WELL BEING ΥΓΕΙΑ + ΔΙΑΤΡΟΦΗ

Τα 5 καθημερινά πράγματα που αποδυναμώνουν το ανοσοποιητικό μας σύστημα


Τζουλιάννα Καρνέζη

2 Ιανουαρίου 2023

Τα 5 καθημερινά πράγματα που αποδυναμώνουν το ανοσοποιητικό μας σύστημα
pexels
Αισθάνεστε κουρασμένοι, πάσχετε από μια χρόνια ασθένεια ή αρρωσταίνετε συνέχεια; Θα μπορούσατε να επιδεινώσετε την κατάσταση σας κάνοντας κάποια πράγματα τα οποία είναι επιβλαβή για το ανοσοποιητικό σας σύστημα. Προφανώς δεν τα κάνετε επίτηδες, αλλά χάρη σε αυτό το άρθρο, θα σταματήσετε να τα επαναλαμβάνετε αμέσως.

Σωστά διαβάσατε: Υπάρχουν συνήθειες που αποδυναμώνουν το ανοσοποιητικό σας σύστημα, το μπλοκάρουν, το επιβραδύνουν. Και αυτό έχει επιπτώσεις στο σώμα σας που και συνέπειες για την υγεία σας. Το ανοσοποιητικό σύστημα βρίσκεται υπό συνεχή επίθεση από το περιβάλλον.

Στην πραγματικότητα, ο τρόπος ζωής σας έχει αντίκτυπο (θετικό και αρνητικό) στο σώμα σας. Πώς όμως μπορούμε να υποστηρίξουμε το αμυντικό μας σύστημα αντί να βοηθάμε τα παθογόνα να το βλάψουν; Η απάντηση είναι απλή: αγκαλιάστε έναν τρόπο ζωής που υποστηρίζει τα ανοσοποιητικό σας.

Αποφύγετε την κατανάλωση (υπερβολικής) ζάχαρης

Η ζάχαρη έχει μια πολύ «οικεία» σχέση με το ανοσοποιητικό σύστημα. Είναι η αγαπημένη τροφή των μη φιλικών βακτηρίων που κατοικούν στο σώμα μας. Η άμεση μείωση της ποσότητας ζάχαρης που καταναλώνετε θα σας κάνει να νιώσετε αμέσως καλύτερα.

Το να μην κοιμάστε αρκετά είναι κακό για το ανοσοποιητικό σας σύστημα

Η στέρηση ύπνου είναι μια κύρια αιτία του εξασθενημένου ανοσοποιητικού συστήματος. Η ξεκούραση, στην πραγματικότητα, είναι απαραίτητη για να κάνετε το σώμα σας να λειτουργεί με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Όταν δεν κοιμάστε, το άγχος γίνεται περισσότερο αισθητό και τα αποτελέσματά του επηρεάζουν ολόκληρο το σώμα το οποίο σταματά να επισκευάζεται και να αναγεννάται κατά τη διάρκεια του ύπνου.

Ο λιγότερος και ο κακής ποιότητας ύπνος είναι συνώνυμα με εκδηλώσεις χρόνιου στρες, φλεγμονής και ένα εξασθενημένο ανοσοποιητικό σύστημα. Προσπαθήστε να βελτιώσετε την ποιότητα του ύπνου σας και να διαχειριστείτε το άγχος και θα δείτε ότι το ανοσοποιητικό σας σύστημα θα σας ευχαριστήσει.

Jenny.Gr
pexels

Μην μένετε πολλές ώρες σε εσωτερικούς χώρους με πολύ κόσμο

Τα άτομα με χρόνιες παθήσεις αυξάνονται καθημερινά επειδή περνάνε πολύ χρόνο σε εσωτερικούς χώρους, οι οποίοι, σύμφωνα με πολυάριθμες μελέτες, είναι δύο έως πέντε φορές πιο τοξικοί από το εξωτερικό περιβάλλον.

Η καθιστική ζωή μπορεί να εξασθενίσει το ανοσοποιητικό σύστημα

Δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι η άσκηση έχει θετική επίδραση στην υγεία και την ψυχική ευεξία. Αυτό δεν σημαίνει απαραίτητα ότι πρέπει να "μαστιγώνεις" τον εαυτό σου στο γυμναστήριο ή να τρέχεις μαραθώνιους — εκτός κι αν αυτό σου αρέσει, φυσικά.

Η καλύτερη δραστηριότητα είναι αυτή που πραγματικά κάνετε και απολαμβάνετε, είτε πρόκειται για αθλήματα, χορό, κηπουρική, περπάτημα ή οτιδήποτε άλλο. Το να κινείσαι τακτικά με τρόπο που σε κάνει να νιώθεις καλά και να ανεβάζεις τον καρδιακό σου ρυθμό, ανεξάρτητα από το επίπεδο ικανότητας και φυσικής κατάστασης, θα έχει θετικό αντίκτυπο στην υγεία.

Αποφύγετε το κάπνισμα

Πιθανότατα γνωρίζετε ήδη ότι το κάπνισμα δεν είναι καλό για εσάς, αλλά αποδεικνύεται ότι μπορεί πραγματικά να κάνει το σώμα σας ευάλωτο στις ασθένειες. Σύμφωνα με το CDC το κάπνισμα αποδυναμώνει το ανοσοποιητικό σύστημα. Επίσης νέα στοιχεία διαπιστώνουν ότι είναι αιτία της ρευματοειδούς αρθρίτιδας, μιας αυτοάνοσης νόσου στην οποία το ανοσοποιητικό σύστημα επιτίθεται στις αρθρώσεις και προκαλεί πρήξιμο και πόνο.