Η Google παρουσίασε ένα νέο «έξυπνο» εργαλείο που χρησιμοποιεί τεχνητή νοημοσύνη για να βοηθήσει κάποιον να εντοπίσει πιθανές βλάβες στο δέρμα του.
Η Google κάνει ένα από τα πιο σημαντικά βήματα για την υγειονομική περίθαλψη, λανσάροντας ένα εργαλείο που λειτουργεί με τεχνολογία AI που θα βοηθήσει τους καταναλωτές στην αυτοδιάγνωση εκατοντάδων παθήσεων δέρματος.
Το Derm Assist είναι το πρώτο του είδους του και θα κυκλοφορήσει στην Ευρώπη φέτος και θα απευθυνθεί σε σχεδόν 2 δισεκατομμύρια άτομα που πάσχουν παγκοσμίως από παθήσεις που κυμαίνονται από ακμή έως μελάνωμα. Οι χρήστες θα πρέπει να συνδεθούν στους λογαριασμούς τους στο Google, να ανεβάσουν εικόνες της ιατρικής τους κατάστασης μέσω του ιστότοπου Derm Assist και να απαντήσουν σε ερωτήσεις σχετικά με τα συμπτώματά τους.
Στη συνέχεια, ένα μοντέλο AI αναλύει τις πληροφορίες και δημιουργεί μια λίστα πιθανών συνθηκών αντιστοίχισης. Η υπηρεσία θα είναι δωρεάν σε όλους τους χρήστες του Διαδικτύου, είτε είναι χρήστες Google είτε όχι.
«Το εργαλείο δεν προορίζεται να παρέχει διάγνωση. Μάλλον ελπίζουμε να σας δώσει πρόσβαση σε έγκυρες πληροφορίες, ώστε να μπορείτε να λάβετε μια πιο ενημερωμένη απόφαση για το επόμενο βήμα σας», δήλωσε η Google.
Το λανσάρισμα ακολουθεί τρία χρόνια ανάπτυξης στην εταιρεία, η οποία από καιρό θεωρεί την υγειονομική περίθαλψη ως ώριμη αγορά για προηγμένη τεχνητή νοημοσύνη.
Έρχεται καθώς οι αντίπαλοι της, η Apple, η Amazon και η Microsoft, προσπαθούν να εισέλθουν επίσης στον δυνητικά προσοδοφόρο χώρο, δημιουργώντας υπηρεσίες υγειονομικής περίθαλψης για καταναλωτές, γιατρούς και φαρμακευτικές εταιρείες.
Η Google επέλεξε τη δερματολογία ως τον πρώτο της στόχο για ιατροφαρμακευτική περίθαλψη λόγω του τεράστιου αριθμού ατόμων που επηρεάζονται από δερματικές παθήσεις. Περίπου 10 δις αναζητήσεις Google πραγματοποιούνται κάθε χρόνο σχετικά με προβλήματα δέρματος, νυχιών και μαλλιών και μελέτες έχουν δείξει ότι οι άνθρωποι διαγιγνώσκονται μόνο σωστά το 13% του χρόνου, δήλωσε ο «γίγαντας» της έρευνας.
«Οι ασθένειες του δέρματος ως κατηγορία αποτελούν ένα τεράστιο παγκόσμιο βάρος - οι άνθρωποι στρέφονται προς την Google για να ερευνήσουν τις ανησυχίες τους. Οι περισσότερες περιπτώσεις είναι ιάσιμες, αλλά ο μισός πληθυσμός του κόσμου αντιμετωπίζει μια κρίσιμη έλλειψη δερματολόγων», δήλωσε η Δρ Peggy Bui, διευθύντρια προϊόντων της Google Health και ειδικός εσωτερικής ιατρικής στο Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνια, στο Σαν Φρανσίσκο.
Το σύστημα Derm Assist βασίζεται σε έναν αλγόριθμο μηχανικής μάθησης που έχει εκπαιδευτεί σε περισσότερες από 16.000 πραγματικές περιπτώσεις δερματολογίας. Σύμφωνα με μια μελέτη του περασμένου έτους, το εργαλείο είναι σε θέση να εντοπίσει τις δερματικές παθήσεις με τόση ακρίβεια, όσο οι δερματολόγοι που είναι πιστοποιημένοι από το αμερικανικό συμβούλιο.
Για να αποφευχθούν ελλείψεις περιπτώσεων καρκίνου του δέρματος μέσω ψευδών αρνητικών τεστ, ο αλγόριθμος σχεδιάστηκε για να είναι προσεκτικός στη λήψη αποφάσεων. «Όταν το σχεδιάσαμε, είπαμε ότι θέλουμε να βελτιστοποιήσουμε την υψηλή ευαισθησία, ιδιαίτερα για ανησυχητικές συνθήκες», δήλωσε η Δρ Bui.
Για να αντιμετωπίσει τις ανησυχίες περί απορρήτου σχετικά με τα δεδομένα υγείας των χρηστών, η Google δήλωσε ότι δεν θα χρησιμοποιεί μεταφορτωμένες εικόνες για τη στόχευση διαφημίσεων και θα αποθηκεύσει εικόνες μόνο για να εκπαιδεύσει περαιτέρω τον αλγόριθμο Derm Assist, εάν οι χρήστες τους έδωσαν ρητή άδεια να το πράξουν.
«Οι χρήστες έχουν τον έλεγχο των δεδομένων τους με την επιλογή αποθήκευσης, διαγραφής ή δωρεάς δεδομένων για έρευνα», δήλωσε η Δρ Bui. «Ελπίζουμε να ενθαρρύνουμε τη δωρεά, καθώς οι αλγόριθμοι είναι καλοί με τα δεδομένα με τα οποία έχει εκπαιδευτεί. Θα συνεχίσουμε να βελτιώνουμε το μοντέλο, προμηθεύοντας άλλα σύνολα δεδομένων από άλλες πηγές, εκτός από δωρεά δεδομένων».
Δείτε ακόμη: Η ζωγράφος με συναισθησία που δημιουργεί εικόνες από μουσική
Γίνε κι εσύ μέλος μόνο με 6€/ έτος στο συνδρομητικό Jenny.gr Exclusive Benefits