WELL BEING ΥΓΕΙΑ + ΔΙΑΤΡΟΦΗ

Συμβουλές για να κόψετε το κάπνισμα


24 Οκτωβρίου 2015

ac3e1e43015b22558bb74668415b25cbκαθετα.jpg

Θέλετε να κόψετε το κάπνισμα, αλλά όλο αυτό φαντάζει πολύ δύσκολο στα μάτια σας. Η νικοτίνη είναι μια εξαρτησιογόνος ουσία και σε μερικούς ανθρώπους προκαλεί την ίδια εξάρτηση με τις ναρκωτικές ουσίες. Όπως λοιπόν, γίνεται αντιληπτό το εγχείρημα διακοπή καπνίσματος είναι όντως δύσκολη υπόθεση. Ωστόσο δεν είναι ακατόρθωτο και με τις κατάλληλες στρατηγικές θα μπορέσετε να αποκτήσετε τον στόχο σας και παράλληλα να έχετε ευεξία και καλή υγεία.

Καταρχήν πρέπει να το πάρετε απόφαση και να μην το αναβάλετε άλλο. Ύστερα να κάνετε ένα σχέδιο και να προετοιμάσετε τον εαυτό σας, ώστε να έχετε τη κατάλληλη στήριξη. Για παράδειγμα βρείτε ένα σύστημα ανταμοιβής, για κάθε βδομάδα που μένετε μακριά από το τσιγάρο. Προσέξετε όμως, μη διαλέξετε να ανταμείψετε τον εαυτό σας με το φαγητό, γιατί ενώ θα έχετε κόψει το κάπνισμα θα έχετε χαλάσει τη σιλουέτα σας. Μια καλή λύση είναι να ρίχνετε τα χρήματα, που θα δαπανούσατε αν αγοράζετε ένα πακέτο, σε έναν κουμπαρά και να τον ανοίξετε στο τέλος του μήνα. Επίσης, βρείτε ένα σύστημα υποστήριξης, όπως έναν φίλο τον οποίο θα καλείτε κάθε φορά που θέλετε απεγνωσμένα να καπνίσετε.

Βρείτε ένα κίνητρο, για να κάνετε πιο εύκολη την προσπάθεια σας. Σκεφτείτε για ποιο λόγο θέλετε να κόψετε το τσιγάρο. Για τα παιδιά σας; Για την υγεία σας; Επειδή στον σύντροφο σας δεν του αρέσουν οι καπνιστές; Οι λόγοι είναι πολλοί, αρκεί να διαλέξετε τον πιο ισχυρό και να τον φέρνετε στο μυαλό σας, κάθε φορά που πάτε να ξεφύγετε από τον στόχο σας.

Αν θέλετε να κόψετε το κάπνισμα, πρέπει να το πάρετε απόφαση ό,τι δεν θα κάνετε ούτε μια τζούρα. Μπορεί να σας φαίνεται δύσκολο ή να σκέφτεστε ότι ένα τσιγάρο που και που δεν χάλασε και τον κόσμο. Όμως, μη κοροϊδεύετε τον εαυτό σας, η μια τζούρα θα φέρει την άλλη και στο τέλος θα κάνετε ένα ολόκληρο πακέτο, μέχρι που θα εγκαταλείψετε την προσπάθεια.

Πολλές φορές κατά τη διάρκεια της προσπάθειας σας, θα σας έρθει η επιθυμία να καπνίσετε και θα νιώθετε ότι δεν μπορείτε να αντισταθείτε. Πριν ενδώσετε σε αυτή την παρόρμηση, περιμένετε μερικά λεπτά και πάρτε δέκα βαθιές αναπνοές. Καλέστε έναν φίλο σας ή μασήστε μια τσίχλα και βγείτε να κάνετε μια βόλτα. Όσο καθυστερείτε και απασχολείτε το μυαλό σας με άλλα πράγματα, τόσο πιο γρήγορα φεύγει αυτή η επιθυμία. Και στο τέλος, όταν καταλάβετε ότι δεν έχετε ενδώσει θα νιώσετε απέραντη ευδαιμονία.

Μήπως ανάβετε τσιγάρο κάθε φορά που νιώθετε αγχωμένοι; Αν ναι τότε αντικαταστήστε αυτή τη συνήθεια με μια θετική. Όπως για παράδειγμα, κάθε φορά που νιώθετε στρεσαρισμένοι και είστε στο σπίτι, κάντε ένα ζεστό μπάνιο για να χαλαρώσετε. Επίσης, μπορείτε να διαβάσετε το αγαπημένο σας βιβλίο ή αν είστε στο γραφείο, να κάνετε ένα διάλειμμα και να πάτε μια βόλτα.

Τέλος, μην απογοητεύεστε, όλοι κάνουμε λάθη. Και να ξεφύγετε από τον στόχο σας μη το βάλετε κάτω, πάρτε δύναμη και συνεχίστε τη προσπάθεια. Να σκέφτεστε θετικά και θα μπορέσετε να πετύχετε τα πάντα!