WELL BEING ΥΓΕΙΑ + ΔΙΑΤΡΟΦΗ

Πώς τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης επηρεάζουν τη σχέση μας με το φαγητό


Τζουλιάννα Καρνέζη

11 Ιουνίου 2022

Πώς τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης επηρεάζουν τη σχέση μας με το φαγητό
pexels
Ζούμε σε μια ενδιαφέρουσα εποχή όπου τα social media δίνουν φωνή σε όλους.

Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι εδώ για να μείνουν και φυσικά επηρεάζουν πάρα πολύ κόσμο. Έτσι λοιπόν πολλοί είναι και εκείνοι που περνάνε ώρες χαζεύοντας φωτογραφίες και διαβάζοντας διάφορες δημοσιεύσεις που αφορούν τη διατροφή.

Κατά πόσο όμως τα μέσα κοινωνικής δικτυώσεις μπορούν να βοηθήσουν και πότε μπορούν να βλάψουν; Όπως προανέφερα τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έχουν έρθει για να μείνουν, οπότε η άποψή μου είναι ότι μπορούμε να μάθουμε πώς να περιηγούμαστε σε ένα τοπίο γεμάτο ανάμεικτα μηνύματα.

Γιατί από τη μια πλευρά, τα social media μπορούν να προσφέρουν θετικά μηνύματα όσο αφορά τη διατροφή και το μέγεθος του σώματος. Από την άλλη όμως μπορούν να δημιουργήσουν μεγάλη σύγχυση ή απογοήτευση όταν κάποια άτομα προωθούν ακούσια μια διατροφική νοοτροπία. Η σύντομη απάντηση εδώ είναι ότι τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μπορούν να βοηθήσουν και να βλάψουν – συνεχίστε να διαβάζετε αν θέλετε να μάθετε περισσότερα.

Ζούμε σε μια ενδιαφέρουσα εποχή όπου τα social media δίνουν φωνή σε όλους. Μερικοί είναι καλά καταρτισμένοι και μορφωμένοι στα θέματα για τα οποία μιλούν, άλλοι συγκεντρώνουν πολλούς followers (και αυξανόμενο επίπεδο επιρροής) παρά το γεγονός ότι δεν διαθέτουν πραγματικά διαπιστευτήρια ή επίσημη εκπαίδευση. Και αυτό δεν είναι πάντα προφανές. Είναι δύσκολο να διακρίνει κανείς με μια ματιά ποιος είναι εξαιρετικά δημοφιλής λόγω του περιεχομένου του και των πληροφοριών που μοιράζεται, σε σχέση με το ποιος απέκτησε αυτό το status μόνο μέσω της εμφάνισης ή της προσωπικότητάς του.

Έτσι, ενθαρρύνω όποιον αφιερώνει χρόνο στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης να ψάξει πιο εξονυχιστικά εάν αναρωτιέται ποια είναι τα προσόντα κάποιου. Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης δίνουν τη δυνατότητα σε οποιονδήποτε να δημιουργήσει μια «εμπορική επωνυμία», αλλά το να έχει κάποιος πολλούς θαυμαστές, δεν σημαίνει πάντα ότι τα μηνύματά του είναι και σωστά.

Μερικά πράγματα που πρέπει να προσέχετε όταν διαβάζετε ένα άρθρο στο διαδίκτυο:

  • Επισήμανση των τροφίμων ως καλά/κακά

  • Αναφορά μέτρησης θερμίδων, "cheat meals" ή "cheat days" ή οποιασδήποτε μορφής καθαρισμού ή αποτοξίνωσης

  • Κατάργηση τροφών ή ομάδων τροφίμων για οποιονδήποτε λόγο εκτός από προσωπική προτίμηση ή ιατρική ανάγκη

  • Φωτογραφίες του πριν και του μετά οι οποίες είναι ψεύτικες

Αυτός είναι ο μοναδικός τύπος αποτοξίνωσης που μπορεί να χρειαστείτε...

Και δεν έχει σχέση με τη διατροφή. Τα μηνύματα και οι άνθρωποι με τους οποίους περικυκλωνόμαστε μπορούν να έχουν τεράστια επιρροή στις σκέψεις και τις πεποιθήσεις μας για τον εαυτό μας, την υγεία μας, το σώμα μας και πολλά άλλα. Έτσι, το ένα είδος «αποτοξίνωσης» που υποστηρίζω είναι η αποτοξίνωση από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Δείτε πώς μπορείτε να το πετύχετε.

Ίσως χρειαστεί να κάνετε ένα μερικό ή ολικό διάλειμμα από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης συνολικά. Εάν νιώθετε ότι τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης προσθέτουν περισσότερο άγχος στην ημέρα σας, πιθανότατα θα επωφεληθείτε από την αποσύνδεση για ένα σύντομο χρονικό διάστημα. Αυτό μπορεί να είναι ένα Σαββατοκύριακο ή λίγες μέρες, ή λίγο περισσότερο, αλλά δεν υπάρχει σωστός ή λάθος τρόπος να το κάνετε.

Ίσως χρειαστεί να διακόψετε την παρακολούθηση ή να αποδεσμευτείτε από συγκεκριμένους λογαριασμούς. Το να μην ακολουθείτε λογαριασμούς που σας κάνουν να νιώθετε ένοχοι ή ανεπαρκείς μπορεί να μην σας βοηθήσει να απορρίψετε τη διατροφική νοοτροπία και να εργαστείτε για την αποδοχή του σώματος και την καλή σχέση με το φαγητό.

Συνοψίζοντας, λοιπόν, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μπορεί να είναι χρήσιμα, αλλά είναι σημαντικό να αναρωτηθείτε πρώτα γιατί νιώθετε υποχρεωμένοι να ακολουθείτε κάποιους λογαριασμούς και τι θέλετε να αποκομίσετε από αυτούς.