Τα superfoods του 2014

Πέμπτη, 08 Ιανουαρίου 2015

Τα «superfoods», είναι  τα τρόφιμα που έχουν ξεχωρίσει στην αγορά, ως ιδιαίτερα πολύτιμα για την υγεία μας, γι’ αυτό και εισάγονται και καταναλώνονται με ιδιαίτερο ζήλο.  Ποια όμως ξεχώρισαν τη χρονιά που μας πέρασαν; Δείτε παρακάτω τα κυριότερα από αυτά.

Οι σπόροι Chia προέρχονται από ένα ανθοφόρο φυτό της οικογένειας μέντας που βρίσκεται στο Μεξικό και τη Γουατεμάλα. Στον πολιτισμό των Μάγια, chia σημαίνει δύναμη και στις μέρες μας, γίνεται όλο και περισσότερο γνωστή ως μια καλή πηγή σε ωμέγα- 3 λιπαρά οξέα, σε φυτικές ίνες και σε πρωτεΐνες. Είναι μια τροφή ιδανική για όσους θέλετε να χάσετε βάρος, γιατί σας κρατάει χορτάτους για μεγάλο χρονικό διάστημα και σας αποτρέπει από την υπερκατανάλωση τροφής.

Σουσάμι. Αυτός ο σπόρος είναι πλούσιος σε ασβέστιο  και ψευδάργυρο. Μια μικρή μελέτη διαπίστωσε ότι η κατανάλωση σπόρων από σουσάμι, βοήθησαν με τη βελτίωση των λιπιδίων και της γλυκόζης σε προ-διαβητικούς ασθενείς.

Το λάδι αβοκάντο. Έχει συνδυαστεί με το λίπος, όμως περιέχει μονοακόρεστα λιπαρά οξέα, που οφελούν την υγεία. Πολλοί από εσάς δεν το προτιμάτε, γιατί δεν γνωρίζετε πώς να το μαγειρέψετε. Είναι πολύ εύκολο, χρησιμοποιήστε το σε σάλτσες, σε ντιπ και σε μαρινάδες. Ένα επιπλέον πλεονέκτημα  είναι ότι, το λάδι από αβοκάντο μπορεί να αυξήσει τα υγιή επίπεδα της HDL χοληστερόλης σας.

Χυμό τεύτλων. Το 2014 είδαμε τα τεύτλα σε αφθονία, σε συνταγές, σε σαλάτες και σε χυμούς. Μελέτες υποστηρίζουν ότι προωθούν την υγεία του εγκεφάλου, μειώνουν την αρτηριακή πίεση , και ενισχύουν την αθλητική απόδοση .

Κεχρί. Πριν λίγο καιρό ήταν πιο πιθανό να δίνατε αυτόν τον σπόρο σε ένα πτηνό, παρά σε έναν άνθρωπο. Αλλά, κυρίως το 2014 το κεχρί καταχωρήθηκε σαν superfood, λόγω των ευεργετικών του ιδιοτήτων του στην υγεία. Είναι μια καλή πηγή φυτικής πρωτεΐνης,  πλούσιο σε βιταμίνες του συμπλέγματος Β, και περιέχει σίδηρο, ασβέστιο, κάλιο, μαγνήσιο, χαλκό και ψευδάργυρο. Το μαγνήσιο προστατεύει την καρδιά μειώνοντας τον κίνδυνο για καρδιακή προσβολή, ρίχνει την υψηλή πίεση και ελαττώνει την συχνότητα των κρίσεων ημικρανίας. Επίσης, το κεχρί έχει την ιδιότητα να αυξάνει τα επίπεδα της σεροτονίνης στον οργανισμό και με αυτόν τον τρόπο ηρεμεί το σώμα και βελτιώνει την διάθεση. Τέλος, δεν περιέχει γλουτένη, κάτι που το καθιστά την ιδανική τροφή για όσους πάσχουν από κοιλιοκάκη.

Το τζίντζερ ή η πιπερόριζα προέρχεται από την Ανατολή. Είναι αγαπημένο και απαραίτητο συστατικό της ινδικής, ιαπωνικής και κινεζικής κουζίνας. Το συστατικό της πιπερόριζας είναι η τζιντζερόλη, που όταν μαγειρευτεί, έχει μια γλυκιά και ταυτόχρονα πιπεράτη γεύση. Η πιπερόριζα έχει ευεργετικές ιδιότητες για την υγεία, όπως είναι οι αντι-φλεγμονώδεις επιδράσεις, γι’ αυτό και μπορεί να ανακουφίσει τον πόνο από την αρθρίτιδα, τους ρευματισμούς και τις μυϊκές κράμπες. Επίσης, έχει αντιοξειδωτικές ιδιότητες, μειώνει τα επίπεδα χοληστερίνης στο αίμα, ρυθμίζει το σάκχαρο και ενισχύει τη σύνθεση ινσουλίνης . Τέλος, μια από τις πιο διαδεδομένες ιδιότητες του τζίντζερ είναι ότι μπορεί να ανακουφίσει τη δυσπεψία, τη διάρροια και τους πόνους του στομάχου.

Ρόδι. Τόσο in vitro όσο και in vivo μελέτες έχουν δείξει πως αυτό το φρούτο δρα ως αντιοξειδωτικό, αντιδιαβητικό, και υπολιπιδαιμικό. Επίσης, εμφανίζει αντιβακτηριδιακή, αντιφλεγμονώδη, αντι-ιική, αντικαρκινική δραστηριοτήτα και ο καρπός του βελτιώνει τη καρδιαγγειακή και στοματική υγεία. Τα οφέλη για την υγεία του ροδιού έχουν αποδοθεί στη μεγάλη ποικιλία των φυτοχημικών ουσιών που περιέχει, όπως είναι οι τανίνες. Οι ουσίες αυτές έχουν ισχυρή αντιοξειδωτική δράση, υπάρχουν σε όλα τα τμήματα του ροδιού, εξουδετερώνουν τις ελεύθερες ρίζες. Τέλος, φαίνεται ότι έχουν σημαντική κατασταλτική δράση εναντίον του καρκίνου του προστάτη και του καρκίνου του δέρματος.