WELL BEING ΥΓΕΙΑ + ΔΙΑΤΡΟΦΗ

Έρευνα δείχνει πως το 60% των Ελλήνων πιστεύουν ότι ο πονοκέφαλος περνάει με το ξεμάτιασμα


7 Σεπτεμβρίου 2018

headache-woman1.jpg

Πόσες φορές σας έχει τύχει κατά τη διάρκεια της ημέρας να σας πιάνει τρομερός πονοκέφαλος και να μην σας περνάει με τίποτα; Και τότε σας έρχεται η φαεινή ιδέα να τηλεφωνήσετε στη μαμά σας ή στη γιαγιά σας για να σας ξεματιάσει. Μπορεί να είσαστε με τις ώρες στην οθόνη του υπολογιστή. Μπορεί εχθές το βράδυ να ήπιατε σχεδόν ένα μπουκάλι κρασί…όμως σίγουρα για τον πονοκέφαλο φταίει το μάτι.

Εάν διαβάζοντας τα παραπάνω σκέφτεστε τον εαυτό σας, τότε ανήκετε στο 60% των Ελλήνων που πιστεύει ότι ο πονοκέφαλος περνάει με το ξεμάτιασμα. Αυτό τουλάχιστον έδειξε μια πρόσφατη έρευνα της Ελληνικής Εταιρείας Κεφαλαλγίας, στην οποία συμμετείχαν 10.000 Έλληνες, και η οποία κατέληξε στο συμπέρασμα ότι έξι στους δέκα συμπολίτες μας θεωρούν πως το ξεμάτιασμα αποτελεί λύση για την αντιμετώπιση της κεφαλαλγίας.

Διαβάστε εδώ: Οι καλύτερες συμβουλές για να χάσετε τα περιττά κιλά των διακοπών

Μπορεί να μη θέλετε να παραδεχτείτε πως είστε υπεύθυνοι για τον πονοκέφαλο και να δίνετε την ευθύνη αλλού, όπως στη γλωσσοφαγιά, όμως οι εκλυτικοί παράγοντες ποικίλλουν.

Οι κυριότερες αιτίες του πονοκεφάλου

Δεν έχετε κοιμηθεί αρκετά. Το σώμα σας χρειάζεται επτά με οκτώ ώρες ύπνο για να λειτουργήσει κανονικά.  Έτσι όταν κοιμάστε λιγότερο, αντιλαμβάνεται ότι κάτι δεν πάει καλά και αρχίζει μια κατάσταση πανικού. Οι ορμόνες διαταράσσονται με αποτέλεσμα να αυξάνεται η αρτηριακή πίεση και τα επίπεδα του άγχους και να οδηγούμαστε στον πονοκέφαλο.

Έχετε κοιμηθεί πολλές ώρες. Εκτός όμως από την αϋπνία, η πρωινή κεφαλαλγία μπορεί να προκληθεί και από τις πολλές ώρες ύπνου. Αν κοιμάστε περισσότερο από εννιά ώρες τα βράδια τότε μειώνονται τα επίπεδα της σεροτονίνης στον εγκέφαλο και αυτό μπορεί να μειώσει τη ροή του αίματος προς τον εγκέφαλο και να προκαλέσει πονοκέφαλο.

Έχετε πιεί πολύ το προηγούμενο βράδυ. Το αλκοόλ είναι ίσως από τους κυριότερους λόγους που ξυπνάτε το πρωί με έντονο πονοκέφαλο.

Ροχαλίζετε. Το ροχαλητό μπορεί να είναι ένα σημάδι υπνικής άπνοιας, μια κατάσταση στην οποία σταματάει για δευτερόλεπτα η αναπνοή ενώ κοιμάστε. Αυτά τα επεισόδια αν και διαρκούν πολύ λίγο, μπορεί να οδηγήσουν σε λιγότερη οξυγόνωση του εγκεφάλου, άρα και σε πονοκεφάλους.

Διαβάστε εδώ: Αυτές οι τροφές μειώνουν τον κίνδυνο άνοιας

Δε τρέφεστε σωστά. Όταν ο οργανισμός δεν λαμβάνει τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά που χρειάζεται δεν λειτουργεί σωστά. Με αποτέλεσμα να δημιουργούνται διάφορα προβλήματα, όπως είναι και οι ζαλάδες. Πολλές φορές οι ζαλάδες μετατρέπονται σε αφόρητο πονοκέφαλο.

Έχετε άγχος.  Αν η δουλεία σας είναι απαιτητική και εσείς αγχώνεστε για διάφορα θέματα, όλο αυτό κάνει κακό στον εαυτό σας. Πιέζεστε ψυχολογικά και επηρεάζετε και το σώμα σας. Όλο αυτό το συσσωρευμένο άγχος πρέπει με κάποιον τρόπο να ελευθερωθεί. Ένας από τους τρόπους που επιλέγει είναι ο πονοκέφαλος. Όλη η ένταση της ημέρας κρύβεται στον πόνο αυτό.

Μια πρόσφατη σουηδική μελέτη έδειξε ότι εκείνοι που ήταν αδρανείς, είχαν περισσότερες πιθανότητες να έχουν πονοκεφάλους, από εκείνους που είχαν μια δραστηριότητα. Η άσκηση μπορεί να είναι η λύση στο πρόβλημα σας. Αυτό συμβαίνει γιατί σας ανακουφίζει από το στρες και βοηθάει την παραγωγή των ενδορφινών, χημικές ουσίες που μας χαρίζουν μια αίσθηση ευφορίας.

Κάντε like στη σελίδα μας στο facebook για να μαθαίνετε όλα τα νέα