Θεατρικές αφίξεις στην Αθήνα: 7 νέες παραστάσεις στον πολιτιστικό χάρτη της πόλης
Άννα Καντζηλιέρη
8 Φεβρουαρίου 2025
![Θεατρικές αφίξεις στην Αθήνα: 7 νέες παραστάσεις στον πολιτιστικό χάρτη της πόλης](/sites/default/files/public/styles/article_1025x1025/public/2025-02/anthropos-xoris-onoma%20%281%29.jpg?itok=lXtepbDB)
Κάθε χρόνο, τις πρώτες εβδομάδες του νέου έτους, είθισται να σηκώνουν αυλαία νέες θεατρικές παραστάσεις, οι οποίες έρχονται να εμπλουτίσουν τον πολιτιστικό χάρτη της πόλης. Το 2025 δεν αποτελεί εξαίρεση. Ηθοποιοί, σκηνοθέτες και συντελεστές ενώνουν τις δυνάμεις τους, παρουσιάζοντας ιστορίες που θέλουν ή πρέπει να ακουστούν. Με κάποιες θα γελάσουμε πολύ, με άλλες θα προβληματιστούμε και άλλες θα μας συγκινήσουν.
Παρακολουθώντας τις καινούργιες προσθήκες στην ατζέντα της πόλης, κάποιες μας κέντρισαν το ενδιαφέρον και δεν μπορούσαμε να μην τις μοιραστούμε μαζί σου. Ξεχωρίσαμε επτά παραστάσεις που, είτε έκαναν πρεμιέρα στα τέλη Ιανουαρίου, είτε πρόκειται να κάνουν μέσα στον Φεβρουάριο, και σου τις παρουσιάζουμε. Διαφορετικές μεταξύ τους, αλλά εξίσου ενδιαφέρουσες. Ωραίες ιστορίες, που ανυπομονούμε να δούμε να ξετυλίγονται πάνω στο θεατρικό σανίδι.
Αν, λοιπόν, σχεδιάζεις να πας θέατρο τις προσεχείς ημέρες, αυτές οι παραστάσεις ενδέχεται να σε ενθουσιάσουν. Πάρε χαρτί και μολύβι ή μάλλον μπες στα notes του κινητού σου, και σημειώσε τις αγαπημένες σου. Εμείς, στο JennyGr - όπως κατάλαβες - το κάναμε ήδη. Πότε θα είναι η επόμενη θεατρική έξοδός σου; Μήπως σήμερα; Εμάς, πάντως, ναι.
Οι νέες παραστάσεις που ανεβαίνουν στην παράσταση:
1. Η Καρυάτιδα
Μια ανελέητη κωμωδία, αφιερωμένη στη μεγαλειώδη και ιστορική ικανότητα του πολύπαθου αυτού τόπου, να μπλέκει μόνιμα σε κωμικοτραγικές περιπέτειες. Σε περίπου μισή ώρα από τώρα, πρόκειται να πραγματοποιηθεί η πολυαναμενόμενη συνέντευξη Τύπου. Τρεμάμενα δημοσιογραφικά δάχτυλα αναμένουν να πατήσουν το record σε κάμερες. Λόγοι γραμμένοι στο χαρτί και λόγια «από καρδιάς» γίνονται πρόβα ξανά και ξανά· γιατί ακόμα και έμπειροι πολιτικοί έχουν τρακ σήμερα. Σήμερα είμαστε όλοι αδέρφια, σήμερα είμαστε όλοι ένα.
Σήμερα, μετά από αιχμαλωσία δεκαετιών ολόκληρων στο Βρετανικό Μουσείο, η αιθέρια Καρυάτιδα, η χαμένη έκτη αδερφή, το απαστράπτον σύμβολο ενός ολόκληρου πολιτισμού, επιστρέφει ανέλπιστα στην πατρίδα! Σαν άλλη αγαπημένη φίλη, θεία, χαμένη ξαδέρφη από το εξωτερικό, την περιμένει όλη η χώρα με τεράστια προσμονή. Η υποδοχή της, όμως, δεν θα είναι όπως τη φανταστήκαμε, όπως τη σχεδιάσαμε, όπως την ονειρευτήκαμε. Όχι. Η υποδοχή της Καρυάτιδας από τη μαμά της, την Ελλάδα, είναι κωμωδία. Ξεκαρδιστική μεν, αμείλικτη δε.
Σκηνοθεσία: Κατερίνα Μαυρογεώργη
Ηθοποιοί: Ασημίνα Αναστασοπούλου, Σωτήρης Μανίκας, Στέλιος Ξανθουδάκης, Αγορίτσα Οικονόμου, Μιχάλης Πανάδης, Δρόσος Σκώτης, Μαρία Φιλίνη
Θέατρο REX - Σκηνή «Ελένη Παπαδάκη»
![Jenny.Gr](/sites/default/files/public/styles/editor_scale/public/2025-02/%CE%95%CE%BB%CE%AF%CE%BD%CE%B1%20%CE%93%CE%B9%CE%BF%CF%85%CE%BD%CE%B1%CE%BD%CE%BB%CE%AE.jpg?itok=QWeQN5kQ)
2.Το Υπόγειο
Το αριστούργημα της παγκόσμιας λογοτεχνίας , «Το Υπόγειο» του Φιόντορ Ντοστογιέφσκι ζωντανεύει στη σκηνή του Θεάτρου Βρετάνια, αναζητώντας τη συνάντηση της λογοτεχνικής κληρονομιάς με τη σύγχρονη θεατρική τέχνη.
«Το Υπόγειο», είναι τοπίο τολμηρό έργο του Ντοστογιέφσκι και αποτυπώνει την εσωτερική αναταραχή και την ψυχική απομόνωση του ήρωά του, ενός αβέβαιου και μελαγχολικού ανθρώπου που αποσύρεται από την κοινωνία. Μέσα από μια έντονη εσωτερική μονολογία, ο άνθρωπος του υπογείου, έρχεται σε σύγκρουση με την κοινωνία, την ηθική και τις ίδιες του τις επιθυμίες. Η αφήγηση είναι γεμάτη από αμφιβολία και ειρωνεία, εκφράζοντας τη βαθιά απογοήτευση του ήρωα για τον κόσμο γύρω του, αλλά και την αδυναμία του να διαφύγει από τη σαγήνη της αυτοκαταστροφής.
Η σχέση του ήρωα με τη νεαρή πόρνη Λίζα αποτελεί ένα από τα πιο καίρια σημεία της αφήγησης και φωτίζει τις αντιφάσεις του χαρακτήρα του. Η Λίζα, μια γυναίκα περιθωριοποιημένη από την κοινωνία, γίνεται το αντικείμενο του αδύναμου και συγχυσμένου συναισθηματισμού του υπογείου ανθρώπου. Παρά την περιφρόνηση και την απομόνωση που τη βιώνει, η Λίζα φέρνει στο φως μια τρυφερότητα στον ήρωα, ο οποίος προσπαθεί να την σώσει από τον κόσμο της πορνείας και της απελπισίας.
Σκηνοθεσία - Θεατρική προσαρμογή: Πάνος Αγγελόπουλος
Πρωταγωνιστούν Δημήτρης Πιατάς και Κατερίνα Μισιχρόνη. Συμμετέχουν: Κωνσταντής Ζημιανίτης και χορευτική ομάδα
Θέατρο Βρετάνια
![Jenny.Gr](/sites/default/files/public/styles/editor_scale/public/2025-02/%CE%9A%CE%BF%CF%83%CE%BC%CE%AC%CF%82%20%20%CE%99%CE%BD%CE%B9%CF%89%CF%84%CE%AC%CE%BA%CE%B7%CF%82.jpg?itok=rG8NrGMl)
3. Άβυσσος
H «Άβυσσος» ζωντανεύει το παράδοξο σύμπαν μιας δυστοπίας. Σε ένα μελλοντικό κόσμο που βρίσκεται λίγο πριν την οριστική κατάρρευση, εξαιτίας των αλυσιδωτών πολέμων και της ανθρωπογενούς κλιματικής αλλαγής, παρακολουθούμε έναν παιχνιδοποιημένο αγώνα επιβίωσης. Μέσα από μια αλυσίδα ποιητικών επεισοδίων, έξι ερμηνευτές σχηματίζουν έναν εκρηκτικό Χορό, σε μία performance αδιάκοπου παλμού που δοκιμάζει τα απόλυτα όρια της ψυχικής, ηθικής και σωματικής τους αντοχής.
Σύλληψη, Κείμενο, Σκηνοθεσία: Ελεάνα Γεωργούλη
Συνδημιουργούν & Ερμηνεύουν (αλφαβητικά): Στάθης Αποστόλου, Μαρία Αλεξοπούλου, Ελεάνα Γεωργούλη, Χάρης Καρύδης, Νίκος Μήλιας, Ρόζα Προδρόμου
ΠΛΥΦΑ - Κτήριο 7Γ
![Jenny.Gr](/sites/default/files/public/styles/editor_scale/public/2025-02/Karol-Jarek.jpg?itok=Gmt0Nx8F)
4. Ποιος Ανακάλυψε την Αμερική
Το βραβευμένο και μεταφρασμένο σε 7 γλώσσες, έργο της Χρύσας Σπηλιώτη που από το πρώτο του ανέβασμα του 1997, συνεχίζει να παρουσιάζεται σε σκηνές της Ελλάδας και του εξωτερικού, έχει κριθεί πλέον από τον χρόνο. Η Λίζα και η Καίτη, αποτελούν δύο πλάσματα εκ διαμέτρου αντίθετα που όμως τις συνδέει ο εξ’ αίματος δεσμός, αφού είναι πρώτες ξαδέλφες, αλλά και η φιλία την οποία επιλέγουν με κάθε κόστος να διατηρούν μέχρι το τέλος της ζωής τους.
Μέσα από τη συνδιαλλαγή αυτών των τόσο διαφορετικών προσωπικοτήτων, θα έρθουμε σε επαφή με όλους τους κύκλους της ζωής, καθώς θα τις συναντήσουμε διαρκώς να αλλάζουν: ηλικίες, φάσεις, ρόλους, μορφές, πρόσωπα, αλλά και επιθυμίες. Μέσω αυτής της αλλαγής και συνεχούς μεταμόρφωσης θα παρατηρήσουμε, πως οι ηρωίδες, μεταπηδώντας από τη μία ιδέα στην άλλη, ανακαλύπτουν την ζωή κυνηγώντας -ή όχι- τα όνειρά τους. Μαζί τους θ’ αναρωτηθούμε για το πως η προδοσία κλονίζει την εμπιστοσύνη και τη φιλία τους, για το αν είναι έτοιμες ν’ αντιμετωπίσουν την αλήθεια τους, κατά πόσο οι επιλογές τους και ο δρόμος που χάραξαν, ήταν υπόθεση δική τους ή απωθημένα των άλλων και κατά πόσο η μοναξιά είναι εκείνη που τις κινεί ώστε να ξεχάσουν, να συγχωρέσουν και τελικά να ελευθερωθούν από τα πάθη τους.
Σκηνοθεσία: Δήμητρα Δρακοπούλου
Ηθοποιοί: Φιλία Κανελλοπούλου & Βαρβάρα Ραμπαούνη
Θέατρο ΑΛΚΜΗΝΗ
![Jenny.Gr](/sites/default/files/public/styles/editor_scale/public/2025-02/%CE%9C%CE%B1%CE%AF%CF%81%CE%B7%20%CE%9A%CF%8C%CE%BA%CE%BF%CF%85.jpg?itok=awhltHy4)
5. Άνθρωπος χωρίς όνομα
Ο συνταγματάρχης Σαμπέρ, ήρωας της μάχης του Εϊλό και μέγας ταξιάρχης της Λεγεώνας της Τιμής, επιστρέφει κυριολεκτικά από τον τάφο στο αγαπημένο του Παρίσι το 1817, ύστερα από μια οδύσσεια δέκα ετών. Όμως, αυτός ο Οδυσσέας δεν βρίσκει την πιστή Πηνελόπη επιστρέφοντας. Δεν βρίσκει ούτε την Ιθάκη του. Από τους πάντες θεωρείται νεκρός. Κανείς δεν τον αναγνωρίζει και κανείς δεν πιστεύει ότι αυτός ο ξερακιανός, γερασμένος, γεμάτος πληγές άντρας είναι ο περίφημος συνταγματάρχης Σαμπέρ.
Μες στην απόγνωσή του στρέφεται στον περίφημο δικηγόρο Ντερβίλ, ο οποίος με αυξημένο το αίσθημα του δικαίου προσπαθεί να τον βοηθήσει να κερδίσει τη χαμένη του ζωή. Ο Σαμπέρ βαδίζοντας σ’ αυτό το πρωτόγνωρο μονοπάτι, όπου οι ρόλοι πλέον έχουν αντιστραφεί κι έχει χάσει την πολύτιμη ταυτότητά του, ανακαλύπτει τελικά την ουσία της ύπαρξής του.
Θεατρική διασκευή/Σκηνοθεσία: Κωνσταντίνα Νικολαΐδη
Ηθοποιοί: Θανάσης Κουρλαμπάς, Ορέστης Τρίκας, Έρρικα Μπίγιου, Τάσος
Τυρογαλάς
Θέατρο Αποθήκη
![Jenny.Gr](/sites/default/files/public/styles/editor_scale/public/2025-02/%CE%86%CE%BA%CE%B7%CF%82%20%CE%92%CE%B1%CE%BB%CE%B5%CF%81%CE%B3%CE%AC%CE%BA%CE%B7%CF%82.jpg?itok=Wt7dUYCE)
6.Εκκενώστε
Ο πρωθυπουργός της χώρας πεθαίνει. Ένα ολόκληρο οικοδομικό τετράγωνο πρόκειται για μετατραπεί σε καταλύματα βραχυχρόνιων μισθώσεων, ένα ζευγάρι παλεύει με τον φόβο του να βγει από το σπίτι, ενώ στα επείγοντα ενός νοσοκομείου ένας άντρας αναζητά το νόημα της ύπαρξης.
Τι συμβαίνει όταν μια γειτονιά μετατρέπεται σε πεδίο μάχης ανάμεσα στη μνήμη και την αλλαγή; Πώς ξετυλίγονται πολιτικές ίντριγκες και δολοπλοκίες μετά τον αιφνίδιο θάνατο ενός πρωθυπουργού; Τι γίνεται όταν μια φυσική καταστροφή ανατρέπει την καθημερινότητα και μετατρέπει τον φόβο σε παράλυση; Και πώς αναζητά κανείς ελπίδα και απαντήσεις μέσα στο χάος ενός νοσοκομείου; Τέσσερις παράλληλες ιστορίες διασταυρώνονται, εξερευνώντας τα όρια της ύπαρξης με βασικό άξονα το χιούμορ σε έναν κόσμο που μοιάζει έτοιμος να καταρρεύσει. Μήπως τελικά ζούμε όλοι σε μια διαρκή κατάσταση εκκένωσης;
Κείμενο-σκηνοθεσία: Χρύσα Κολοκούρη
Ηθοποιοί: Λουκία Ανάγνου, Χρύσα Κολοκούρη, Συμεών Τσακίρης, Μαρίσσα Φαρμάκη
Studio Μαυρομιχάλη
![Jenny.Gr](/sites/default/files/public/styles/editor_scale/public/2025-01/Ekkenwste.jpg?itok=cEWTFVuu)
7.How soon is now
Το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά, σε συνεργασία με τα Αθηναϊκά Θέατρα, παρουσιάζει, σε πρώτη πανελλήνια παρουσίαση, το τελευταίο κείμενο της Γλυκερίας Μπασδέκη «HOW SOON IS NOW» που εμπνέεται ελεύθερα από το λογοτεχνικό πρόσωπο της Μαργαρίτας Περδικάρη, μιας νεαρής δασκάλας αστικής καταγωγής, που την περίοδο του δεύτερου Παγκοσμίου πολέμου η ένταξη της στην ΕΠΟΝ Πίνδου, θα αποτελέσει την αφορμή για να ανοίξει ο ασκός του Αιόλου μιας ολόκληρης χώρας, η οποία δύσκολα συμπράττει με τα «φαντάσματα» του παρελθόντος της.
Η παράσταση, αξιοποιώντας το θέμα της Ελληνικότητας, επιχειρεί να ανοίξει έναν θαρραλέο διάλογο γύρω από το δράμα της Γερμανικής κατοχής το οποίο φαίνεται να τελειώνει, αλλά σε λίγο θ’ αρχίσουν νέες συμφορές: ο εμφύλιος. Μέσα από τον κώδικα του Θεάτρου σκιών, τον Αττίκ, τους ελληνικούς καφενέδες, αλλά και την εγχώρια ζωγραφική, επιχειρείται η δόμηση ενός «Εθνικού ψηφιδωτού» μνήμης, για όλα εκείνα που στον απόηχο της μετεμφυλιακής Ελλάδας, οι άνθρωποι προσπαθούν να ξεχάσουν.
Διασκευή – Σκηνοθεσία: Πάνος Κούγιας
Ηθοποιοί: Μενέλαος Κυπαρίσσης, Δανάη Παπουτσή, Ανθή Σαββάκη, Λεωνίδας Στάμου
Δημοτικό Θέατρο Πειραιά - Φουαγιέ
![Jenny.Gr](/sites/default/files/public/styles/editor_scale/public/2025-02/%CE%93%CE%B9%CF%8E%CF%81%CE%B3%CE%BF%CF%82%20%CE%9A%CE%B1%CE%BB%CF%86%CE%B1%CE%BC%CE%B1%CE%BD%CF%8E%CE%BB%CE%B7%CF%82.jpg?itok=WCWwBt7w)
Read More
- Το Πήδημα: Μια σύγχρονη ματιά στην άφιλτρη πραγματικότητα των σχέσεων - Η παράσταση που είδαμε και πρέπει να δεις και εσύ
- 4 συγκινητικές θεατρικές παραστάσεις που θίγουν το κομμάτι της μητρότητας (και όχι μόνο) - Αξίζει να τις δεις
- H Γιασεμί Κηλαηδόνη στο JennyGr: «Ας δουλεύει και το θέατρο, ας δουλεύουν και οι influencers»