Συμβουλές για την αντιμετώπιση των συμπτωμάτων του στρες σύμφωνα με τους ειδικούς

Πέμπτη, 06 Μαΐου 2021

Το στρες μπορεί να εκδηλωθεί με πολλούς τρόπους και να επηρεάσει αρνητικά τη ζωή μας. Έτσι λοιπόν παρακάτω θα δείτε μερικές συμβουλές που θα σας βοηθήσουν να αντιμετωπίσετε το άγχος και τις επιπτώσεις του.

Κοιμηθείτε σωστά

Οι αγχωτικές μέρες μπορεί να είναι η αιτία της αϋπνίας νύχτας και η αναμονή μιας άλλης αγχωτικής ημέρας μπορεί να επιδεινώσει το πρόβλημα. Το άγχος διεγείρει το συμπαθητικό νευρικό σύστημα και οδηγεί στην αύξηση της παραγωγής αδρεναλίνης, καθώς και στη μείωση της παραγωγής της ορμόνης που βελτιώνει τη διάθεση του σώματος, της σεροτονίνης.

Και οι δύο αυτοί παράγοντες καθιστούν πολύ πιο δύσκολο τον ύπνο. Η περισσότερη αδρεναλίνη σας κάνει να είστε συνέχεια σε κατάσταση «ετοιμότητας», ενώ η έλλειψη σεροτονίνης - την οποία το σώμα χρειάζεται για να πέσει σε βαθύ ύπνο - σημαίνει ότι είναι πολύ πιο πιθανό να ξυπνήσετε στη μέση της νύχτας. Επίσης, η ανησυχία για την έλλειψη ύπνου δυστυχώς οδηγεί σε ακόμη λιγότερο ύπνο.

Η λύση. 

Δομήστε τις καθημερινές σας συνήθειες, ώστε να μην παρεμβαίνουν στον ύπνο σας. Πρέπει να αποφεύγετε την καφεΐνη λίγο και να μην τρώτε βαριά γεύματα εντός δύο ωρών πριν από τον ύπνο, καθώς θα λειτουργεί η πέψη ενώ προσπαθείτε να κοιμηθείτε. Τα διεγερτικά όπως η νικοτίνη και το αλκοόλ διεγείρουν τον καρδιακό ρυθμό, και έτσι πρέπει να αποφεύγονται μέχρι το τέλος της ημέρας - ή ιδανικά εντελώς. 

Αν οι ιδέες κατακλύζουν το μυαλό σας, σηκωθείτε και γράψτε τις έτσι ώστε να μην τις σκέφτεστε όλη τη νύχτα. Επίσης, μην μπείτε στον πειρασμό να κοιμηθείτε το επόμενο πρωί για να αντισταθμίσετε τον χαμένο χρόνο ύπνου, καθώς πρέπει πραγματικά να δοκιμάσετε και να ακολουθήσετε έναν κανονικό τρόπο ύπνου .

Γράψτε μια λίστα

Μπορεί να αισθάνεστε ότι στην πραγματικότητα δεν υπάρχουν αρκετές ώρες την ημέρα, και κατά συνέπεια να πανικοβληθείτε για όλα όσα πρέπει να κάνετε - πράγμα που μπορεί να σημαίνει ότι καταλήγετε να πετύχετε πολύ λίγα. 

Καθώς περνάει η μέρα, ο πανικός μπορεί να χειροτερεύει και τα επίπεδα άγχους μπορεί να αυξάνονται - οπότε πιθανότατα θα καταλήξετε να κάνετε λάθη.

Η λύση

Μπορεί να ακούγεται απλοϊκό, αλλά η σύνταξη μιας λίστας των πραγμάτων που πρέπει να κάνετε, μπορεί να σας βοηθήσει έτσι ώστε να διευθετήσετε τις προτεραιότητές σας. Σκεφτείτε τι πραγματικά χρειάζεται να γίνει και πότε. Μερικά πράγματα μπορεί να πρέπει να γίνουν σε μια συγκεκριμένη ώρα, ενώ κάποια άλλα να γίνουν την επόμενη ημέρα.  Θα μπορούσατε ακόμη και να δώσετε στον εαυτό σας μια ανταμοιβή ως κίνητρο για την ολοκλήρωση των καθηκόντων σας.

Χαλαρώστε

Εάν είστε ένας από τους ανθρώπους που είναι πάντα εν κινήσει, τότε αυτό μπορεί να είναι ένα σημάδι ότι έχετε άγχος. Ολόκληρη η μέρα μπορεί συχνά να γεμίζει με μια ατζέντα που δεν είναι δική σας, και μερικές φορές μπορεί να έχετε την αίσθηση ότι όλα είναι εκτός ελέγχου.

Η λύση

Η λύση είναι να σταματήσετε αυτό που κάνετε και να ηρεμίσετε. Σε αρκετά σημεία της ημέρας, εάν είναι δυνατόν, πάρτε πέντε λεπτά για να σταματήσετε εντελώς αυτό που κάνετε και απλά καθίστε και χαλαρώστε. Δοκιμάστε να εστιάσετε στην αναπνοή σας ή να κάνετε κάποια άλλη μορφή διαλογισμού για να φτάσετε σε μια ήρεμη κατάσταση χαλάρωσης.

Εάν έχετε περισσότερο διαθέσιμο χρόνο, μπορείτε ακόμη και να σκεφτείτε να κοιμηθείτε για λίγο, με σκοπό να αναζωογονηθείτε. Επίσης εάν τρίψετε τα χέρια σας με λάδι λεβάντας μπορεί να προκαλέσει αίσθηση ηρεμίας.

Διευκολύνετε την πέψη σας 

Το άγχος μπορεί να καταστρέψει το πεπτικό σας σύστημα. Πρώτον, εάν είστε αγχωμένοι, πιθανότατα δεν θα έχετε χρόνο να φάτε τα σωστά πράγματα - και αντ 'αυτού θα προτιμήσετε την επιλογή γρήγορου σνακ.

Δεύτερον, η έλλειψη χρόνου πιθανότατα σημαίνει ότι δεν έχετε καν χρόνο να απολαύσετε το φαγητό σας - που σημαίνει ότι θα είναι πιο δύσκολο για το σώμα να το αφομοιώσει. Το άγχος της ημέρας  αναγκάζει επίσης το σώμα να παράγει αδρεναλίνη, η οποία μπορεί να επηρεάσει τους μύες του στομάχου. 

Η λύση

Εάν πραγματικά δεν μπορείτε να αφιερώσετε τον κατάλληλο χρόνο για μεσημεριανό γεύμα, τότε το λιγότερο που πρέπει να κάνετε είναι να σκεφτείτε τι τρώτε. Για παράδειγμα καλύτερα να αποφεύγετε τα ζαχαρούχα τρόφιμα και να κάνετε μια πιο υγιεινή επιλογή, όπως μπανάνες ή αποξηραμένα φρούτα. Πρέπει επίσης να βεβαιωθείτε ότι μασάτε αργά το φαγητό σας, καθώς αυτό θα διευκολύνει την πέψη.

Αντιμετωπίστε την κρίση πανικού

Σε πιο ακραίες περιπτώσεις, το υπερβολικό άγχος μπορεί να προκαλέσει κρίση πανικού. Ο πανικός και το άγχος μπορεί σε κάποιες καταστάσεις να σας ανησυχήσουν. 

Όταν συμβαίνει μια κρίση πανικού, η αδρεναλίνη στο σώμα κάνει την καρδιά να χτυπάει δυνατά, ενώ μπορεί να προκαλέσει προβλήματα στο στομάχι και στην αναπνοή. 

Η λύση

Υπάρχουν διάφοροι τρόποι αντιμετώπισης των κρίσεων πανικού. Μερικοί γιατροί συνταγογραφούν φάρμακα για να αντιμετωπίσουν το πρόβλημα - αλλά σε πολλές περιπτώσεις αυτή είναι απλώς μια λύση γρήγορης επιδιόρθωσης. 

Οι εναλλακτικές προσεγγίσεις, οι οποίες συνήθως αποσκοπούν στην αντιμετώπιση των βασικών αιτίων των επιθέσεων ή των διαταραχών, μπορεί τελικά να σας ωφελήσουν περισσότερο.

Δείτε επίσης: Τέχνη και πανδημία: 15 αναδημιουργίες κλασικών έργων τέχνης κατά τη διάρκεια της καραντίνας

Γίνε κι εσύ μέλος μόνο με 6€/ έτος στο συνδρομητικό Jenny.gr Exclusive Benefits