UPDATE #NOW

End Plastic Waste: Οι Κλέλια Ανδριολάτου και Λίλα Μπακλέση συμμετέχουν στη σπουδαία καμπάνια της adidas


Κλέλια Φατούρου

1 Ιουνίου 2022

End Plastic Waste: Οι Κλέλια Ανδριολάτου και Λίλα Μπακλέση συμμετέχουν στη σπουδαία καμπάνια της adidas
Άννα Κατσαούνη
Το 91% του πλαστικού στον πλανήτη δεν έχει ανακυκλωθεί ποτέ ενώ υπολογίζεται ότι η βιομηχανία της ένδυσης θα αυξήσει το αποτύπωμά της κατά 49% έως το 2030, εάν δεν υιοθετήσει άμεσα αειφόρες πρακτικές. Το πρόβλημα όμως ξεκινά από το ότι πιστεύουμε ότι η λύση δεν έρχεται από εμάς αλλά από τους άλλους

«Αν είμαστε μέρος του προβλήματος, τότε σίγουρα μπορούμε να γίνουμε μέρος της λύσης». Αυτό είναι το ηχηρό και πάρα πολύ σημαντικό μήνυμα που στέλνει η adidas για τη βιωσιμότητα. Όσο τρομακτικό και αν ακούγεται, βρισκόμαστε μόλις 10 χρόνια μακριά από το σημείο χωρίς επιστροφή και ο τρόπος αλλαγής στη ζωή μας δεν είναι προαιρετικός, αλλά επιβεβλημένος.

Τα στοιχεία είναι αποθαρρυντικά, αλλά υπάρχει χρόνος. Το 91% του πλαστικού στον πλανήτη δεν έχει ανακυκλωθεί ποτέ ενώ υπολογίζεται ότι η βιομηχανία της ένδυσης θα αυξήσει το αποτύπωμά της κατά 49% έως το 2030, εάν δεν υιοθετήσει άμεσα αειφόρες πρακτικές. Το πρόβλημα όμως ξεκινά από το ότι πιστεύουμε ότι η λύση δεν έρχεται από εμάς αλλά από τους άλλους.

Jenny.Gr
Άννα Κατσαούνη

Η adidas μας δείχνει τον δρόμο και έχει βάλει έναν σπουδαίο στόχο. Να μειώσει το αποτύπωμα άνθρακα ανά προϊόν, κατά 15%, έως το 2025 και ταυτόχρονα να επιτύχει ανθρακική ουδετερότητα έως το 2050. Στο πλαίσιο αυτής της εκστρατείας, η adidas δημιούργησε ένα φανταστικό ντοκιμαντέρ, που δεν εστιάζει τόσο στο πρόβλημα όσο στο πώς θα δουλέψουμε όλοι μαζί για την επίλυσή του. Οι Τόνια Σωτηροπούλου, Πάνος Βλάχος, Νικόλας Πλυτάς, Κλέλια Ανδριολάτου, Λίλα Μπακλέση, Γιώργος Λέντζας, Κώστας Σπαθής, Λυδία Παπαιωάννου, Xenia Ghali, Σπύρος Γιαννιώτης και οι adidas Runners Athens ενώνουν τις δυνάμεις τους και εμείς παρακολουθήσαμε την πρεμιέρα στο Μουσείο Γουλανδρή Φυσικής Ιστορίας.

Είχαμε τη χαρά να μιλήσουμε με δύο από τις πρωταγωνίστριες του ντοκιμαντέρ, την Κλέλια Ανδριολάτου και τη Λίλα Μπακλέση και να μάθουμε περισσότερα πράγματα για τη σχέση τους με την adidas, τις δικές τους συνήθειες υπέρ της βιωσιμότητας του πλανήτη και τι πιστεύουν για το μέλλον.

Jenny.Gr
Άννα Κατσαούνη

Η σχέση με το brand

Κλέλια: Η ζωή μου έχει τόσο τρέξιμο και έντονους ρυθμούς, που η adidas είναι σίγουρα το brand που μου ταιριάζει. Τρέχω και είναι πλάι μου. Πέρα από την πλάκα όμως, αγαπώ την adidas γιατί απαρτίζεται από ανθρώπους με όραμα και από μία γενιά που προσπαθεί να αλλάξει τα πράγματα. Αυτό μου δίνει κίνητρο και έμπνευση. Έτσι κι αλλιώς, φοράω adidas και δεν γινόταν να μην πω το ναι.

Λίλα: Είμαι παιδί της adidas. Νομίζω ότι η πρόταση μου έγινε επειδή προσπαθώ αρκετά να κάνω κάποια πράγματα σε σχέση με το περιβάλλον και ενώ νιώθουμε πελαγωμένοι για το μέλλον, όλοι μπορούμε να κάνουμε μικρές πράξεις. Είναι όμως σημαντικό το να πιέσουμε τις εταιρίες γιατί μας το χρωστάμε. Και σε εμάς και στα εγγόνια μας.

Οι καθημερινές συνήθειες

Κλέλια: Εννοείται ότι κάνω ανακύκλωση στο σπίτι μου, έχω τα παγούρια μου και πηγαίνω παντού με αυτά. Έχω μία τεράστια συλλογή για τα πάντα. Για καφέ ή νερό, δεν χρησιμοποιώ πλαστικά μπουκάλια. Έχω μεταλλικά καλαμάκια που καθαρίζονται με ειδικό βουρτσάκι και σκέψου ότι το καλοκαίρι πηγαίναμε με τους φίλους μου σε μπαρ, πίναμε ποτό με αυτά τα καλαμάκια (που κρατούν και τη θερμοκρασία) και μετά τα πλέναμε στο δωμάτιο. Προφανώς και δεν θα τα κάνεις όλα τέλεια, αλλά υπάρχουν τόσα πολλά μικρά.

Λίλα: Έχω πάντα μαζί μου τσάντα για το σούπερ μάρκετ, δεν χρησιμοποιώ πλαστικά καλαμάκια και έχω μαζί το παγουρίνο μου. Γενικά είμαι πιο συνειδητοποιημένη πλέον και ως καταναλώτρια. Όταν αγοράζω προϊόντα στο σούπερ μάρκετ, προσπαθώ να είμαι όσο πιο sustainable γίνεται. Επίσης, προτιμώ τα μέσα μαζικής μεταφοράς σε σχέση με το αμάξι, ίσως επειδή κάνω πολλά ταξίδια στο εξωτερικό. Ψάχνω κάπως την ισορροπία.
Για το μέλλον και τις επόμενες γενιές

Jenny.Gr
Άννα Κατσαούνη

Η ελπίδα για το μέλλον και τις επόμενες γενιές

Κλέλια: Δεν υπάρχει περιθώριο να μην υπάρχει ελπίδα. Εμείς που είμαστε η νέα γενιά, δεν μπορούμε να χάσουμε αυτό το στοίχημα για το περιβάλλον και πορευόμαστε με την ελπίδα. Οδεύουμε προς τον ήλιο και δεν γίνεται αλλιώς.

Λίλα: Πρέπει να το πάρουμε πολύ σοβαρά, γιατί αλλιώς τα μηνύματα που έρχονται από τους επιστήμονες δεν είναι πολύ ελπιδοφόρα. Έχουν κρούσει τον κώδωνα του κινδύνου. Είμαστε μία γενιά που θα προσπαθήσει αρκετά και πρέπει να πιέσουμε και τις κυβερνήσεις. Η ευθύνη δεν είναι μόνο ατομική, αλλά και συλλογική. Να υπάρξει νομοθεσία στην ευρωπαϊκή ένωση αλλά αν αφήνουμε τα σκουπίδια στην Ασία, δεν θα βοηθήσει. Είμαστε μέρος ενός παγκόσμιου προβλήματος και μίας κοινότητας. Ας στηριχτούμε στην κοινότητα.

Δεν τελειώνει εδώ φυσικά το έργο της adidas. Έχει ήδη δημιουργήσει βιώσιμες συλλογές, όπως η Primegreen, με ανακυκλώμενα υλικά, την Primeblue, από νήμα υψηλής απόδοσης και ανακυκλώμενα πλαστικά απορρίμματα. Συνοδοιπόρος σε όλη αυτή την προσπάθεια για βιωσιμότητα είναι το Κοινωφελές Ίδρυμα Αθανάσιος Κ. Λασκαρίδης. Μέσα από το εμβληματικό πρόγραμμα “Typhoon Project”, η adidas ταξιδεύει με το νορβηγικής κατασκευής πλοίο 72 μέτρων ιδιοκτησίας του Ιδρύματος και μαζί με το εξειδικευμένο προσωπικό, πραγματοποιεί μεγάλης κλίμακας παράκτιους καθαρισμούς στην Ελλάδα. Το «Κοινωφελές Ίδρυμα Αθανάσιος Κ. Λασκαρίδης», συνεργάζεται επίσης με ερευνητικές ομάδες από ελληνικά πανεπιστήμια, υποστηρίζοντας την ακαδημαϊκή κοινότητα στη συλλογή και αξιοποίηση εθνικών δεδομένων για τη θαλάσσια ρύπανση.

Τέλος, από τις 23 Μαΐου έως τις 8 Ιουνίου, θα διεξαχθεί το "Run For The Oceans", το running event που πραγματοποιείται για 6η χρονιά και περισυλλέγεται συγκεκριμένη ποσότητα πλαστικού από τις ακτές, ανάλογα με τον χρόνο προπόνησης που θα πραγματοποιήσει ο καθένας. Στόχος είναι η ενημέρωση για τη θαλάσσια ρύπανση και έπεται συνέχεια.

TAGS