WELL BEING ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ

Στιγμές αμηχανίας στη δουλειά: Ο διακριτικός τρόπος να μιλήσεις για την κακοσμία


JTeam

12 Ιανουαρίου 2025

Στιγμές αμηχανίας στη δουλειά: Ο διακριτικός τρόπος να μιλήσεις για την κακοσμία
Pexels
Διαχειρίσου το θέμα με ευγένεια και επαγγελματισμό, ακολουθώντας μια σειρά από έξυπνες και διακριτικές στρατηγικές

Σε έναν επαγγελματικό χώρο, είναι φυσικό να συναντάς στην καθημερινότητά σου διάφορες καταστάσεις.

Όμως, το να υπάρχει ένας συνάδελφος που αντιμετωπίζει πρόβλημα με την προσωπική του υγιεινή μπορεί να γίνει μια ευαίσθητη και άβολη υπόθεση.

Αν, όμως, θέλεις να διαχειριστείς το ζήτημα με ευγένεια και επαγγελματισμό, διάβασε παρακάτω μερικές έξυπνες και διακριτικές στρατηγικές για να πεις στον συνάδελφό σου αυτό που θες α;ποφεύγοντας την αμηχανία.

Ο διακριτικός τρόπος να μιλήσεις για την κακοσμία

Jenny.Gr
Pexels

Πριν μιλήσεις, σκέψου

Είναι μια μεμονωμένη περίπτωση ή συμβαίνει συστηματικά; Μήπως υπάρχει κάποιος λόγος, όπως ένα πρόβλημα υγείας ή άγχος, που επηρεάζει την όλη κατάσταση; Είσαι το κατάλληλο άτομο να του μιλήσει ή μήπως κάποιος άλλος συνάδελφος έχει περισσότερη οικειότητα και μπορεί να θίξει πιο εύκολα το θέμα;

Διάλεξε τη σωστή στιγμή

Το timing είναι πολύ σημαντικό. Μην ανοίξεις το συγκεκριμένο θέμα σε δημόσιο χώρο ή μπροστά σε άλλους συναδέλφους. Προτίμησε έναν ιδιωτικό χώρο όπου μπορείτε να συζητήσετε ήρεμα, όπως μια αίθουσα συσκέψεων ή κάποιο καφέ κοντά στη δουλειά, σε ένα διάλειμμα.

Χρησιμοποίησε ενσυναίσθηση

Η προσέγγισή σου πρέπει να είναι φιλική και γεμάτη κατανόηση. Ξεκίνα με μια γενική παρατήρηση, π.χ.: «Ξέρω ότι αυτό μπορεί να είναι άβολο, αλλά ήθελα να σου μιλήσω για κάτι προσωπικό...». «Έχω προσέξει κάτι και σκέφτηκα να σου το πω διακριτικά, γιατί μπορεί να μην το έχεις καταλάβει...».

Jenny.Gr
Pexels

Δείξε συμπαράσταση

Αντιμετώπισε την κατάσταση ως συνεργάτης και συνάδελφος που πραγματικά θέλει να βοηθήσει και όχι να κουτσομπολέψει και να κρίνει.

Εάν είναι θέμα υγιεινής, μπορείς να πεις:

«Καταλαβαίνω ότι όλοι περνάμε δύσκολες μέρες, και ίσως χρειάζεται λίγη επιπλέον φροντίδα...».

Αν υποψιάζεσαι κάποιο πρόβλημα υγείας:

«Ανησυχώ λίγο μήπως αυτό είναι σημάδι ότι κάτι δεν πάει καλά. Αν χρειαστείς βοήθεια, είμαι εδώ».

Σκέψου εναλλακτικές προσεγγίσεις

Αν η άμεση συζήτηση σου φαίνεται υπερβολικά άβολη, μπορείς να το χειριστείς πιο έμμεσα. Στείλε ένα γενικό email στην ομάδα με συμβουλές υγιεινής (π.χ. “Καθώς ο καιρός γίνεται πιο ζεστός, μην ξεχνάμε τη σημασία της προσωπικής φροντίδας στο χώρο εργασίας!”, αν είναι καλοκαίρι ή "Τώρα που η θερμοκρασία έχει πέσει αισθητά και δεν μπορούμε να έχουμε συνεχώς το παράθυρο ανοιχτό, μην αμελούμε τη σημασία της προσωπικής υγιεινής στο γραφείο"). Εάν έχετε διευθυντή ή HR, μπορείς να ζητήσεις τη βοήθειά τους.

Jenny.Gr
Pexels

Τι να μην κάνεις

Μην κάνεις το πρόβλημα αντικείμενο σχολιασμού με άλλους συναδέλφους. Μην χρησιμοποιήσεις επικριτικό τόνο ή αστεία που μπορεί να προσβάλουν. Μην παρατείνεις το πρόβλημα, αποφεύγοντας τη συζήτηση.

Σεβασμός πάνω από όλα

Η ειλικρίνεια με ευγένεια είναι πάντα η καλύτερη πολιτική. Αντιμετωπίζοντας το θέμα διακριτικά, όχι μόνο θα βοηθήσεις τον συνάδελφό σου να βελτιώσει την εικόνα του, αλλά και θα ενισχύσεις το επαγγελματικό περιβάλλον, δημιουργώντας σχέσεις αμοιβαίας εκτίμησης.

Θυμήσου: Όλοι μπορούμε να βρεθούμε σε μια άβολη κατάσταση. Το πώς την αντιμετωπίζουμε δείχνει τον χαρακτήρα μας.

Ακολουθήστε το jenny.gr στο google news και μάθετε τα πάντα γύρω από τη διατροφή, τη γυμναστική, το σεξ και την ψυχική υγεία.