Γιατί δεν μπορούμε να σταματήσουμε να στέλνουμε μηνύματα από το κινητό

Τετάρτη, 21 Ιουλίου 2021

Σήμερα, υπάρχει μια εφαρμογή σχεδόν για τα πάντα. Με όλα τα καταπληκτικά πράγματα που μπορούν να κάνουν τα smartphone, υπάρχει ένα πράγμα που δεν έχει αλλάξει από τη δημιουργία του πρώτου κινητού- τα τηλέφωνα, εξακολουθούν να είναι συσκευές επικοινωνίας, συνδέουν τα άτομα.

Όμως οι περισσότεροι δεν μπορούν να θυμηθούν πότε ήταν η τελευταία φορά που μίλησαν ζωντανά στο τηλέφωνο με ένα άλλο άτομο, αφού συνήθως στέλνουν μηνύματα, email, Tweet, Skype και βίντεο. 

Είναι σαφές ότι είμαστε κοινωνικά όντα και αυτές οι τεχνολογικές λύσεις μας βοηθούν να ξαναδημιουργήσουμε τη σύνδεση που αναζητούμε. Ωστόσο, υπάρχουν και άλλοι περισσότεροι κρυφοί λόγοι για τους οποίους οι υπηρεσίες ανταλλαγής μηνυμάτων έχουν τον έλεγχο στην επικοινωνία,

Αν και το μοτίβο βρίσκεται σε όλα τα είδη προϊόντων, οι επιτυχημένες υπηρεσίες ανταλλαγής μηνυμάτων είναι ιδιαίτερα καλές στην ανάπτυξη τεσσάρων βημάτων με σκοπό να κρατήσουν το ενδιαφέρον των χρηστών.

Κατανοώντας αυτά τα τέσσερα βασικά βήματα, οι επιχειρήσεις μπορούν να δημιουργήσουν καλύτερα προϊόντα και υπηρεσίες και οι καταναλωτές μπορούν να κατανοήσουν την ψυχολογία πίσω από τις τεχνολογικές συνήθειες.

Trigger- Σκανδάλη

Μια σκανδάλη είναι αυτό που συνθέτει μια συνήθεια. Είτε με τη μορφή εξωτερικής σκανδάλης που λέει στους χρήστες τι πρέπει να κάνουν στη συνέχεια (όπως το κουμπί "κάντε κλικ εδώ") ή μια εσωτερική σκανδάλη (όπως ένα συναίσθημα ή μια ρουτίνα), πρέπει να υπάρχει μια σκανδάλη για να συμβεί μια συνήθης συμπεριφορά.

Με την πάροδο του χρόνου, οι χρήστες σχηματίζουν συσχετισμούς, ώστε να μην απαιτείται εξωτερική προτροπή - επιστρέφουν μόνοι τους σε αυτή τη συνήθεια. Για παράδειγμα, όταν είμαστε μόνοι , ελέγχουμε το Facebook. Όταν φοβόμαστε να χάσουμε μια στιγμή, την καταγράφουμε στο Instagram. Αυτές οι καταστάσεις και τα συναισθήματα δεν παρέχουν καμία ρητή πληροφορία σχετικά με το ποια λύση λύνει τις ανάγκες μας, αλλά τελικά δημιουργούμε ισχυρές συνδέσεις με προϊόντα που μας επιτρέπουν να δηλώσουμε τα συναισθήματά μας. 

Περνώντας από τα τέσσερα βήματα, οι χρήστες σχηματίζουν συσχετισμούς με εσωτερικούς κανόνες. Ωστόσο, πριν διαμορφωθεί η συνήθεια, οι εταιρείες χρησιμοποιούν εξωτερικές οδηγίες για να κάνουν τους χρήστες να ενεργήσουν. 

Για τις υπηρεσίες ανταλλαγής μηνυμάτων, η εξωτερική σκανδάλη είναι σαφής. Κάθε φορά που ένας φίλος σας, σας  στέλνει ένα μήνυμα μέσω WhatsApp, για παράδειγμα, βλέπετε μια ειδοποίηση που σας λέει να ανοίξετε την εφαρμογή για να ελέγξετε το μήνυμα.

Action- Δράση

Οι ειδοποιήσεις προτρέπουν τους χρήστες να ενεργήσουν πατώντας την εφαρμογή. Η φάση της δράσης ορίζεται ως η απλούστερη συμπεριφορά που γίνεται εν αναμονή μιας ανταμοιβής. Απλώς κάνοντας κλικ στο εικονίδιο της εφαρμογής ανοίγει η εφαρμογή ανταλλαγής μηνυμάτων και το μήνυμα διαβάζεται.

Όταν η συνήθεια σχηματίζεται, οι χρήστες θα κάνουν αυτήν την απλή ενέργεια αυθόρμητα για να ανακουφίσουν ένα συναίσθημα, όπως την πλήξη. Το άνοιγμα της εφαρμογής δίνει στον χρήστη αυτό που ήθελαν - λίγη ανακούφιση που αποκτήθηκε με τον ευκολότερο δυνατό τρόπο.

Variable Reward- Μεταβλητή ανταμοιβή

Το επόμενο βήμα είναι η μεταβλητή ανταμοιβή. Αυτό συμβαίνει όταν οι χρήστες παίρνουν αυτό που θέλουν και όμως αναζητούν περισσότερα. Κατά τη διαμόρφωση μιας νέας συνήθειας, τα προϊόντα που ενσωματώνουν λίγο μυστήριο, μας γοητεύουν και περισσότερο. 

Για παράδειγμα, το Snapchat, η μαζικά δημοφιλής εφαρμογή ανταλλαγής μηνυμάτων που το 77% των Αμερικανών φοιτητών λένε ότι χρησιμοποιούν καθημερινά, ενσωματώνει κάθε είδους μεταβλητές ανταμοιβές που προκαλούν την περιέργεια και το ενδιαφέρον.

Η ευκολία αποστολής selfie που ο αποστολέας πιστεύει ότι αυτοκαταστρέφει , καθιστά πιο εύκολη την αποστολή πιο προσωπικών φωτογραφιών.

Investment- Επενδύσεις

Η τελευταία φάση ζητά από το χρήστη να επενδύσει κάτι στην υπηρεσία για να αυξήσει την πιθανότητα χρήσης της υπηρεσίας στο μέλλον. Για παράδειγμα, όταν οι χρήστες προσθέτουν φίλους, ορίζουν τις προτιμήσεις ή δημιουργούν περιεχόμενο που θέλουν να αποθηκεύσουν. Η αποθήκευση αυτή αυξάνει την αξία της υπηρεσίας.

Οι υπηρεσίες ανταλλαγής μηνυμάτων είναι εδώ για να μείνουν και πιθανότατα θα δούμε πολλές περισσότερες στο μέλλον, καθώς η τεχνολογία βρίσκει νέους τρόπους για να φέρει κοντά τους ανθρώπους. Με την κατανόηση της βαθύτερης ψυχολογίας του τι μας κάνει να κάνουμε το γνωστό σε όλους κλικ, μπορούμε τελικά να κάνουμε καλύτερες επιλογές και να έχουμε μια καλύτερη ζωή στο μέλλον.

Δείτε ακόμα: 10 εξαιρετικά συμμετρικές φωτογραφίες από το πιο viral αρχιτεκτονικό ζευγάρι του Instagram