Καταπολεμήστε την κατάθλιψη των γιορτών

Κυριακή 7 Δεκέμβριος 2014

Καθώς πλησιάζουν τα Χριστούγεννα, έρχονται στο μυαλό μας εικόνες με δώρα, διακοπές, ξεκούραση, διασκέδαση, συναντήσεις με φίλους και συγγενείς, στολίδια και κάλλαντα. Ή μήπως αυτό δεν ισχύει; Η λεγόμενη «κατάθλιψη των Χριστουγέννων» δεν είναι ένα σπάνιο φαινόμενο, ειδικά στους καιρούς που ζούμε και αφορά όλο και περισσότερους ανθρώπους. Εάν είστε και εσείς μέσα σε αυτούς, τότε δοκιμάστε τις παρακάτω συμβουλές, που θα σας δώσουν μια ώθηση και θα σας βοηθήσουν να νικήσετε την κατάθλιψη.

  1. Κάντε ένα μασάζ. Ένα μασάζ αρωματοθεραπείας, όχι μόνο θα ανακουφίσει την ένταση, αλλά τα έλαια που χρησιμοποιούνται μπορεί να συμβάλουν στη μείωση της κατάθλιψης. Ένα καλός μασέρ θα πρέπει να σας ρωτήσω, τι θέλετε να πετύχετε και να χρησιμοποιήσει αρώματα που θα σας βοηθήσουν. Εάν δεν μπορείτε να πάτε σε ένα στούντιο για μασάζ, τότε μπορείτε να ρίξετε λίγες σταγόνες αιθέριων ελαίων σε μια ζεστή μπανιέρα. Μερικά έλαια που σας προτείνω είναι:
  • Έλαιο από Ylang ylang, είναι από ένα τροπικό δέντρο και ανακουφίζει τα συναισθήματα του άγχους και του στρες.
  • Jasmine είναι βελτιώνει τη διάθεση και είναι γνωστό έλαιο για τη μείωση του άγχους. Βοηθάει, επίσης, τη καταρροή, τον βήχα και την λαρυγγίτιδα.
  • Rose είναι πολύ χαλαρωτικό και δρα ως αντικαταθλιπτικό. Θα σας ανακουφίσει επίσης, εάν πάσχετε από  πονοκεφάλους και είναι καλό για την κυκλοφορία.

2. Περάστε χρόνο με τους φίλους και την οικογένεια. Βρείτε χρόνο για να είστε με τους ανθρώπους που νοιάζονται για εσάς. Βγείτε έξω για μια βραδιά με μια ομάδα φίλων. Δεν χρειάζεται να μιλήσετε για τα προσωπικά σας, αλλά απλώς, να κοινωνικοποιηθείτε και να είστε με έναν κύκλο ανθρώπων που γνωρίζετε και είναι εκεί για σας. Αυτό θα σας δώσει μια ικανοποιητική αίσθηση και θα ενισχύσει τη διάθεσή σας. Επίσης, το πιο πιθανό που θα συμβεί, εάν βρίσκεστε με φίλους, είναι να  γελάσετε και να νιώσετε χαλαροί. Το γέλιο έχει αποδειχθεί επιστημονικά ό,τι καταπολεμάει τα συμπτώματα του άγχους και αυξάνει τις ορμόνες που ανεβάζουν την διάθεση.

3. Τρώτε σωστά. Δεν προτείνω να τρώτε μόνο υγιή τρόφιμα, αλλά να μη τρώτε τις λάθος τροφές, οι οποίες μπορεί να σας χαλάσουν τη διάθεση. Τι πρέπει να κάνετε; Καλό είναι να αποφεύγετε τα τρόφιμα με πολλή ζάχαρη και καφεΐνη, μπορεί να σας χαρίσουν μια έκρηξη ενέργειας, αλλά αργότερα επαναφέρουν το άγχος και την ένταση.

Υπάρχουν κάποιες τροφές που μπορούν να σας βοηθήσουν, ώστε να είστε χαρούμενοι; Και όμως υπάρχουν και είναι οι παρακάτω:

  • Αβοκάντο: Είναι μια καλή πηγή σεληνίου, που καταπολεμά την κατάθλιψη
  • Ακτινίδια: Η βιταμίνη C που υπάρχει σε αυτά τα φρούτα, είναι σημαντική για την τόνωση του ανοσοποιητικού σας συστήματος και την αύξηση της ευημερίας. Τα ακτινίδια σας περιέχουν περισσότερη βιταμίνη C, από άλλα φρούτα, ακόμη και από τα πορτοκάλια.
  • Μπανάνες :  Τα χαμηλά επίπεδα της χημικής ουσίας σεροτονίνης στο σώμα σας που σχετίζονται με κατάθλιψη, αυξάνονται, όταν τρώτε μπανάνες.
  • Τσίλι : Η πιπεριά που είναι το συστατικό στο τσίλι, αυξάνει τη διάθεση και βελτιώνει την κυκλοφορία του αίματος.

4. Πίνετε νερό: Η αφυδάτωση προκαλεί κούραση, η οποία είναι ένας από τους παράγοντες που μπορούν να ρίξουν τη διάθεση σας. Πίνετε 8 ποτήρια υγρά καθημερινά, όχι απαραίτητα μόνο νερό, αλλά και τσάι και χυμούς χωρίς ζάχαρη. Το πράσινο τσάι περιέχει υψηλά επίπεδα αντιοξειδωτικών, που βοηθούν στην καταπολέμηση της κατάθλιψης.

Βγείτε έξω: Μελέτες αναφέρουν ό,τι κατά τη διάρκεια του χειμώνα, το 90% των ενηλίκων δεν παίρνουν αρκετή βιταμίνη D, η οποία βρίσκεται κυρίως στο φως του ήλιου και η ανεπάρκεια της είναι ένας σημαντικός παράγοντας, για την αύξηση της κατάθλιψης. Γνωρίζω ό,τι ο χειμώνας δεν είναι πάντα η πιο ευχάριστη στιγμή, για να βγείτε από το σπίτι, αλλά ακόμα και μια συννεφιασμένη ημέρα, είναι πιο ευεργετική από το να μένετε συνέχεια μέσα. Μπορεί οι ημέρες του χειμώνα, να μην έχουν την ίδια ένταση φωτός, όπως εκείνες του καλοκαιριού, όμως, ακόμη και 10-15 λεπτά έξω στο φως ης ημέρας, το σώμα σας θα πάρει αρκετή ποσότητα βιταμίνης D.