Οι κυριότεροι λόγοι που παθαίνετε κράμπες στα πόδια τη νύχτα και τι να κάνετε

Τζουλιάννα Καρνέζη
Παρασκευή, 29 Μαρτίου 2019
adult-bed-bedroom-860590.jpg

Αν ξυπνάτε στη μέση της νύχτας από τις κράμπες, δεν είστε οι μόνοι, αφού έως και το 60 τοις εκατό των ενηλίκων δηλώνουν ότι έχουν βιώσει κράμπες στα πόδια το βράδυ, σύμφωνα με μια μελέτη στο American Family Physician.

Διαβάστε εδώ: Πώς να αποτρέψετε την καρδιακή νόσο σε οποιαδήποτε ηλικία

Μια κράμπα μπορεί να διαρκέσει από μερικά δευτερόλεπτα έως λεπτά και συμβαίνει συνήθως στα πόδια, ενώ παρατηρείται σε ηλικίες άνω των 50 ετών. Θα ακούσετε πολλές διαφορετικές απόψεις, αλλά η αλήθεια είναι ότι κανείς δεν ξέρει πραγματικά γιατί συμβαίνουν οι κράμπες ξαφνικά κατά τη διάρκεια της νύχτας. Υπάρχουν όμως θεωρίες. Εδώ είναι μερικές και τι μπορείτε να κάνετε για να βρείτε ανακούφιση.

Δεν τεντώνετε ορισμένους μύες

Οι ειδικοί θεωρούν ότι ο σύγχρονος τρόπος ζωής είναι υπεύθυνος για τις κράμπες. Ενώ παλαιότερα οι άνθρωποι τεντώνανε περισσότερο κάποιους μύες των ποδιών, πλέον η καθιστική ζωή δεν το επιτρέπει αυτό και για αυτό παθαίνουμε κράμπες.

Κοιμάστε σε λάθος θέση

Έχει παρατηρηθεί πως όταν βρίσκεστε ξαπλωμένοι και στηρίζετε το ένα σας πόδι σε μια θέση για μεγάλο χρονικό διάστημα, είναι πιο πιθανό να εμφανίσετε κράμπες. Ενώ εάν κοιμάστε στο πλάι είναι η καλύτερη θέση για τους μύες των ποδιών.

Διαβάστε εδώ: Μια νέα μελέτη αποκαλύπτει: Η μείωση των υδατανθράκων σχετίζεται με πρόωρο θάνατο

Αλλαγή εποχών

Έρευνες έχουν δείξει πως οι νυχτερινές κράμπες είναι πιο συχνές το καλοκαίρι από ό,τι το χειμώνα. Αν και δεν ισχύει για όλους, ωστόσο η συχνότητα αυτών των κραμπών τείνει να κορυφωθεί στα μέσα Ιουλίου μέχρι τα μέσα Ιανουαρίου. Είναι σημαντικό να καταλάβουμε ότι οι νυχτερινές κράμπες οφείλονται σε νευρικά προβλήματα - όχι σε μυϊκές διαταραχές. Γιατί το καλοκαίρι; Η ανάπτυξη και η αποκατάσταση των νεύρων μπορεί να είναι πιο δραστήρια το καλοκαίρι εξαιτίας των υψηλότερων επιπέδων βιταμίνης D . Το σώμα σας παράγει βιταμίνη D από την έκθεση στον ήλιο. Και έτσι το καλοκαίρι, όταν τα επίπεδα D σας κορυφώνονται, το σώμα μπορεί να εμπλακεί σε "επιτάχυνση" της νευρικής αποκατάστασης, η οποία θα μπορούσε να προκαλέσει αυτές τις κράμπες.

Αφυδάτωση

Υπάρχουν κάποιες ενδείξεις ότι η αφυδάτωση προάγει τις βραδινές κράμπες. Υπάρχει ένα σαφές εποχιακό μοτίβο στη συχνότητα των μυϊκών κραμπών, όπως αναφέρθηκε και παραπάνω, και αυτό υποδηλώνει ότι η θερμότητα και ενδεχομένως η ισορροπία των υγρών επηρεάζουν την εμφάνιση των κραμπών.

Διαβάστε εδώ: 6 Επιστημονικοί τρόποι για να παραμείνετε υγιείς καθώς μεγαλώνετε

Η σκληρή προπόνηση

Η έντονη άσκηση έχει συνδεθεί από καιρό με μυϊκές κράμπες.  Και ενώ η ενυδάτωση μπορεί να βοηθήσει, δεν υπάρχει καθιερωμένη μέθοδος για την πρόληψη.

Ανεπάρκεια θρεπτικών ουσιών

Υπάρχουν στοιχεία - αν και πολλά από αυτά δεν είναι τόσο σαφή ακόμα- ότι οι ανισορροπίες του ασβεστίου, μαγνησίου και καλίου παίζουν ρόλο στις κράμπες. Κάθε ένας από αυτούς τους ηλεκτρολύτες βοηθά στη διατήρηση της ισορροπίας των υγρών στο σώμα, και γι αυτό όταν διαταραχθεί η ισορροπία μπορεί να εμφανιστούν κράμπες.

Κάντε like στη σελίδα μας στο facebook για να μαθαίνετε όλα τα νέα