AdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisement

CELEBRITIES MEN’S POINT

Πόση πρωτεΐνη χρειάζεσαι για να χτίσεις μύες (και τι θα συμβεί αν πάρεις περισσότερη)


6 Σεπτεμβρίου 2022

Πόση πρωτεΐνη χρειάζεσαι για να χτίσεις μύες (και τι θα συμβεί αν πάρεις περισσότερη)
Περισσότερη πρωτεΐνη στην διατροφή σου, δεν σημαίνει απαραίτητα καλύτερα αποτελέσματα

Μπάρες πρωτεΐνης, ροφήματα πρωτεΐνης, συμπληρώματα πρωτεΐνης... είτε δεξιά κοιτάξεις, είτε αριστερά κοιτάξεις, δεν ξεφεύγεις. Και κάπως έτσι βλέπεις τους πάντες να επιλέγουν προϊόντα ενισχυμένα σε πρωτεΐνη και φυσικά να καταναλώνουν όση περισσότερη γίνεται, προκειμένου να χτίσουν μύες και όγκο.

Ναι σύμφωνοι, η πρωτεΐνη αποτελεί απαραίτητο για τον οργανισμό συστατικό, πόσο μάλλον αν γυμνάζεσαι και χρειάζεσαι αποθεραπεία. Ωστόσο πρέπει να γνωρίζεις καλά και πόση χρειάζεται οργανισμός σου, αλλά και πότε είναι η κατάλληλη στιγμής της ημέρας να την καταναλώσεις.

Η ίδια η πρωτεΐνη αποτελείται από μικρότερα μόρια γνωστά ως αμινοξέα. Για να λειτουργήσει σωστά, το σώμα χρειάζεται 20 διαφορετικά τέτοια αμινοξέα. Η ειρωνεία είναι, ότι ενώ το σώμα παράγει εκατοντάδες αμινοξέα κατά τη διάρκεια της ημέρας, δεν είναι σε θέση να παράγει εννέα από τα λεγόμενα "απαραίτητα αμινοξέα". Eκεί έρχεται και ο συμπληρωματικός ρόλος της πρωτεΐνης.

Πόση πρωτεΐνη χρειάζεται το σώμα μας;

Η αλήθεια είναι πως η συγκεκριμένη ερώτηση είναι δύσκολο να απαντηθεί, καθώς η ποσότητα που χρειάζεται ο κάθε οργανισμός διαφέρει. Ο ειδικός διατροφολόγος McWhorter, δηλώνει πως η γενική οδηγία είναι 0,35 γραμμάρια πρωτεΐνης για κάθε κιλό σωματικού βάρους. Έτσι, κάποιος που είναι 200 ​​κιλά για παράδειγμα, πρέπει να τρώει περίπου 70 γραμμάρια πρωτεΐνης την ημέρα.

Και πάλι όμως τα πάντα εξαρτώνται από την διατροφή σας. Αν για παράδειγμα έχετε μια διατροφή πλούσια σε κρέας, ψάρι, κοτόπουλο, γαλοπούλα και σολομό, το πιθανότερο είναι να μην χρειάζεστε κάποιο συμπλήρωμα. Εκτός και αν ασχολείσαι με τον αθλητισμό ή το γυμναστήριο, όπου αλλάζουν τα πράγματα.

Ένα πρωτεινουχο γεύμα ή ρόφημα πριν την προπόνηση, είναι ιδανικό για να βοηθήσετε τους μυες σας να χτιστούν και να αποκτήσουν γράμμωση. Το σημαντικό ωστόσο, είναι να μην το παρακάνετε με την πρωτεΐνη ειδικά αν δεν γυμνάζεστε σκληρά, καθώς δεν θα δείτε κάποια διαφορά στο σώμα σας και επίσης στερείτε από τον οργανισμό σας, άλλα θρεπτικά στοιχεία όπως οι φυτικές ίνες και οι βιταμίνες.

Πρωτεϊνούχο ρόφημα για το πρωί πριν την προπόνηση:

  • 1 φλιτζάνι καφέ, κρύο (100 ml)
  • 1 φλιτζάνι φυτικό γάλα, κατά προτίμηση από φουντούκι ή καρύδι (100 ml)
  • 1/2 κουταλάκι του τσαγιού πρωτεΐνη σε σκόνη με γεύση (αν προτιμάτε) (2 γραμμάρια)