WELL BEING

Έχεις θέσει τα όριά σου στη δουλειά; 3 φράσεις θα στο επιβεβαιώσουν (ή διαψεύσουν)


JTeam

27 Ιουνίου 2024

Έχεις θέσει τα όριά σου στη δουλειά; 3 φράσεις θα στο επιβεβαιώσουν (ή διαψεύσουν)
Freepik
Αν χρησιμοποιείς αυτές τις φράσεις, έχεις καταφέρει να βρεις την ιδανική ισορροπία μεταξύ δουλειάς - προσωπικής ζωής

Η δουλειά μας θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως το δεύτερο σπίτι μας, καθώς περνάμε τουλάχιστον οκτώ ώρες ημερησίως εκεί. Είναι απαραίτητο, λοιπόν, να προσαρμοστούμε στους ρυθμούς της, να βρούμε τον χώρο μας και να νιώσουμε την ασφάλεια και την εμπιστοσύνη που χρειάζονται, ώστε να είμαστε δημιουργικοί και παραγωγικοί.

Και ως εδώ συμφωνούμε. Τι γίνεται, όμως, όταν ο εργοδότης ή κάποιος άλλος προϊστάμενος ή ακόμα και ένας συνάδελφος πράττουν με τρόπο που σε ενοχλεί; Η απάντηση είναι μία και συγκεκριμένη: Πρέπει να θέσεις τα όριά σου και να ξεκαθαρίσεις τη θέση σου.

Αν χρησιμοποιείς, ήδη τις παρακάτω τρεις φράσεις στον εργασιακό χώρο σου, τότε γνωρίζεις τον τρόπο να υπερασπίζεσαι τον εαυτό σου και τα δικαιώματά σου, βάζοντας φρένο στις υπερβολικές απαιτήσεις.

Οι φράσεις που δείχνουν ότι έχεις θέσει τα όριά σου στη δουλειά

  • 1.«Ναι και…»

Αν ο εργοδότης σου σού ζητάει συνεχώς να φέρεις εις πέρας projects, πολλά από τα οποία δεν συμπεριλαμβάνονται στη λίστα με τις υποχρεώσεις σου, δεν είναι κακό να πεις όχι. Δεν χρειάζεται να πιέζεσαι ούτε να ξεπερνάς τα προσωπικά όριά σου για να τον ευχαριστήσεις. Ένας καλός τρόπος για να το πετύχεις αυτό, παραμένοντας ευγενική, είναι να απαντήσεις ως εξής: «Ναι και έχω χρόνο να το αναλάβω σε ένα μήνα από τώρα».

  • 2.«Έχω κάτι να κάνω…»

Το πρόγραμμα της δουλειάς ποτέ δεν είναι εύκολο. Αν πνίγεσαι ανάμεσα σε υποχρεώσεις και το βλέμμα σου κινείται όλη την ημέρα μεταξύ της οθόνης και της ατζέντας σου, το τελευταίο πράγμα που θέλεις να ακούσεις είναι επιπλέον meetings ή επαγγελματικά ραντεβού εκτός ωραρίου. Αν, λοιπόν, αυτό γίνεται κατ’ εξακολούθηση στερώντας σου προσωπικό χρόνο, καλό θα ήταν να θέσεις τα όριά σου, λέγοντας «έχω κάτι να κάνω».

  • 3.«Λυπάμαι, έχω πέντε λεπτά να συζητήσω…»

Μέσα στο περιβάλλον της δουλειάς πρέπει να νιώθεις ο εαυτός σου και να έχεις την άνεση να εκφράζεις την άποψή σου. Αν, λοιπόν, κάποιος συνάδελφος συνηθίζει να μιλάει ασταμάτητα και να σε αποσπά, πρέπει να του το εξηγήσεις. Να είσαι ευγενική μαζί του κι όταν το διάλειμμά σου ολοκληρωθεί μπορείς να πεις «λυπάμαι, έχω πέντε λεπτά ακόμα να συζητήσω». Με αυτόν τον τρόπο κρατάς μια ισορροπία, δεν χάνεις το δίκιο σου, αλλά ούτε γίνεσαι αγενής.

Ακολουθήστε το jenny.gr στο google news και μάθετε τα πάντα γύρω από τη διατροφή, τη γυμναστική, το σεξ και την ψυχική υγεία.