UPDATE #NOW

Το “Next in Fashion" είναι μία μικρογραφία του πραγματικού κόσμου της μόδας


Χριστίνα Θεοδωροπούλου

18 Φεβρουαρίου 2020

Το “Next in Fashion" είναι μία μικρογραφία του πραγματικού κόσμου της μόδας

Τα trends πάνε κι έρχονται, η μόδα κάνει κύκλους και οι άνθρωποι που ζουν και αναπνέουν μέσα στον φανταστικό της κόσμο καλούνται να ακολουθούν τη ροή της. Να αντιλαμβάνονται τις αλλαγές, να τις προκαλούν πολλές φορές, να ανταποκρίνονται και με το παραπάνω στις ολοένα κι αυξανόμενες απαιτήσεις. Και ταυτόχρονα με όλα αυτά, να είναι δημιουργικοί, να κάνουν τη διαφορά και να αφουγκράζονται τις επερχόμενες ανάγκες που έχει το κοινό.

Όπου κοινό λοιπόν, βάλτε την παγκόσμια πλατφόρμα των χρηστών του Netflix και όπου «ο κόσμος της μόδας» το “Next in Fashion”. Πρόκειται για το πρώτο reality μόδας που φιλοξενεί η διάσημη πλατφόρμα και έχει ήδη προκαλέσει το ενδιαφέρον όχι μόνο όσων ασχολούνται με τη μόδα, αλλά και όσων ξέρουν να εκτιμούν ένα καλό τηλεοπτικό προϊόν.

Το πρώτο σχόλιο-σκέψη που ίσως σας έρθει στο μυαλό όταν διαβάσετε ή ακούσετε για το “Next In Fashion” θα είναι μάλλον το Project Runway. Και πολύ σωστά, ο εγκέφαλός σας θα κάνει μία τέτοια ανάκληση. Η σύγκριση είναι σαφώς αναπόφευκτη, αλλά η διαφορά τους ουσιαστική.

Ενώ το “Project Runway” – το οποίο μπορεί να πήρε το μάτι σου και στην ελληνική, όχι τόσο πετυχημένη εκδοχή- είναι ακόμα ένα reality που απλά ασχολείται με τη μόδα, το “Next in Fashion” είναι η μεταφορά του πραγματικού μικρόκοσμου της μόδας μέσω ενός reality παιχνιδιού.

Οι κανόνες δεν διαφέρουν πολύ. Οι διαγωνιζόμενοι έχουν συγκεκριμένα projects να φέρουν σε πέρας, σε ορισμένο χρόνο και σίγουρα όχι με συνθήκες που να ευνοούν τους παίκτες. Μία προσομοίωση της πραγματικής δουλειάς σε ένα ατελιέ μεταφέρεται στην οθόνη. Και το παιχνίδι έχει μόλις αρχίσει.

Η Alexa Chung και ο Tan France έχουν δέσει για να παρουσιάσουν το show. Ωστόσο, και οι δύο έχουν εμπλακεί πολύ στενά με τον χώρο της μόδας. Έτσι, ξέρουν καλά πώς λειτουργεί, άρα και πώς να κουμαντάρουν παίκτες, συναισθήματα, κρίσεις και εκρήξεις.

Μέχρι εδώ, δεν εντοπίζεται κάποια ουσιαστική διαφορά μεταξύ των δύο παιχνιδιών μόδας. Πράγματι, είναι πολύ μικρές. Η βασική διαφορά είναι στην ουσία, στο πώς αντιμετωπίζουν τους παίκτες, πώς τους επέλεξαν και σε τι πραγματικά στοχεύουν. «Το show τιμά πραγματικά την αποφασιστική και σκληρή δουλειά των ανθρώπων στη βιομηχανία της μόδας», δηλώνει η Alexa Chung στο Net-A-Porter, το eshop που θα φιλοξενήσει και τη συλλογή του νικητή, ως ένα από τα έπαθλα. Συνεχίζει, λέγοντας ότι κανείς δεν σκέφτεται όλη τη διαδικασία που απαιτείται για να δημιουργηθεί το προϊόν που αγοράζει και προφανώς αυτό είναι που θέλουν να βγει προς τα έξω με αυτό το show.

Η ειδοποιός διαφορά όμως αυτού του reality ή όπως αλλιώς, θέλετε να το χαρακτηρίσετε, show μόδας με τα παρόμοιά του είναι η εμφανέστατη και βροντερή παρουσία της ποικιλομορφίας. Οι διαγωνιζόμενοι προέρχονται από κάθε γωνιά του πλανήτη. Έχουν ήδη διαγράψει τη δική τους πορεία, έχουν το δικό τους brand και απλά διαγωνίζονται για 250.000 δολάρια και ένα hosting στο Net-A-Porter. Το ανεκτίμητο έπαθλο όμως νομίζω ότι είναι πως όλο αυτό θα προβληθεί στο Netflix, μία πλατφόρμα παγκόσμιας εμβέλειας, που ισοδυναμεί με σκληρή δουλειά ετών και διαφήμιση εκατομμυρίων δολαρίων.

Ο κόσμος της μόδας λοιπόν, θα μεταφερθεί στην οθόνη σας. Αυθεντικός, με τα πάνω και τα κάτω του, με φασαρίες και μονιάσματα. Συνεργασίες που πετυχαίνουν κι άλλες που ναυαγούν, αναπάντεχες στιγμές έμπνευσης και εκρήξεις πηγαίας δημιουργικότητας. Φαντασία, πίεση, άγχος και συναισθήματα αναδεύονται σε μία σφαίρα που κλείνει μέσα της τον μικρόκοσμο της μόδας του σήμερα. Αλλόφρων και παραγωγικός, ταχύτατος και καινοτόμος. Έτσι ακριβώς, είναι και αυτό που θα δείτε χαλαροί στον καναπέ σας, αν αποφασίσετε να δώσετε στο “Next in Fashion” μία ευκαιρία.

Το μόνο σίγουρο είναι ότι δεν θα αηδιάσετε από καθοδηγούμενες συγκρούσεις, αναίτια κλάματα και break downs που μόνο ετεροντροπή κάνουν κάθε θεατή να νιώθει.