UPDATE #NOW

Πώς η Natalie Portman γράφει ιστορία ως Jackie Kennedy


Χριστίνα Κατσαντώνη

18 Ιανουαρίου 2017

portman-jackie3.jpg

Σε αυτό ακριβώς το διάστημα, στις 10 μέρες που ακολούθησαν τη δολοφονία του John Fidgerald Kennedy, κι όλος ο κόσμος ήταν προσηλωμένος επάνω στο πρόσωπο της πάντα στωικά, πάντα αινγματικά και πάντα με χάρη, πενθούσας χήρας, εστιάζει η ταινία Jackie του Χιλιανού Pablo Larrain, με τη Natalie Portman, σε μια ερμηνεία που κατά την πλειοψηφία των κριτικών (ξανα)γράφει ιστορία (στην Ελλάδα θα προβληθεί από 26/1).

Σύμφωνα με το Variety, η ερμηνεία της Portman είναι “περίπλοκη” και “πολύ προσεκτικά σκιασμένη”. Σύμφωνα με την ενθουσιώδη κριτική του Barry Hertz στην Globe and Mail πρόκειται για μια ερμηνεία που “όχι απλώς αναπαράγει την ιστορία, αλλά δίνει στο κοινό την ευκαιρία να γίνει αυτόπτης μάρτυρας του πώς η ιστορία γράφτηκε. Κανείς ποτέ δεν θα μπορέσει να αγγίξει ξανά αυτό το ρόλο. 'Η τουλάχιστον δεν θα έπρεπε”.

Οι περισσότεροι συμφωνούν πως η Portman είναι ήδη φαβορί για το δεύτερο Oscar της καριέρας της. Η εμφάνισή της ως Jackie είναι δουλεμένη στην κάθε της λεπτομέρεια (στο makeup, στις βλεφαρίδες, στην προφορά, στη λαχανιασμένη εκφορά του λόγου). 'Ομως δεν είναι αυτό που κάνει τη διαφορά σε σχέση με άλλες ηθοποιούς που έχουν υποδυθεί το ρόλο (από την Jaclyn Smith, την Ginnifer Goodwin και τη Roma Downey μέχρι την Katie Holmes).

Όπως είπε ο Tom Hanks, μιλώντας σε κινηματογραφικό φεστιβάλ στο Palm Springs αυτό που κάνει την Portman ιδανική για το ρόλο είναι “...το αδιευκρίνιστο μυστήριό της”.

Όπως η γεμάτη αντιθέσεις Jackie, έτσι και η κόρη Ισραηλινού μπαμπά και Αμερικανίδας μαμάς, Portman αποτελεί ένα αίνιγμα στον λαμπερό κόσμο του Hollywood, μια σταρ γνωστή για τις ασυνήθιστες συνήθειές της.

Δεν είναι μόνο ότι πρόσφατα εμφανίστηκε σε συνέντευξη με το Hollywood Reporter, εφοδιασμένη με το δικό της κασετόφωνο που κατέγραφε όλη την κουβέντα, ούτε ότι σε ηλικία μόλις 10 ετών απέρριψε πρόταση εκπροσώπου της Revlon να γίνει μοντέλο, με την απάντηση: “Προτιμώ να γίνω ηθοποιός”.

Δεν είναι ούτε ότι σε ηλικία 12 ετών έγινε ένα παιδί θαύμα του κινηματογράφου, εντυπωσιάζοντας με την ερμηνεία της στο “Leon” του Luc Besson, ενώ στα 18 είχε ήδη στο βιογραφικό της συνεργασίες με Al Pacino και Woody Allen και ρόλο στην πρώτη ταινία από την τριλογία prequel του Star Wars του George Lucas.

Είναι ότι ακόμα και τότε, όταν γινόταν ένα από τα πιο δημοφιλή νέα αστέρια του Χόλιγουντ σε ηλικία μόλις 18 ετών, δεν μπήκε στον πειρασμό να παρευρεθεί στην πρεμιέρα του Star Wars στη Νέα Υόρκη, γιατί προετοιμαζόταν για τις απολυτήριες εξετάσεις. Κι όταν πέρασε στο τμήμα ψυχολογίας του Harvard, για τέσσερα χρόνια δεν έκανε άλλη ταινία, πέρα από τα Star Wars. “Δεν φοβάσαι μήπως καταστρέφεις την καριέρα σου;” είχε ερωτηθεί τότε από τη New York Post κι είχε απαντήσει: “Αν οι σπουδές μου καταστρέφουν την καριέρα μου, δεν με ενδιαφέρει. Προτιμώ να είμαι έξυπνη, παρά σταρ του κινηματογράφου”.

Ούτε οι κακές κριτικές που ακολούθησαν τις εμφανίσεις της στα Star Wars την πτόησαν. Μόλις τελείωσε τις σπουδές της και δύο διατριβές που δημοσιεύτηκαν σε επιστημονικές εκδόσεις, επανήλθε με ένα χαρακτηριστικό ρόλο στο Cold Mountain, ξύρισε το κεφάλι της για να γίνει ένα σύμβολο επανάστασης στο V for Vedetta και κέρδισε μια υποψηφιότητα για Oscar με την ερμηνεία της στο Closer.

Κι ύστερα ήρθε ο Μαύρος Κύκνος (Black Swan) του Αρονόφσκι και η ερμηνεία που της χάρισε το Όσκαρ και μια θέση στις πιο ταλαντούχες κι επιτυχημένες ηθοποιούς της γενιάς της.

Παρέλαβε το αγαλματίδιο, ενώ βρισκόταν ήδη στον ένατο μήνα της εγκυμοσύνης της στον γιο της, καρπό του γάμου της με τον χορογράφο Benjamin Millepied -τον οποίο γνώρισε στα γυρίσματα της ταινίας- κι εγκατέλειψε με συνοπτικές διαδικασίες το Holywood για να ζήσει με την οικογένειά της στο Παρίσι -όταν ο Millepied ανέλαβε σκηνοθέτης στο μπαλέτο της όπερας του Παρισιού.

Επέστρεψε στο Los Angeles το περασμένο καλοκαίρι (έγκυος στο δεύτερο παιδί της), έχοντας ήδη κάνει την πρώτη της σκηνοθετική απόπειρα (A Tale of Love and Darkness) κι αδιαφορώντας για τις μοιρασμένες κριτικές. “Τα αρνητικά σχόλια σε κάνουν να νιώθεις ανασφάλεια κι όταν δουλεύω δεν θέλω να νιώθω ανασφάλεια” δηλώνει. “Δεν θέλω να φοβάμαι τίποτα”.

Το λέει και το εννοεί. Στην αναμέτρηση με το θρύλο της Jackie Kennedy Onassis, η Natalie Portman δεν φοβήθηκε, προσεγγίζοντας το είδωλο με μια ερμηνεία που κάνει τυχόν επόμενες να έχουν το φόβο της...