος ενός από τους πιο αγαπητούς χαρακτήρες των τριών τελευταίων ετών, του “Μαθιού” – Δημήτρη Λάλου στον “Σασμό”, ο οποίος σε μια συμβολική σκηνή, που εκβίαζε με κάθε τρόπο το συναίσθημα, μεταμορφώθηκε σε αετό (με οπτικό εφέ καπνού!) και πέταξε μακριά! Πολλοί από τους φαν της σειράς συγκινήθηκαν, κι άλλοι -δικαίως- απόρησαν αν πράγματι έγινε ή ήταν τρολάρισμα. Όπως και να έχει τα σέβη μας στον Δημήτρη Λάλο, ο οποίος θα είναι ο πρωταγωνιστής σε μια νέα σειρά που ετοιμάζεται για τον Alpha με τίτλο “Ο τιμωρός” και θέμα μια ιστορία προδοσίας και εκδίκησης.
* Αυτά, λοιπόν, για σήμερα, ας ξεπεράσουμε τη θλίψη μας για το αντίο της Τατιάνας από τον Alpha και την αποχώρηση της Ελένης Μενεγάκη από το Mega κι ας ανοίξουμε τα φτερά μας για μέρη μαγικά -Μαθιέ ερχόμαστε! Κι αν προκύψουν νέες γνωριμίες, προσοχή στο μεταβολισμό τους...
Read More
- The Watcher: Tο ριάλιτι που... κράτησε μια μέρα, οι προεκτάσεις του Ευρωπαϊκού του ποδοσφαιρικού Ολυμπιακού κι ο Ευαγγελάτος - τερματοφύλακας
- The Watcher: Ο «εθνικός» διχασμός για τη Μαρίνα, το Ιερό Δισκοπότηρο της Eurovision, τα κινητά γενέθλια κι ο Ναπολέων από τη Νάπολι
- The Watcher: Το κλάμα στην ψυχαγωγική τηλεόραση, το δίκιο των επιχειρηματιών και ο “serial killer” της καρδιάς μας