Η Qatar Airways θα πληρώσει ψυχοθεραπεία σε plus size μοντέλο επειδή της αρνήθηκαν να επιβιβαστεί
JTeam
22 Δεκεμβρίου 2022
Δικαστήριο της Βραζιλίας διέταξε την Qatar Airways να πληρώσει ψυχοθεραπεία για ένα plus size μοντέλο, στο οποίο φέρεται να απαγόρευσαν την επιβίβαση επειδή ήταν «πολύ χοντρή». Η Juliana Nehme κατηγόρησε την αεροπορική εταιρεία για διακρίσεις σε βάρος της λόγω του σώματός της.
Σε ανάρτησή της, η 38χρονη influencer είπε στους 167.000 followers της στο Instagram ότι δεν της επετράπη να επιβιβαστεί στην πτήση της από τη Βηρυτό στη Ντόχα στις 22 Νοεμβρίου, υποτίθεται λόγω του βάρους της.
Το βίντεό της για το φερόμενο περιστατικό έχει γίνει έκτοτε viral.
Είχε πάει διακοπές στο Λίβανο με την οικογένειά της και έφτασε στη χώρα μέσω της Air France χωρίς κανένα πρόβλημα. Ωστόσο, κατά την επιστροφή τους στη Βραζιλία, μέσω Ντόχα, η Τζουλιάνα σημείωσε ότι ένας υπάλληλος τής είπε ότι θα έπρεπε να αγοράσει μια πιο ακριβή θέση πρώτης θέσης αν ήθελε να επιβιβαστεί στην πτήση. Αυτό σήμαινε επίσης ότι θα έχανε τη συνέχιση της πτήσης της προς το Σάο Πάολο, όπου ζει.
Η Τζουλιάνα είπε ότι η Qatar Airways δεν προσφέρθηκε να της επιστρέψει τα 1.000 δολάρια που είχε πληρώσει για το εισιτήριό της. Αντ' αυτού, ισχυρίστηκε πως η αεροπορική εταιρεία τής είπε ότι έπρεπε να αγοράσει εισιτήριο business-class για 3.000 δολάρια, ώστε να χωρέσει στα μεγαλύτερα καθίσματα του αεροσκάφους.
«Μου αρνούνται το δικαίωμα να ταξιδέψω... Είμαι απελπισμένη, βοηθήστε με, δεν θέλουν να επιβιβαστώ επειδή είμαι χοντρή», ξέσπασε στα social media.
Όπως εξήγησε, κατέληξε να μείνει στο Λίβανο με τη μητέρα της, ενώ η αδελφή και ο ανιψιός της επέστρεψαν στην πατρίδα τους.
«Τι ντροπή για μια εταιρεία όπως η Qatar να επιτρέπει τέτοιου είδους διακρίσεις εις βάρος των ανθρώπων! Είμαι χοντρή, αλλά είμαι ακριβώς όπως όλοι οι άλλοι!», είπε στους followers της.
Η Τζουλιάνα είχε μιλήσει για το τραύμα που βίωσε σε βραζιλιάνικα μέσα ενημέρωσης: «Ήταν σαν να μην ήμουν άνθρωπος γι' αυτούς. Ήμουν ένα χοντρό τέρας που δεν μπορούσε να επιβιβαστεί. Ήταν φρικτό. Ποτέ δεν είχα φανταστεί ότι θα περνούσα κάτι τέτοιο, ποτέ. Με πληγώνει τώρα που θυμάμαι πόσο πολύ κατηγορούσα τον εαυτό μου, γιατί κατηγορούσα τον εαυτό μου πολύ, ζήτησα ακόμη και από τη μητέρα μου συγγνώμη αρκετές φορές. Είπα: "Μαμά, συγχώρεσέ με, γιατί το ότι ήμουν έτσι σε εμπόδισε να γυρίσεις σπίτι. Και μου είπε ότι δεν έφταιγα εγώ».
Η Τζουλιάνα με την μητέρα της κατάφεραν τελικά να επιστρέψουν στην πατρίδα τους με άλλη πτήση χωρίς να χρειαστεί να πληρώσουν επιπλέον χρήματα, αφού μίλησαν με τον πρέσβη της Βραζιλίας.
«Ο πρέσβης μού τηλεφώνησε και είπε ότι θα με βοηθήσει. Μείναμε σε ένα σπίτι της πρεσβείας εν αναμονή της απόφασης. Στη συνέχεια, μου τηλεφώνησε στις 24 του μήνα και μου είπε ότι είχε μιλήσει με τον πρόεδρο της Qatar (Airways) και ότι μπορούσα να επιστρέψω πληρώνοντας μόνο όσα είχα πληρώσει, ότι δεν θα έπρεπε να πληρώσω τίποτα άλλο. Πήραμε μια πτήση την ίδια μέρα και φτάσαμε στη Βραζιλία στις 25 του μηνός», ανέφερε.
Η Qatar Airways ανέφερε σε δήλωσή της: «Η Qatar Airways αντιμετωπίζει όλους τους επιβάτες με σεβασμό και αξιοπρέπεια και σύμφωνα με τις πρακτικές του κλάδου και ομοίως με τις περισσότερες αεροπορικές εταιρείες, οποιοσδήποτε παρεμποδίζει το χώρο ενός συνεπιβάτη και δεν μπορεί να ασφαλίσει τη ζώνη ασφαλείας του ή να χαμηλώσει τα μπράτσα, μπορεί να υποχρεωθεί να αγοράσει μια επιπλέον θέση τόσο ως προληπτικό μέτρο ασφαλείας όσο και για την άνεση και την ασφάλεια όλων των επιβατών.
»Η εν λόγω επιβάτης στο αεροδρόμιο της Βηρυτού ήταν αρχικά εξαιρετικά αγενής και επιθετική απέναντι στο προσωπικό ελέγχου, όταν ένα μέλος της παρέας της δεν προσκόμισε τα απαιτούμενα έγγραφα PCR για είσοδο στη Βραζιλία. Ως αποτέλεσμα, κλήθηκε να παρέμβει η ασφάλεια του αεροδρομίου, καθώς το προσωπικό και οι επιβάτες ανησυχούσαν εξαιρετικά για τη συμπεριφορά της».
Οι σχετικές πολιτικές των αεροπορικών εταιρειών διαφέρουν σε αυστηρότητα και λεπτομέρεια, αλλά αναφέρουν ουσιαστικά ότι αν δεν χωράει κάποιος σε ένα κάθισμα με ζώνη προέκτασης και τα μπράτσα κάτω, θα χρεωθεί δύο θέσεις ή θα απομακρυνθεί από το αεροπλάνο, σύμφωνα με το Smarter Travel.
Ορισμένες αεροπορικές εταιρείες ενδέχεται να κάνουν ό,τι μπορούν για να εξυπηρετήσουν τους παχύσαρκους επιβάτες, προσφέροντας μια δεύτερη θέση δωρεάν ή επιστρέφοντας την προκαταβολική αγορά μιας δεύτερης θέσης, εάν η πτήση δεν είναι πλήρης εκείνη την ημέρα.