
Μετά τη βράβευση του στις Κάννες για τη μικρού μήκους ταινία “Megatron” και την καταξίωση που ακολούθησε με το “Morgen” και τη σειρά “Silent Valley” του HBO, ο Ρουμάνος δημιουργός Μαριάν Κρισάν επιστρέφει με ένα νέο κινηματογραφικό όραμα.
Το «Άγιο Φως», μια διεθνής συμπαραγωγή με τη Μολδαβία και τη Σλοβακία, είναι ένα θρησκευτικό δράμα που συνδυάζει τη συγκίνηση της προσωπικής πίστης με την αγωνία της εσωτερικής αναζήτησης. Η ιστορία εκτυλίσσεται μέσα σε μόλις 12 ώρες και ακολουθεί ένα αγόρι και τον πατέρα του σε ένα ταξίδι προς την πνευματική ωριμότητα, καθώς προσπαθούν να μεταφέρουν το Άγιο Φως στο απομονωμένο χωριό τους.
Ο Μαριάν Κρισάν εμπνέεται από την ετήσια τελετή του Αγίου Φωτός στον Πανάγιο Τάφο της Ιερουσαλήμ, κατά την οποία η φλόγα φτάνει αεροπορικώς σε κάθε γωνιά της Ορθοδοξίας, συμπεριλαμβανομένης και της Ρουμανίας. Από τις μεγαλουπόλεις, το φως μεταφέρεται σταδιακά σε μικρές κοινότητες, συμβολίζοντας τη μετάδοση της ελπίδας και της ανάστασης.
«Η ταινία διαδραματίζεται στη σύγχρονη Ρουμανία και ακολουθεί ένα παιδί και τον πατέρα του, που ξεκινούν από ένα χωριό στα βουνά για να παραλάβουν το φως από το αεροδρόμιο», εξηγεί ο Κρισάν, μιλώντας από το Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Τρανσυλβανίας, όπου συμμετέχει ως παραγωγός στο At King's Gate των Ίλινκα Στράτον και Ευγένιου Ντεντίου. «Το ταξίδι τους είναι γεμάτο πνευματική ένταση και ερωτήματα. Το παιδί χάνεται από τον πατέρα και αναγκάζεται να ανέβει ξανά μόνο του στο βουνό. Μια βιβλική εικόνα, που λειτουργεί και ως κεντρική μεταφορά για την ενηλικίωσή του».
Ο μικρός πρωταγωνιστής, τον οποίο υποδύεται ο δεκάχρονος Αντρέι Βόικου, επελέγη μέσα από οντισιόν στις οποίες συμμετείχαν πάνω από 200 παιδιά. Ο σκηνοθέτης επισημαίνει: «Δεν έψαχνα για θεατρικά παιδιά, αλλά για πρόσωπα που καταλαβαίνουν τον χώρο του κινηματογράφου. Ο Αντρέι είναι ένα θαύμα, έχει φυσική σχέση με την κάμερα και ήδη εμπειρία από τηλεοπτικούς ρόλους».
Το καστ πλαισιώνουν οι καταξιωμένοι Ρουμάνοι ηθοποιοί Μάριους Κορντός και Οφέλια Πόπιι, ενώ η ταινία αποτελεί συμπαραγωγή των Rova Film (Ρουμανία), Alternative Cinema (Μολδαβία) και Nukleon Frame (Σλοβακία). Χρηματοδοτείται από τα Εθνικά Κέντρα Κινηματογράφου των τριών χωρών.
Ο Κρισάν τονίζει τη σημασία της συνεργασίας μεταξύ χωρών με αντίστοιχα μεγέθη κινηματογραφικής παραγωγής: «Οι προϋπολογισμοί μας συνάδουν περισσότερο με χώρες όπως η Μολδαβία, η Σλοβακία ή η Κροατία. Στη Γερμανία ή στη Γαλλία τα κόστη είναι πολλαπλάσια – ακόμη και μόνο για να μπεις σε μια διεθνή αγορά όπως το Βερολίνο, χρειάζεσαι πάνω από 1,5 εκατομμύριο ευρώ. Οι δικές μας παραγωγές σπάνια ξεπερνούν τις 700.000».
Read More
- Ο Κέβιν Σπέισι, εκτός από το ότι βραβεύτηκε στις Κάννες, σκηνοθετεί και την πρώτη του ταινία μετά από 20 χρόνια
- Θα είναι το “A Big Bold Beautiful Journey” με την Μάργκοτ Ρόμπι και τον Κόλιν Φάρελ, η καλύτερη ρομαντική ταινία της χρονιάς;
- Η ταινία που έκανε την Όντρεϊ Χέπμπορν να εγκαταλείψει το Χόλιγουντ