AdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisement

WELL BEING ΥΓΕΙΑ + ΔΙΑΤΡΟΦΗ

Γαλακτοκομικά με πλήρη λιπαρά: Είναι τελικά επιβλαβή για την καρδιά;


Τζουλιάννα Καρνέζη

23 Νοεμβρίου 2022

Γαλακτοκομικά με πλήρη λιπαρά: Είναι τελικά επιβλαβή για την καρδιά;
pexels
Η συμβουλή για πολλά χρόνια ήταν να αποφεύγετε τα γαλακτοκομικά με πλήρη λιπαρά για την καλή υγεία της καρδιάς.

Το σκεπτικό πίσω από αυτή τη σύσταση ήταν ότι τα κορεσμένα λιπαρά επηρεάζουν τα επίπεδα χοληστερόλης, επομένως τα πλήρη γαλακτοκομικά θεωρήθηκε ότι αυξάνουν τα επίπεδα χοληστερόλης λόγω των σημαντικών κορεσμένων επιπέδων τους (2,3 g/100 ml).

Ωστόσο, πρόσφατη έρευνα δείχνει ότι αυτό μπορεί να μην είναι τόσο ξεκάθαρο. Ορισμένες μελέτες δείχνουν ότι η σχέση μεταξύ των γαλακτοκομικών με πλήρη λιπαρά, όπως το γάλα, το γιαούρτι και το τυρί με την υγεία της καρδιάς είναι ανάμεικτη. Και αυτό γιατί έχουν βρεθεί τόσο θετικές όσο και αρνητικές επιπτώσεις. Εν τω μεταξύ, ορισμένα στοιχεία υποδηλώνουν μια «ουδέτερη» σχέση μεταξύ των γαλακτοκομικών με πλήρη λιπαρά και του κινδύνου καρδιακών παθήσεων. Μπερδεμένο, σωστά;

Συχνά υπεραπλουστεύουμε τη διατροφή εστιάζοντας σε μεμονωμένα θρεπτικά συστατικά. Ωστόσο, η πραγματικότητα είναι ότι δεν τρώμε βιταμίνες, μέταλλα, λίπος, πρωτεΐνες ή υδατάνθρακες μεμονωμένα, τρώμε ολόκληρα τρόφιμα.

Επίσης είναι σημαντικό να γνωρίζετε πως η θρεπτική σύνθεση ενός τρόφιμου δεν προβλέπει πάντα την επίδρασή του στην υγεία. Και τα γαλακτοκομικά όπως το γάλα και το τυρί είναι το τέλειο παράδειγμα, γιατί έχουν περίπλοκες βιοχημικές δομές που περιέχουν μακροθρεπτικά συστατικά, βιταμίνες, μέταλλα και άλλα συστατικά.

Τα οφέλη των γαλακτοκομικών τροφίμων εκτείνονται πέρα ​​από τα οφέλη των μεμονωμένων θρεπτικών συστατικών τους. Έτσι όταν οι επιστήμονες άρχισαν να εξετάζουν τα γαλακτοκομικά ως ομάδα τροφίμων και όχι μεμονωμένα τα συστατικά τους, διαπίστωσαν ότι η κατανάλωση τυριού, γιαουρτιού και γάλακτος δεν αυξάνουν πάντα τον κίνδυνο καρδιακής νόσου.

Ορισμένα στοιχεία δείχνουν ότι αυτές οι τροφές μπορεί ακόμη και να μειώσουν τον κίνδυνο. Και υπάρχει έρευνα που δείχνει ότι τα πλήρη γαλακτοκομικά βοηθούν στη διαχείριση του βάρους και μπορούν ακόμη και να βοηθήσουν στη μείωση του κινδύνου διαβήτη, υψηλής αρτηριακής πίεσης και του εγκεφαλικού παρά την περιεκτικότητά τους σε κορεσμένα λιπαρά.

Θα πρέπει λοιπόν να αλλάξετε από μειωμένα λιπαρά σε γαλακτοκομικά με πλήρη λιπαρά; Η Αμερικανική Καρδιολογική Εταιρεία εξακολουθεί να συνιστά γάλα, τυρί και γιαούρτι με μειωμένα λιπαρά για τον γενικό πληθυσμό, αλλά έρευνα συνεχίζεται και βασίζεται συνεχώς στις γνώσεις μας για το συγκεκριμένο θέμα.

Είναι ενδιαφέρον ότι το Australian National Heart Foundation αναθεώρησε πρόσφατα τη θέση του για να συμβουλεύσει ότι μόνο τα άτομα με καρδιακές παθήσεις ή αυξημένη χοληστερόλη θα πρέπει να επιλέγουν γαλακτοκομικά προϊόντα με μειωμένα λιπαρά. Για όλον τον υπόλοιπο πληθυσμό, είναι θέμα προσωπικής προτίμησης.

Σε κάθε περίπτωση, υπάρχει ένας καλός λόγος που συνιστάται να τρώτε τρεις μερίδες γαλακτοκομικών κάθε μέρα. Τα γαλακτοκομικά προσφέρουν πολλά περισσότερα εκτός από γερά οστά. Η καρδιά σας και γενικά το σώμα σας θα σας ευγνωμονούν.

Έτσι, είτε επιλέγετε γάλα με πλήρη λιπαρά είτε με μειωμένα λιπαρά, ένα είναι σίγουρο, φορέστε το «μουστάκι» του γάλακτος με περηφάνια.