Πώς θα χάσετε βάρος όταν δεν ξέρετε από πού να ξεκινήσετε

Τζουλιάννα Καρνέζη
Τετάρτη, 26 Μαΐου 2021

Τι γίνεται όταν νιώθετε ότι έχετε πάρει βάρος και θέλετε να το χάσετε αλλά δεν ξέρετε από πού να ξεκινήσετε; Έχετε δοκιμάσει να πιείτε χυμό σέλινου, να κάνετε αποτοξίνωση, να ακολουθήσετε μια δίαιτα με χαμηλή περιεκτικότητα σε υδατάνθρακες, χαμηλά λιπαρά, αλλά ό,τι χάσετε το ξαναπήρατε.

Γιατί στην πραγματικότητα μπορείτε να χάσετε κιλά, το πρόβλημα είναι ότι δεν μπορείτε να διατηρήσετε αυτή την απώλεια. Γι αυτό και εάν δεν ξέρετε πώς να ξεκινήσετε ξανά το ταξίδι για την απώλεια βάρους, συνεχίστε την ανάγνωση.

Στρατηγικές για να χάσετε κιλά

Θέστε ρεαλιστικούς στόχους

Εάν θέλετε να χάσετε κιλά αλλά και να διατηρήσετε αυτή την απώλεια μακροπρόθεσμα, είναι σημαντικό να θέσετε ρεαλιστικούς στόχους. Ένα ασφαλές, βιώσιμο βάρος που πρέπει να χάνετε είναι περίπου 1/2 κιλό την εβδομάδα. 

Παρακολουθήστε τι τρώτε (τουλάχιστον για να ξεκινήσετε)

Έρευνα δείχνει ότι όσοι παρακολουθούν το φαγητό τους, χάνουν πιο εύκολα τα περιττά κιλά. Η παρακολούθηση δεν προορίζεται να γίνεται για πάντα, αλλά μπορεί να είναι ένα χρήσιμο εργαλείο μέχρι να υιοθετήσετε τις νέες συνήθειες. Μια συνήθεια είναι μια αυτοματοποιημένη συμπεριφορά. Όσο περισσότερες συνήθειες δημιουργείτε, τόσο λιγότερες αποφάσεις πρέπει να λάβετε και τόσο περισσότερος χώρος υπάρχει στον εγκέφαλο για να σκεφτείτε άλλα πράγματα.

Σίγουρα δεν χρειάζεται να το κάνετε αυτό για πάντα, αλλά μπορεί να σας δώσει μια καλύτερη ιδέα για το πώς φαίνεται μια μερίδα πλιγούρι βρώμης στο μπολ σας ή πόσες τυχαίες χούφτες ξηρούς καρπούς δοκιμάζετε. Μπορείτε να γράφετε τι τρώτε σε ένα ημερολόγιο, σε μια εφαρμογή μέτρησης θερμίδων ή σε συνδυασμό αυτών. 

Ασκηθείτε

Η διατροφή έχει σημασία περισσότερο από την άσκηση για την απώλεια βάρους, αλλά η άσκηση είναι ζωτικής σημασίας για τη διατήρηση του βάρους (επιπλέον, η άσκηση έχει πολλά άλλα οφέλη ). Η εύρεση της άσκησης που αγαπάτε βοηθά στη διατήρηση της απώλειας βάρους. Δεν ξέρετε από πού να ξεκινήσετε; Ξεκινήστε να περπατάτε. Δημιουργήστε μικρούς, εφικτούς στόχους, όπως 15 λεπτά την ημέρα και φτάστε έως και τα 30 λεπτά. Εάν περπατάτε αυτήν τη στιγμή 2.000 βήματα την ημέρα, μην προσπαθήσετε να περπατήσετε 10.000. Ξεκινήστε με 4.000 την ημέρα και προσθέστε περισσότερα βήματα κάθε δύο εβδομάδες.

Στη συνέχεια, προσθέστε προπόνηση δύναμης, χρησιμοποιώντας είτε βάρη είτε το σωματικό σας βάρος. Ξεκινήστε με μία ημέρα την εβδομάδα και φτάστε έως και 2 έως 4 φορές την εβδομάδα. Η προπόνηση δύναμης δημιουργεί μυϊκό ιστό και καίει θερμίδες ακόμη και όταν κάθεστε στο γραφείο σας όλη την ημέρα. 

Η αερόβιες ασκήσεις, όπως το τρέξιμο, το ποδήλατο ή το κολύμπι, είναι επίσης πολύ καλή επιλογή , αλλά λάβετε υπόψη ότι αυτές οι ασκήσεις τείνουν να αυξάνουν την πείνα αργότερα μέσα στην ημέρα, γεγονός που μπορεί να οδηγήσει σε υπερκατανάλωση τροφής. 

Καταναλώστε φυτικές ίνες

Σίγουρα απαιτείται έλλειμμα θερμίδων για να χάσετε κιλά, αλλά αντί να επικεντρωθείτε σε αυτό που πρέπει να περιορίσετε, εστιάστε σε αυτό που πρέπει να προσθέσετε. Το σώμα διασπά πρωτεΐνες, υδατάνθρακες και λίπη από τα τρόφιμα και απορροφά τα θρεπτικά συστατικά. Εάν τρώτε περισσότερες θερμίδες από τις ανάγκες του σώματός σας, οι επιπλέον θερμίδες θα αποθηκεύονται ως λίπος. Ωστόσο, το σώμα δεν απορροφά ούτε αποθηκεύει τις φυτικές ίνες. Οι ίνες περνούν μέσα από το στομάχι και τα έντερα σε μεγάλο βαθμό μη απορροφήσιμες, και μετά τις αποβάλετε. Οι ίνες βρίσκονται σε φρούτα, λαχανικά, δημητριακά ολικής αλέσεως, ξηρούς καρπούς, σπόρους, φασόλια και όσπρια.

Επίσης οι φυτικές ίνες διαστέλλονται και επιβραδύνουν την εκκένωση του στομάχου, και έτσι πηγαίνουν σήματα στον εγκέφαλο ότι έχετε χορτάσει. Στόχος είναι να καταναλώνετε 25 έως 35 γραμμάρια ινών την ημέρα ή περίπου 8 έως 10 γραμμάρια ανά γεύμα. 

Συμπερασματικά.

Εάν αισθάνεστε αγχωμένοι γιατί πρέπει να χάσετε πολλά κιλά, ξεκινήστε με μικρούς στόχους.  Μην προσπαθήσετε να αντιμετωπίσετε τα πάντα ταυτόχρονα. Για να χάσετε βάρος και να το κρατήσετε μακριά, πρέπει να αγκαλιάσετε μια μακροπρόθεσμη νοοτροπία και να εστιάσετε σε μικρές αλλαγές. 

Δείτε επίσης: Αυτές είναι οι 10 πλουσιότερες γυναίκες ηθοποιοί