4 συνήθειες που θα πρέπει να "κλέψετε" από τους χορτοφάγους

Πέμπτη 9 Απρίλιος 2015

Ενώ μπορεί να μη χρειάζεται να εγκαταλείψετε εντελώς το κρέας, από την άλλη μπορείτε να υιοθετήσετε μερικές συνήθειες των χορτοφάγων, ώστε να βελτιώσετε την υγεία σας. Ακόμα και εκείνοι που δεν είναι πιστοί χορτοφάγοι ζυγίζουν λιγότερο και έχουν χαμηλότερο κίνδυνο υψηλής αρτηριακής πίεσης και διαβήτη.

Βάλτε τα λαχανικά στη διατροφή σας. Οι περισσότεροι από εσάς όταν σκέφτεστε τι θα φάτε, έχετε σαν πρώτη σκέψη το κρέας και σαν δεύτερη τα λαχανικά. Είναι όμως, βασικό ακόμα και αν δεν είστε χορτοφάγοι να  συμπεριλάβετε τη σαλάτα στα γεύματα σας. Αν προσθέσετε μόλις μια μερίδα λαχανικά την ημέρα, μπορείτε να μειώσετε κατά 11% τον κίνδυνο των καρδιακών παθήσεων.

Επιλέξτε φυτικά λίπη. Μπορεί να έχετε μάθει, τα γεύματα σας να έχουν σαν βάση τα ζωικά λίπη, όπως το μπέικον και το βούτυρο, όμως ήρθε η στιγμή να παραδειγματιστείτε από τη χορτοφαγική διατροφή. Προτιμήστε λοιπόν το ελαιόλαδο, αντί το βούτυρο και γενικά μειώστε τα ζωικά λίπη. Με αυτό τον τρόπο θα μειώσετε τις θερμίδες στο φαγητό σας και τον κίνδυνο των καρδιαγγειακών παθήσεων.

Επιλέξτε τα όσπρια. Τρώτε τουλάχιστον μια μερίδα την εβδομάδα όσπρια, όπως φασόλια, ρεβίθια, και φακές. Η κατανάλωση αυτών των τροφών έχει συνδεθεί με την απώλεια βάρους, λιγότερο λίπος στην κοιλιά, την καταστολή της όρεξης, με καλύτερη συνολική πρόσληψη θρεπτικών συστατικών, και με μείωση του κινδύνου του διαβήτη και της καρδιακής νόσου. Οι χορτοφάγοι συχνά επιλέγουν ως πηγή πρωτεΐνης τον κατάλληλο συνδυασμό τροφίμων, όπως είναι οι φακές με το ρύζι.

Φτιάξτε υγιεινά σνακ. Υπάρχουν πολλές επιλογές που μπορείτε να κάνετε, ώστε να φτιάξετε υγιεινά σνακ. Επιλέξτε λαχανικά με χούμους ή γκουακαμόλε, φρέσκα φρούτα με ξηρούς καρπούς ή ένα smoothie με φρούτα και πράσινα φυλλώδη λαχανικά. Ακόμη και η επιλογή ενός μικρού κομματιού μαύρης σοκολάτας ενισχύει την αντιοξειδωτική πρόσληψη σας!