5 κοινά λάθη υγείας που πρέπει να αποφεύγετε κατά τη διάρκεια του χειμώνα

Τζουλιάννα Καρνέζη
Σάββατο, 10 Οκτωβρίου 2020

Ο χειμώνας έρχεται και είναι σημαντικό να αποφύγουμε τα κοινά λάθη που κάνουμε όλοι κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, ώστε να μην αρρωστήσουμε.

Πολλοί τύποι ασθενειών όπως το κρυολόγημα, η γρίπη και οι αλλεργίες κορυφώνονται κατά τη διάρκεια του χειμώνα, μαζί με κάποιες αλλαγές συμπεριφοράς λόγω της ψυχρής θερμοκρασίας που μπορεί να προκαλέσει ορισμένες κακές συνήθειες και να μας οδηγήσουν σε έναν ανθυγιεινό τρόπο ζωής.

Οι απαιτήσεις του σώματος είναι διαφορετικές κατά τη χειμερινή περίοδο και, κατά συνέπεια, πρέπει να διατηρήσουμε τη φυσική κατάσταση και τη διατροφή μας για να διατηρήσουμε το ανοσοποιητικό μας σύστημα ισχυρό και να παραμείνουμε υγιείς. Σε αυτό το άρθρο, θα συζητήσουμε τα συνηθισμένα λάθη για την υγεία που κάνετε συνήθως κατά τη διάρκεια του χειμώνα. 

Δεν πίνετε αρκετό νερό. Το σώμα μας χάνει νερό κυρίως μέσω του ιδρώτα, της ούρησης και της πέψης. Τον χειμώνα, καθώς οι σωματικές δραστηριότητες δεν είναι τόσο συχνές, οι άνθρωποι τείνουν να καταναλώνουν και λιγότερο νερό. Επίσης, λόγω της ψυχρής θερμοκρασίας, η δίψα μειώνεται. Αυτό μπορεί να οδηγήσει σε αφυδάτωση και να προκαλέσει επιπλοκές όπως δυσκοιλιότητα ή δυσπεψία.

Δεν ασκείστε. Ο ρυθμός άσκησης κατά τη διάρκεια του χειμώνα μπορεί να μειωθεί, λόγω της άρνησης να βγείτε έξω στο κρύο. Ωστόσο, συνιστάται να ακολουθείτε αυστηρά το πρόγραμμα προπόνησης ή να εκτελείτε άλλες μορφές σωματικών δραστηριοτήτων όπως ποδηλασία ή περπάτημα. Η άσκηση βοηθά στην ενίσχυση της ανοσίας και σας κρατά ενεργούς.

Κάνετε πολύ ζεστό ντους. Το ζεστό ντους τον  χειμώνα έχει μια ηρεμιστική επίδραση τόσο στο μυαλό όσο και στο σώμα. Ωστόσο πρέπει να είστε προσεκτικοί, γιατί το πολύ ζεστό νερό μπορεί να βλάψει τα κύτταρα του δέρματος της κερατίνης και να προκαλέσει φλεγμονή, ξηρότητα και ερυθρότητα.

Καταναλώνετε πολύ φαγητό. Η υπερβολική κατανάλωση φαγητού είναι συχνή κατά τους κρύους μήνες. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι κατά τη διάρκεια του χειμώνα, το σώμα καίει θερμίδες για να καταπολεμήσει το κρύο και αυτή διαδικασία σας κάνει να καταναλώνετε πλούσια σε θερμίδες τροφές. Αποφύγετε αυτήν τη συνήθεια και αντ 'αυτού επιλέξτε πλούσια σε φυτικές ίνες φρούτα ή λαχανικά που θα σας χαρίσουν και θα σας κρατήσουν χορτάτους για πολλές ώρες. 

Κάνετε αυτοθεραπεία. Το να αρρωστήσετε κατά τη διάρκεια του χειμώνα είναι συνηθισμένο, αλλά η αυτοθεραπεία μπορεί να είναι επικίνδυνη. Αν και ορισμένα συμπτώματα όπως πυρετός, ρίγη, βήχας και πόνος στο σώμα είναι κοινά, μπορεί να είναι ένα σημάδι σοβαρής κατάστασης. Επομένως, εάν παρατηρήσετε αυτά τα συμπτώματα, είναι καλύτερα να συμβουλευτείτε έναν γιατρό παρά να πάρετε από μόνοι σας φάρμακα. 

Τι πρέπει να τρώτε για να παραμείνετε υγιείς τον χειμώνα; 

Οι ειδικοί προτείνουν να πίνετε τσάι από βότανα χωρίς ζάχαρη και να τρώτε τροφές πλούσιες σε φυτικές ίνες και σε αντιοξειδωτικά όπως η βιταμίνη C και το β-καροτένιο. Πολλά στελέχη ιών, βακτηρίων και γρίπης είναι ενεργά κατά τη χειμερινή περίοδο. Επίσης, λόγω της ψυχρής θερμοκρασίας και της χαμηλής υγρασίας, το ανοσοποιητικό σύστημα εξασθενεί πράγμα που προσθέτει περισσότερα στην πρόκληση της λοίμωξης.
 

Κάντε like στη σελίδα μας στο facebook για να μαθαίνετε όλα τα νέα.