Γιατί δεν πρέπει να κόψετε τη γλουτένη από τη διατροφή σας

Τζουλιάννα Καρνέζη ΤΖΟΥΛΙAΝΝΑ ΚΑΡΝΕΖΗ Πέμπτη 18 Απριλίου 2019

Πέμπτη 18 Απριλίου 2019

Γιατί δεν πρέπει να κόψετε τη γλουτένη από τη διατροφή σας

Η γλουτένη είναι μια λέξη που την ακούμε συχνά, αφού δεν είναι λίγοι εκείνοι που την αποφεύγουν. Αρκεί να σημειώσουμε ότι περίπου 100 εκατομμύρια Αμερικανοί προσπαθούν να την εξαλείψουν από τη διατροφή τους, ενώ μόνο το 1% του πληθυσμού έχει πραγματικά κοιλιοκάκη, μια διαταραχή του πεπτικού συστήματος που ενεργοποιείται από την πρωτεΐνη γλουτένη, η οποία βρίσκεται στο σιτάρι, στο κριθάρι και στη σίκαλη.

Διαβάστε εδώ: Αυτά τα διατροφικά λάθη μπορούν να μειώσουν τη ζωή σας

Αν λοιπόν είστε υγιείς αλλά έχετε κόψει ή σκέφτεστε να κόψετε τη γλουτένη, πριν αποφασίσετε διαβάστε το άρθρο που ακολουθεί.

Όσοι νομίζετε πως θα χάσετε κιλά, κόβοντας τη γλουτένη, κάνετε λάθος. Γιατί το πιο πιθανό είναι ότι όχι μόνο δεν θα μειωθεί το βάρος σας, αλλά στο τέλος μπορεί και να αυξηθεί. Πολλά τρόφιμα ελεύθερης γλουτένης περιέχουν αρκετές θερμίδες, δεδομένου ότι έχουν περισσότερη ζάχαρη, λίπη και νάτριο από τα κανονικά προϊόντα. Και η εξήγηση βρίσκεται στο γεγονός πως μετά την επεξεργασία που έχουν υποστεί αυτές οι τροφές, χάνουν τη γεύση τους και έχουν ανάγκη από τα παραπάνω συστατικά. Αντί λοιπόν να αποφεύγετε τη γλουτένη, εστιάστε καλύτερα σε μια υγιεινή διατροφή και θα χάσετε πολύ γρήγορα τα περιττά κιλά.

Δεν καταναλώνετε αρκετές φυτικές ίνες. Σύμφωνα με μια μελέτη που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Journal of Nutrition, το 90% των Αμερικανών δεν καταναλώνουν την απαραίτητη ποσότητα φυτικών ινών, γιατί επιλέγουν μια διατροφή ελεύθερης γλουτένης. Τα όσπρια, το καστανό ρύζι, τα δημητριακά ολικής άλεσης είναι καλές πηγές φυτικών ινών, αλλά και γλουτένης. Αν λοιπόν τα αποφεύγετε, είστε πιο επιρρεπείς στα νοσήματα του γαστρεντερικού συστήματος, όπως στομαχικές κράμπες, εκκολπωμάτα.

Διαβάστε εδώ: Μια νέα μελέτη αποκαλύπτει: Η μείωση των υδατανθράκων σχετίζεται με πρόωρο θάνατο

Θα χάσετε πολύτιμα πολύτιμα θρεπτικά συστατικά. Όσοι ακολουθείτε μια δίαιτα ελεύθερης γλουτένης, ενώ δεν έχετε κοιλιοκάκη, ενδεχομένως δεν λαμβάνετε πολύτιμα θρεπτικά συστατικά και βιταμίνες όπως ο σίδηρος, το ασβέστιο, οι φυτικές ίνες και το φυλλικό οξύ. Άρα διατρέχετε τον κίνδυνο να αναπτύξετε ανεπάρκεια βιταμινών και άλλων συστατικών. Επίσης μπορεί να εμφανίσετε αδυναμία, κόπωση, απώλεια του τριχωτού της κεφαλής και μεταβολές στη διάθεση. Εφόσον πρέπει να διακόψετε τη γλουτένη λόγω κοιλιοκάκης, είναι σημαντικό να έρθετε σε επαφή με το διαιτολόγο σας.

Μπορεί να καταλήξετε να ξοδεύετε αρκετά περισσότερα χρήματα, από ότι πριν που ακολουθούσατε μια κανονική διατροφή. Αυτό οφείλεται στο ότι τα προϊόντα ελεύθερης γλουτένης κοστίζουν δύο έως τρεις φορές περισσότερο, κατά μέσο όρο, από ότι τα τρόφιμα που περιέχουν αυτή τη πρωτεΐνη. Και αυτό συμβαίνει, γιατί οι κατασκευαστές χρησιμοποιούν συγκεκριμένες διαδικασίες για να αφαιρέσουν τη γλουτένη και να αποφύγουν τις μολύνσεις.

Όπως λοιπόν καταλαβαίνετε, η δίαιτα ελεύθερης γλουτένης συνίσταται μόνο σε όσους έχουν κοιλικάκη, ώστε να μειωθούν τα δυσάρεστα συμπτώματα της πάθησης. Όσοι είστε υγιείς, είναι προτιμότερο να ακολουθείτε μια ισορροπημένη διατροφή που να περιλαμβάνει όλες τις ομάδες τροφίμων.

Κάντε like στη σελίδα μας στο facebook για να μαθαίνετε όλα τα νέα.

More for you

Don't Miss