WELL BEING ΥΓΕΙΑ + ΔΙΑΤΡΟΦΗ

Πώς να σταματήσετε την εμμονή με το βάρος και να δημιουργήσετε μια υγιή σχέση με το φαγητό


JTeam

12 Ιουνίου 2022

Πώς να σταματήσετε την εμμονή με το βάρος και να δημιουργήσετε μια υγιή σχέση με το φαγητό
Αναμφισβήτητα ένα από τα πιο δύσκολα σημεία για τη σχέση σας με το φαγητό είναι να σταματήσετε να ασχολείστε με τα κιλά σας. Όμως, δεν χρειάζεται να έχουμε εμμονή με το βάρος μας για να δημιουργήσουμε πραγματικά μια υγιή σχέση με το φαγητό.

Καταρχάς εάν νιώθετε ότι δεν μπορείτε να ξεπεράσετε το συναίσθημα της επιθυμίας να χάσετε βάρος, να ξέρετε ότι είναι απολύτως φυσιολογικό. Ζούμε σε μια κοινωνία που δίνει υπερβολική έμφαση στα λεπτά σώματα. Είναι λοιπόν λογικό να νιώθετε πως θέλετε να χάσετε να είστε αδύνατοι.

Όμως το μέγεθος του σώματός σας δεν έχει καμία σχέση με τις ιδιότητές σας ως άτομο και επίσης δεν έχει καμία σχέση με τη γενική σας υγεία. Είναι πολύ πιθανό να είστε υγιείς σε ένα μεγαλύτερο σώμα και ακόμη και να μην είμαστε υγιείς σε ένα αδύνατο σώμα.

Το μέγεθος του σώματος δεν ισούται πάντα με την υγεία

Αλλά επίσης, είναι πολύ σημαντικό να αφήσετε τη σκόπιμη επιδίωξη της απώλειας βάρους ενώ προσπαθείτε να αποκτήσετε μια υγιή σχέση με το φαγητό. Η εστίαση στο βάρος συχνά είναι εμπόδιο και έτσι αντί να επιλέξετε ένα φαγητό επειδή ακούγεται καλό, ίσως αρχίσετε να αμφισβητείτε το μέγεθος της μερίδας ή τις θερμίδες ή τη λίστα συστατικών του.

Για να θεραπεύσετε τη σχέση σας με το φαγητό, πρέπει να αφήσετε πλήρως την επιδίωξη της απώλειας βάρους.

Εάν ακούγεται αδύνατον να μην σκέφτεστε πλέον το βάρος σας, συνεχίστε την ανάγνωση…

Κρύψτε τη ζυγαριά

Είναι λογικό να μην είστε έτοιμοι να κρύψετε τη ζυγαριά σας, αν όμως τελικά το κάνετε τότε είναι υπέροχο. Μπορείτε επίσης να δοκιμάσετε, αντί να την έχετε έξω στο πάτωμα του μπάνιου, να τη σπρώξετε κάπου ώστε να μη φαίνεται.

Όταν η ζυγαριά σας δεν είναι από τα πρώτα πράγματα που βλέπετε καθημερινά, είναι πιο εύκολο να αντισταθείτε στον πειρασμό να ανέβετε. Ο απώτερος στόχος είναι να σταματήσετε να ζυγίζεστε - τουλάχιστον προς το παρόν.

Το βάρος είναι ένας αριθμός που μπορεί να έχει τεράστιο αντίκτυπο στη διατροφή και τη νοοτροπία μας σχετικά με το φαγητό. Ενώ εργάζεστε για τη σχέση σας με το φαγητό, θέλω να εστιάσετε στον εαυτό σας και στο πώς νιώθετε - όχι στο βάρος σας.

Εάν ζυγίζεστε καθημερινά, προσπαθήστε να το περιορίσετε σταδιακά σε μία φορά την εβδομάδα. Στη συνέχεια, μια φορά κάθε δεύτερη εβδομάδα και τελικά, μια φορά το μήνα. Με την πάροδο του χρόνου, δείτε αν μπορείτε να καταργήσετε σταδιακά τη ζύγιση.

Εστιάστε στο πώς νιώθετε

Πώς νιώθετε να ακούτε το σώμα σας και να τρώτε ό,τι ακούγεται καλό αντί να σχεδιάζετε πάντα όλα όσα τρώτε; Είναι πιο ευχάριστο να πηγαίνεις για brunch με φίλους, γνωρίζοντας ότι μπορείς να φας ό,τι ακούγεται καλό στο μενού; Και θα διαπιστώσετε πως μόλις ικανοποιήσετε τις λιγούρες, θα αρχίζετε να μην λαχταράτε τόσο τα τρόφιμα που λαχταρούσατε και θα θελήσετε να συμπεριλάβετε περισσότερες σαλάτες στη διατροφή σας.

Το να δουλεύετε για τη σχέση σας με το φαγητό δεν είναι τόσο απτό όσο ένας αριθμός στη ζυγαριά, αλλά τα αποτελέσματα είναι πολύ πιο δυνατά. Μπορείτε να ελέγχετε κάθε μπουκιά φαγητού που τρώτε για να διατηρήσετε ένα συγκεκριμένο βάρος ή μπορείτε απλά να χαλαρώσετε. Ξέρω ότι ακούγεται τρομακτικό, αλλά και πάλι, εστιάστε στο πώς νιώθετε. Φανταστείτε να απαντάτε «ναι» σε όλες τις παραπάνω ερωτήσεις. Όταν σταματήσετε να ασχολείστε συνέχεια με το βάρος, μπορείτε να απαντήσετε ναι πολύ πιο εύκολα.

Να ξέρετε ότι το πιο υγιές βάρος για εσάς είναι αυτό που μπορείτε να διατηρήσετε με ευκολία

Είμαστε όλοι διαφορετικοί και δεν υπάρχει ιδανικό σωματικό βάρος που να είναι καθολικό. Το προσωπικό σας υγιές βάρος είναι το βάρος στο οποίο μπορείτε να διατηρήσετε άνετα, ενώ τρώτε τροφές που αγαπάτε.

Όταν επιτέλους καλλιεργήσετε μια υγιή σχέση με το φαγητό, η διατροφή σας θα ποικίλλει. Θα λαχταράτε φυσικά έναν συνδυασμό από θρεπτικά και λιγότερο θρεπτικά τρόφιμα.

Το σώμα μας θέλει να αισθάνεται καλά και αυτό περιλαμβάνει την κατανάλωση τροφών που είναι θρεπτικές και επίσης την κατανάλωση τροφών που μας ικανοποιούν συναισθηματικά. Σημαίνει επίσης να τρώτε μέχρι να νιώσετε ότι έχετε χορτάσει, χωρίς να καταφεύγετε στην υποκατανάλωση ή στην υπερφαγία.

Όταν τελικά τρώτε με αυτόν τον τρόπο, όχι μόνο το βάρος σας θα φτάσει εκεί που νιώθετε πιο άνετα, αλλά επίσης, πιθανότατα θα είστε πιο υγιείς συνολικά. Μερικά από τα πιο υγιεινά πράγματα που μπορείτε να κάνετε για τον εαυτό σας είναι να τρώτε μια ισορροπημένη, ποικίλη διατροφή και να ελαχιστοποιείτε το άγχος - συμπεριλαμβανομένου του στρες γύρω από το φαγητό.

Η δημιουργία μιας υγιούς σχέσης με το φαγητό είναι ένας καταπληκτικός τρόπος για να χτίσετε τη συνολική υγεία σας, ανεξάρτητα από το σωματικό σας βάρος. Το μέγεθος του σώματός σας είναι πραγματικά το λιγότερο ενδιαφέρον πράγμα για εσάς.