Μυστικά για να νικήσετε την αϋπνία και να κοιμηθείτε στο λεπτό

Τζουλιάννα Καρνέζη
Σάββατο, 27 Απριλίου 2019
tracey-hocking-728714-unsplash.jpg

Ζούμε στην εποχή της μεγάλης αγρυπνίας. Τα τελευταία χρόνια το να μην κοιμόμαστε αρκετά έχει γίνει συνώνυμο της εργασιακής επιτυχίας με καταστροφικές για την υγεία συνέπειες. Πολλοί άνθρωποι κομπάζουν για το πόσο λίγο κοιμούνται γιατί είναι πολύ απασχολημένοι με τη δουλειά τους και δεν μπορούν να σπαταλήσουν χρόνο για να κοιμηθούν 7 με 8 ώρες τα βράδυ. Αφήστε που πρέπει να δουλέψουν μέχρι αργά το βράδυ για να τελειώσουν όλες τις υποχρεώσεις τους.

Διαβάστε εδώ: Γιατί δεν πρέπει να κόψετε τη γλουτένη από τη διατροφή σας

Όμως αυτό που ίσως οι περισσότεροι δεν καταλαβαίνουν είναι πως η χρόνια αϋπνία επηρεάζει αρνητικά την υγεία αλλά και την παραγωγικότητα στη δουλειά. Με αποτέλεσμα εκείνοι που πίστευαν πως το να μην κοιμούνται θα τους βοηθήσει να εξελιχθούν επαγγελματικά, καταλήγουν στο ακριβώς αντίθετο.

Εάν ταλαιπωρεί και εσάς η αϋπνία, δείτε τα παρακάτω κόλπα που θα σας βοηθήσουν να κοιμηθείτε στο λεπτό.  

Γνωρίζετε το παιχνίδι που είχαμε παλιά με ένα μπουκάλι γεμάτο σαπουνάδα, που φυσάγαμε και βγαίνανε φυσαλίδες; Ήρθε η στιγμή να ξαναγίνετε παιδιά και να το αγοράσετε! Μπορεί να ακούγετε παράξενο, αλλά μια μελέτη στο Πανεπιστήμιο της Ιατρικής Σχολής του Johns Hopkins, διαπίστωσε ότι αυτό το παιχνίδι μπορεί να σας βοηθήσει να κοιμηθείτε πιο γρήγορα. Είναι σαν μια άσκηση με βαθιές αναπνοές, η οποία ηρεμεί το μυαλό και το σώμα σας, διώχνοντας τις άσκημες σκέψεις που εμποδίζουν τον ύπνο σας.

Διαβάστε εδώ: Μια νέα μελέτη αποκαλύπτει: Η μείωση των υδατανθράκων σχετίζεται με πρόωρο θάνατο

Καθίστε σε μια άνετη θέση, κλείστε τα μάτια σας και επικεντρωθείτε στην καταμέτρηση των αναπνοών σας για 3 έως 15 λεπτά. Όταν το μυαλό σας περιπλανιέται, προσπαθήστε να το εμποδίσετε να σκέφτεται άλλα πράγματα, εκτός από τις αναπνοές σας. Ερευνητές έχουν βρει, ότι αυτή η μορφή διαλογισμού μπορεί να μειώσει την αρτηριακή σας πίεση και τον καρδιακό σας ρυθμό και να σας βοηθήσει να κοιμηθείτε καλύτερα.

Ακούστε απαλή μουσική. Αυτή η τεχνική όχι μόνο σας βοηθά να κοιμηθείτε, αλλά και επεκτείνει το μήκος και το βάθος του ύπνου σας. Μελέτες έχουν δείξει, ότι η ήρεμη μουσική μειώνει τον ρυθμό της καρδιάς και σας βοηθάει να χαλαρώσετε. Μια καλή επιλογή είναι να αγοράσετε cd που να έχei τον ήχο μιας ήπιας βροχής. Επίσης, η σωματική δραστηριότητα μετά από τη δουλειά, μπορεί να συμβάλει, ώστε να σας πάρει πιο γρήγορα ο ύπνος. Μια πρόσφατη ελβετική μελέτη δείχνει, ότι μετά από μια έντονη προπόνηση 90 λεπτών, μειώνονται τα επίπεδα της κορτιζόλης, της ορμόνης του στρες, άρα κοιμάστε πιο εύκολα.

Μήπως, όταν πέφτετε στο κρεβάτι, έχετε πολλά στο μυαλό σας; Τότε στο τέλος της ημέρας γράψτε μια λίστα με όλες τις υποχρεώσεις που πρέπει να ολοκληρώσετε αύριο και θα διαπιστώσετε, ότι θα κοιμηθείτε καλύτερα. Και αυτό συμβαίνει, γιατί όταν γράφετε αυτά που σας απασχολούν, σας βοηθάει να έχετε τον έλεγχο και τελικά το μυαλό σας χαλαρώνει.

Κάντε like στη σελίδα μας στο facebook για να μαθαίνετε όλα τα νέα.