WELL BEING ΥΓΕΙΑ + ΔΙΑΤΡΟΦΗ

Food Trends: Οι νέες τάσεις στο φαγητό για το 2023


Τζουλιάννα Καρνέζη

26 Δεκεμβρίου 2022

Food Trends: Οι νέες τάσεις στο φαγητό για το 2023
pexels
Κάθε χρόνο, οι διατροφικές τάσεις έρχονται και παρέρχονται. Φέτος, θα κάνω μια πρόβλεψη ότι ότι οι τάσεις των τροφίμων του 2023 θα επικεντρωθούν στην υγεία, τη βιωσιμότητα, την οικονομική προσιτότητα και τους περισπασμούς.   

Το τέλος του χρόνου για πολλούς ανθρώπους σηματοδοτεί μια στιγμή να σκεφτούν αποφάσεις ή αλλαγές που ελπίζουν να κάνουν τη νέα χρονιά. Ωστόσο, για μένα, ξεκινά την εποχή των προβλέψεων για τις τάσεις των τροφίμων. Δεν υπάρχει ποτέ έλλειψη προγνωστικών. Μερικοί άνθρωποι βασίζουν τις προβλέψεις τους σε συνεντεύξεις και στις τάσεις στα μενού των εστιατορίων. Άλλοι χρησιμοποιούν τις λιανικές πωλήσεις παντοπωλείων, τις έρευνες καταναλωτών, τις διαδικτυακές αναζητήσεις, αναφορές στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και ακόμη και στην τεχνητή νοημοσύνη για να προβλέψουν τι θα φάμε και θα πίνουμε το 2023.

Προσπάθησα να αφομοιώσω πολλές από τις δημοσιευμένες αναφορές των τάσεων για να σας δώσω μια ματιά στο τι πιστεύω ότι θα συμβεί το επόμενο έτος.

Τι κρύβεται πίσω από τις διατροφικές τάσεις

Πριν όμως μάθετε το «διατροφικό μέλλον» είναι σημαντικό να δείτε τη μεγάλη εικόνα ή τι κρύβεται πίσω από τις προβλεπόμενες διατροφικές τάσεις για το 2023. Το The Food People, οι αναλυτές παγκόσμιων τάσεων τροφίμων και ποτών, βρίσκονται «υπό πίεση». Και αυτό συμβαίνει λόγω της παγκόσμιας αστάθειας. Έτσι λοιπόν πολλοί πιστεύουν ότι ο αγώνας για να διατηρήσουμε τον έλεγχο της υγείας και των οικονομικών μας θα είναι ο κυρίαρχος παράγοντας που θα επηρεάσει τις διατροφικές μας επιλογές το επόμενο έτος

Οι άνθρωποι θα αναζητούν τρόφιμα για να προστατεύσουν την υγεία τους και τον πλανήτη, καθώς και απλούστερες, πιο ταπεινές επιλογές για να εξοικονομήσουν χρήματα και χρόνο. Θα αναζητήσουμε επίσης περισπασμούς που θα μας ταξιδέψουν σε έναν άλλο κόσμο αισθητηριακής απόλαυσης – από τολμηρές και παγκόσμιες γεύσεις μέχρι ανακουφιστικά νοσταλγικά φαγητά και καθηλωτικές, βιωματικές γευστικές εμπειρίες.

Ας δούμε τις κύριες τάσεις στο φαγητό που αναμένονται το 2023

Εξέλιξη των φυτικών τροφίμων

Μετά από χρόνια ανάπτυξης, τα εναλλακτικά κρέατα με βάση τα φυτά έχουν σταματήσει λόγω παραπόνων για υπερ-επεξεργασία, γεύση και υφή. Πολλοί επικριτές αμφισβητούν εάν οι εναλλακτικές λύσεις είναι πιο υγιεινές ή πιο βιώσιμες από το πραγματικό κρέας. Όλο και περισσότερο, οι καταναλωτές ενδιαφέρονται να τρώνε φυτά με τρόπο που δεν προσπαθεί να μιμηθεί το κρέας. Οι νικητές αναμένεται να είναι τα όσπρια, τα φύκια και τα μανιτάρια – ιδιαίτερα τα μανιτάρια maitake, τα οποία ανακηρύχθηκαν πιάτο της χρονιάς από το εστιάτορειο AF&Co. and Carbonate στον Σαν Φρατζίσκο.

Καλλιέργειες φιλικές προς το κλίμα

Τα ακραία καιρικά φαινόμενα ήταν καταστροφικά για τους αγρότες. Εξαιτίας αυτού, οι αγρότες ανακαλύπτουν εκ νέου αρχαίες καλλιέργειες και αναπτύσσουν νέα υβρίδια που είναι καλύτερα εξοπλισμένα για να αντέχουν στην κλιματική αλλαγή. Αναζητάνε περισσότερα προϊόντα που παρασκευάζονται με αρχαία δημητριακά ολικής αλέσεως και γηγενείς καλλιέργειες όπως το einkorn, το tarro, ο αμάρανθος και το fonio.

Θα δείτε περισσότερο ψωμί, δημητριακά και ζυμαρικά που παρασκευάζονται με kernza, ένα ισχυρό πολυετές σιτάρι που αναπτύχθηκε από το The Land Institute στο Κάνσας. Θα δείτε επίσης νέες ετικέτες σε συσκευασίες τροφίμων το επόμενο έτος, οι οποίες θα υποδεικνύουν τις γεωργικές πρακτικές που βελτιώνουν την υγεία του εδάφους και τη βιοποικιλότητα των καλλιεργειών.

Jenny.Gr
pexels

Οικονομία και λιτότητα

Με τις αυξημένες τιμές των τροφίμων να πιέζουν τους οικογενειακούς προϋπολογισμούς, το Innova Market Insights προσδιόρισε τον «επαναπροσδιορισμό της αξίας» ως την κορυφαία τάση στα τρόφιμα και τα ποτά για το 2023. Οι αγοραστές θα εξερευνούν ολοένα και περισσότερες στρατηγικές εξοικονόμησης χρημάτων, όπως η μαζική αγορά, η επιλογή φθηνότερων επωνυμιών ιδιωτικής ετικέτας, το μαγείρεμα και μείωση της σπατάλης τροφίμων .

Η γαστρονομική πρόβλεψη του National Restaurant Association's What's Hot 2023 προσδιόρισε τα λιγότερο δαπανηρά κομμάτια κρέατος, όπως τα μπούτια κοτόπουλου, το βοδινό τσακ και τη χοιρινή ωμοπλάτη, ως τη μεγάλη τάση για την επόμενη χρονιά. Η Yelp προβλέπει ότι η ουρά βοδιού θα είναι ακόμα πιο δημοφιλής.

Μη επεξεργασμένο

Οι καταναλωτές θα είναι περισσότερο ενήμεροι για τα εξαιρετικά επεξεργασμένα τρόφιμα και θα προτιμούν τα «φυσικά» από τα τεχνητά, ειδικά όταν πρόκειται για γλυκαντικά και προϊόντα χωρίς θερμίδες. Η Whole Foods προβλέπει ότι το φυσικό γλυκαντικό θα κυριαρχήσει το 2023. Είτε πρόκειται για σιρόπι χουρμά, πάστα χουρμά είτε αφυδατωμένοι χουρμάδες, τα φρούτα θα χρησιμοποιούνται όλο και περισσότερο για να γλυκάνουν ποτά, ενεργειακές μπάρες, δημητριακά πρωινού, κέτσαπ, ντρέσινγκ για σαλάτες και άλλα. Αντί για αλείμματα χαμηλών θερμίδων, το πραγματικό βούτυρο θα συνεχίσει τη δυναμική του, ειδικά τα βούτυρα υψηλής ποιότητας.

Χαρά και περισπασμοί

Παρόλο που η υγεία θα είναι προτεραιότητα το 2023 – ειδικά η υγεία του εντέρου και η ψυχική ευεξία – το Food People στο Ηνωμένο Βασίλειο αναφέρει ότι η «χαρά στο φαγητό» θα είναι η κύρια κινητήρια δύναμη της κουζίνας. Θα αναζητήσουμε ανακουφιστικό, ανεπιτήδευτο φαγητό, συμπεριλαμβανομένων συνταγών της παιδικής μας ηλικίας.

Για να αποσπάσουμε την προσοχή μας από τις καθημερινές πιέσεις, θα στραφούμε σε πειραματικά γεύματα, σύμφωνα με το Yelp, το οποίο ανέφερε αύξηση 263% στις αναζητήσεις για υποβρύχια εστιατόρια.