Οι πιο παράξενες παρενέργειες της κετογονικής δίαιτας

Τζουλιάννα Καρνέζη
Παρασκευή 16 Αύγουστος 2019

Τον τελευταία καιρό γίνεται πολύ λόγος για την κετογονική δίαιτα η οποία μπορεί να σας βοηθήσει να χάσετε κιλά. 

Ως κετογονική δίαιτα ορίζουμε ένα σχήμα διατροφής το οποίο βασίζεται στην κατανάλωση υψηλού ποσοστού λιπιδίων (60-90% της συνολικής ημερήσιας ενεργειακής πρόσληψης) και χαμηλού ποσοστού υδατανθράκων. Η πρόσληψη περισσότερων θερμίδων από λίπη και πρωτεΐνες και λιγότερων θερμίδων από υδατάνθρακες έχει ως αποτέλεσμα την παραγωγή κετόνων στον οργανισμό, μία κατάσταση γνωστή και ως κέτωση.

Είναι αλήθεια πως μετά από και αυστηρή αυστηρή δίαιτα με υψηλή περιεκτικότητα σε λιπαρά, χαμηλή περιεκτικότητα σε υδατάνθρακες μπορεί να βοηθήσει στην μετακίνηση του αριθμού στην κλίμακα, αλλά μπορεί να υπάρχουν και άλλες ανεπιθύμητες ενέργειες που δεν γνωρίζετε. Ορισμένες από αυτές είναι θετικές, αλλά θα μπορούσαν να είναι δυσάρεστες - ή ακόμη και επικίνδυνες. Εδώ είναι τι πρέπει να γνωρίζετε για τους κινδύνους κετογονικής διατροφής. 

Μπορεί να έχετε πονοκεφάλους, ναυτία, κόπωση. 

Όταν το σώμα σας βρίσκεται σε κατάσταση κέτωσης (όπου καίει λίπος για ενέργεια) μπορεί να φέρει ένα σύμπλεγμα από δυσάρεστα συμπτώματα, όπως πονοκεφάλους, κόπωση, μυϊκούς πόνους, ναυτία και διάρροια. Οι ανεπιθύμητες ενέργειες είναι το αποτέλεσμα της μετάβασης του σώματός σας στη χρήση του λίπους ως κύρια πηγή ενέργειας αντί των υδατανθράκων. Μόλις προσαρμοστείτε στη νέα πηγή καυσίμου (συνήθως μέσα σε μια εβδομάδα ή δύο), θα αρχίσετε να αισθάνεστε καλύτερα.

Η αρχική απώλεια βάρους μπορεί να επανέλθει.

Η κετογονική διατροφή είναι γνωστή για τη γρήγορη απώλεια βάρους. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι οι υδατάνθρακες κρατούν περισσότερο νερό από την πρωτεΐνη ή το λίπος. Έτσι, όταν τους μειώσετε, όλα τα επιπλέον υγρά απελευθερώνονται μέσω ούρησης. Ως αποτέλεσμα, η ζυγαριά μπορεί να σας δείξει μερικά κιλά χαμηλότερα.  Αυτή η πρώτη πτώση μπορεί να είναι κυρίως το βάρος του νερού. Επίσης οι περισσότεροι άνθρωποι είναι δύσκολο να επιμείνουν σε ένα τέτοιο αυστηρό πρόγραμμα διατροφής  και αν ξεφύγουν , τα κιλά μπορούν εύκολα να επανέλθουν. 

Μπορεί να έχετε δυσκοιλιότητα.

Η δυσκοιλιότητα είναι μια κοινή παρενέργεια της κετογονικής διατροφής. Μπορείτε όμως να βελτιώσετε τη λειτουργία του πεπτικού συστήματος εάν τρώτε αβοκάντο, ξηρούς καρπούς και περιορισμένες ποσότητες μη αμυλούχων λαχανικών. Η αύξηση της πρόσληψης νερού σας βοηθά επίσης.
Μπορεί να διψάτε συνέχεια. 
Μην εκπλαγείτε αν νιώσετε αφυδατωμένοι ενώ ακολουθείτε την κετογονική διατροφή. Η απώλεια του νερού μπορεί να προκαλέσει δίψας- γι 'αυτό το λόγο θα πρέπει να πίνετε αρκετά υγρά. 
Εκτός όμως από τις παρενέργειες η κετογονική διατροφή έχει και κάποια οφέλη 
Καλύτερη ρύθμιση του σακχάρου στο αίμα, βελτίωση της αντίστασης στην ινσουλίνη.

Βελτίωση της αρτηριακής πίεσης.

Βελτίωση των επιπέδων των τριγλυκεριδίων και χοληστερόλης στο αίμα.

Ευεργετικά αποτελέσματα στη θεραπεία της επιληψίας.

Θετικά αποτελέσματα στη θεραπεία άλλων νευρολογικών παθήσεων, όπως η νόσος Alzheimer, η νόσος Parkinson και διαταραχές του ύπνου.

Μείωση του οξειδωτικού στρες και της φλεγμονής.

Τέλος θα πρέπει να επισημάνω πως η κετογονική δίαιτα είναι ένα εξατομικευμένο πρόγραμμα διατροφής. Επίσης τα οφέλη της συγκεκριμένης διατροφής εξαρτώνται από την αναλογία λίπους-υδατανθράκων, η οποία δεν είναι για όλους το ίδιο. Το ποσοστό δηλαδή λίπους της διατροφής θα πρέπει να εξατομικεύεται κάθε φορά για να έχουμε τα επιθυμητά αποτελέσματα.

Κάντε like στη σελίδα μας στο facebook για να μαθαίνετε όλα τα νέα.

TRENDING ARTICLES