UPDATE #NOW

Πώς τα social media έγιναν τα νέα tabloids και ο κίνδυνος του celebrity gossip


Μάρθα Κουμπάνη

7 Σεπτεμβρίου 2022

Πώς τα social media έγιναν τα νέα tabloids και ο κίνδυνος του celebrity gossip
Instagram/ @deuxmoi
Στην ψηφιακή εποχή, τα έντυπα περιοδικά είναι σχεδόν ξεπερασμένα, αλλά τι γίνεται με τα tabloids;

Όλοι τα έχουμε δει (και ας το παραδεχτούμε, δεν είναι ντροπή, διαβάσει): τα περιοδικά με τους εξωφρενικά spicy τίτλους που ισχυρίζονται ότι ο/η (σε αυτό το σημείο εισάγετε το όνομα οποιουδήποτε διασήμου) είναι έγκυος ή χώρισε, ή έχει μια νέα σχέση ή βρίσκεται σε αποτοξίνωση. Ίσως έχετε ξεφυλλίσει ένα ενώ περιμένετε στην ουρά κάποια υπηρεσίας ή περιμένετε στον χώρο αναμονής του οδοντιάτρου σας.

Τον τελευταίο καιρό, φαίνεται ότι όλο και λιγότεροι άνθρωποι διαβάζουν πραγματικά αυτά τα περιοδικά. Ακόμη και σε μια αίθουσα αναμονής, είναι πιο πιθανό να δείτε κάποιον να κάνει scroll down στο smartphone του παρά να ξεφυλλίζει ένα περιοδικό, πιθανώς επειδή διάβασε ήδη αυτά τα άρθρα στο διαδίκτυο αρκετές εβδομάδες πριν. Το Internet βλέπετε είναι ταχύτατο. Όλοι έχουμε ακούσει να λέγεται ότι το έντυπο έχει πεθάνει, αλλά δεν υπήρξε ποτέ πιο σαφής περίπτωση από τη στροφή από τα tabloid magazines σε gossip σελίδες στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Η ιστορία των Tabloids

Αν ορίσουμε ως tabloid κάθε περιοδικό που δημοσιεύει ενδιαφέρουσες showbiz ιστορίες που προκαλούν κάποιου είδους σοκ, μπορούμε να τα χρονολογήσουμε από τον 19ο αιώνα. Η Νέα Υόρκη και το Λονδίνο ήταν οι ηγέτες στην παραγωγή αυτών των ιστοριών, με εκδόσεις όπως το New York World και η Daily Mirror, αντίστοιχα.

Στη δεκαετία του 1970, τα σούπερ μάρκετ άρχισαν να πωλούν τα εβδομαδιαία tabloids των ΗΠΑ, που επικεντρώνονταν σε οτιδήποτε, από διασημότητες του Hollywood μέχρι πολιτικές συνωμοσίες. Ωστόσο, η βιομηχανία των tabloids κορυφώθηκε τη δεκαετία του '90 και του 2000. Με το αυξανόμενο ενδιαφέρον για τα σκάνδαλα των celebrities, oi άνθρωποι στρέφονταν τόσο συχνά στα tabloids όσο και τα αξιόπιστα ειδησεογραφικά μέσα.

Η tabloid δημοσιογραφία καθιέρωσε την διαδικτυακή παρουσία της το 2005 όταν ιδρύθηκε το TMZ, μια καθαρά διαδικτυακή πηγή για ιστορίες τύπου tabloid. Επίσης, στις αρχές της δεκαετίας του 2000 ήρθε η άνοδος του 24ωρου κύκλου ειδήσεων. Με περισσότερο χρόνο να γεμίσει, ήρθε και η πιο γρήγορη δημοσίευση των ειδήσεων.

Jenny.Gr

Σήμερα καθώς τα κινητά τηλέφωνα έχουν γίνει τόσο σημαντικό μέρος της καθημερινής ζωής, η πρόσβαση σε ειδήσεις είναι δυνατή ανά πάσα ώρα και στιγμή. Πολλές εκδόσεις όπως το TMZ προσφέρουν ακόμη και έκτακτες ειδοποιήσεις, ώστε να μπορείτε να μαθαίνετε τα πάντα σε πραγματικό χρόνο για το πιο πρόσφατο celebrity σκάνδαλο και όχι μόνο.

O αρνητικός αντίκτυπος

Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι η κοινωνία έχει εμμονή με την celebrity culture. Για κάποιους είναι πραγματικά συναρπαστικό να γνωρίζεις ποιος πηγαίνει πού και κάνει τι και τα tabloids ήταν και παραμένουν ο καλύτερος τρόπος για να το ανακαλύψεις. Αλλά δεν υπάρχει αμφιβολία ότι δεν είναι η πιο ηθική πηγή ειδήσεων. Πολλοί διάσημοι έχουν μιλήσει δημοσια για τον αρνητικό αντίκτυπο που είχαν τα tabloids στην ζωή τους.

Στις αρχές της δεκαετίας του 2000, το άγχος των paparazzis και των reporters που κατέγραφαν την προσωπική ζωή της Britney Spears την οδήγησαν σε μια δημόσια κατάρρευση που στην συνέχεια έγινε ο καταλύτης για να τεθεί ύπο κηδεμονία για 13 ολόκληρα χρόνια. Ακόμα πιο πίσω, το επιθετικό κυνήγι της πριγκίπισσας Diana από τους paparazzi κατέληξε με το τροχαίο που της στοίχισε τη ζωή. Πιο πρόσφατα, η Meghan Markle παραδέχτηκε ότι είχε σκέψεις αυτοκτονίας μετά από μήνες γελοιοποίησης από τα taloids και η Taylor Swift μίλησε για το πώς οι φωτογραφίες της κάθε μέρα επηρέασαν αρνητικά την εικόνα του σώματός της και την έκαναν να αναπτύξει μια ανθυγιεινή σχέση με το φαγητό.

Ενώ εξακολουθούν να υπάρχουν δημοσιεύσεις tabloid, η σημερινή πιο καυτή πηγή για gossip δεν είναι καν η πρωτότυπη δημοσίευση. Οι λογαριασμοί Instagram όπως το The Shade Room και το Deux Moi δημοσιεύουν ειδήσεις και κουτσομπολιά που βρίσκουν αλλού. Στην πραγματικότητα, το Deux Moi βασίζεται εξ ολοκλήρου σε υλικό των ακολούθων του, χωρίς τρόπο να επαληθεύει εάν η κάθε πληροφορία είναι αξιόπιστη ή όχι. Ακόμα στο Deux Moi υπάρχει το "Sunday Spotted" όπου συγκεντρώνουν τα DMs της εβδομάδας στα οποία κάποιος εντόπισε μια διασημότητα, συχνά συμπεριλαμβανομένου ακριβώς πότε και πού ήταν, μερικές φορές μαζί με μια θολή φωτογραφία σε μεγέθυνση.

Ένα από τα μεγαλύτερα «πλεονεκτήματα» αυτών των λογαριασμών στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, εκτός από την αμεσότητά τους, είναι ότι επιτρέπουν στους χρήστες να έχουν ενεργό ρόλο και να συμμετέχουν αντί να μένουν απλώς παρατηρητές.

Είναι εύκολο να κάνεις μεγάλες εταιρείες μέσων ενημέρωσης να αναλάβουν την ευθύνη για τις αρνητικές επιπτώσεις των tabloids από το παρελθόν, αλλά τι γίνεται με το μέλλον; Η πραγματικότητα είναι ότι η ζήτηση για αυτές τις ιστορίες δεν έχει πάει πουθενά, αλλά η πηγή έχει αλλάξει. Ανά πάσα στιγμή, οι χρήστες μπορούν να ανανεώσουν τα feeds τους και να λαμβάνουν ενημερώσεις για το πιο juicy celebrity drama. Ωστόσο, κάνοντας τα celebrity gossips τόσο προσιτά και επιτρέποντας (και συχνά παροτρύνοντας) τους fans να υποβάλλουν τις δικές τους ιστορίες, σελίδες όπως το Deux Moi έχουν μετατρέψει τους πάντες σε πιθανή πηγή, ανεξάρτητα από το αν οι ιστορίες τους είναι αληθινές ή όχι.

Όπως και με τις Spears, Markle και Swift, οι ζωές τους επηρεάστηκαν σοβαρά από την άγρια ​​ανάγκη του κόσμου για celebrity gossip -μοιραίο στην περίπτωση της Diana. Τώρα, οι celebrities πρέπει να αντιμετωπίσουν δημόσια σχόλια και ιστορίες που μπορεί να μην έχουν καμία βάση στην πραγματικότητα. Ενώ η πρόσβαση σε πληροφορίες είναι συχνά μια θετική μορφή κοινωνικής προόδου, η προσβασιμότητα του gossip ενέχει έναν κίνδυνο που τον έχουμε ξαναδεί πολλές φορές.