CELEBRITIES MEN’S POINT

Bigorexia: Τα σημάδια που δείχνουν ότι το έχεις παρακάνει με τους μυς σου


JTeam

6 Οκτωβρίου 2022

Bigorexia: Τα σημάδια που δείχνουν ότι το έχεις παρακάνει με τους μυς σου
pexels
Μήπως έχεις πάθει εμμονή με την αύξηση της μυϊκής σου μάζας;

Αν «λιώνεις» στις προπονήσεις κι όλες στοχεύουν στο να δεις μια μέρα τους μυς σου να έχουν φτάσει σε άλλο level, τότε ίσως πάσχεις από Bigorexia. Πρόκειται για μια διαταραχή που σε κάνει να νιώθεις έντονο στρες αν χάσεις μια προπόνηση και αν παραβιάσεις μια αυστηρή δίαιτα ενώ θυμίζει αρκετά τη νευρική ανορεξία. Με λίγα λόγια, αν ξεφύγεις από ένα σκληρό κι εντατικό πρόγραμμα άσκησης και διατροφής, νιώθεις να κυριεύεσαι από πανικό.

Επίσημα ονομάζεται μυϊκή δυσμορφία, είναι όμως γνωστή και ως bigorexia, αντίστροφη ανορεξία ή σύνδρομο του Άδωνη που προκύπτει από την λατρεία του τέλειου σώματος. Σύμφωνα με τους ειδικούς, είναι μια σοβαρή αγχώδης διαταραχή που κάνει κυρίως τους άνδρες να νομίζουν ότι είναι μικρόσωμοι παρά το γεγονός ότι έχουν εντυπωσιακή σωματική διάπλαση και ανεπτυγμένη μυϊκή μάζα.

Όπως έχει δηλώσει σχετικά ο πρόεδρος του Ιδρύματος Διαταραχής Σωματικής Δυσμορφίας, Rob Wilson: «γνωρίζουμε ότι περίπου το 10% των αντρών που πηγαίνουν στο γυμναστήριο, εμφανίζουν μυϊκή δυσμορφία», συμπληρώνοντας πως αρκετά ακόμη περιστατικά περνούν απαρατήρητα επειδή είναι ελάχιστοι οι άνδρες που γνωρίζουν τι ακριβώς είναι η συγκεκριμένη διαταραχή.

«Η μυϊκή δυσμορφία αφορά στην υπερβολική ανησυχία του ατόμου ότι η σωματική του διάπλαση και η μυϊκή του μάζα δεν είναι αρκετά ανεπτυγμένη. Το άτομο ανησυχεί για την εμφάνισή του, η αυτοεκτίμησή του είναι χαμηλή και αισθάνεται έντονο άγχος. Σε ορισμένες περιπτώσεις, το άτομο βυθίζεται στην κατάθλιψη και την απελπισία και δεν αποκλείεται να επιλέξει ακόμη και την αυτοχειρία».

Αν προσπαθείς υπερβολικά στο γυμναστήριο και καταναγκάζεις τον εαυτό σου να κάνει επίπονες ασκήσεις, τότε πρέπει να προσέξεις καθώς υπάρχουν ενδείξεις που σου λένε πως βρίσκεσαι στον δρόμο προς την εν λόγω διαταραχή. Άλλα σημάδια είναι η εμμονή να κοιτάς το σώμα σου στον καθρέφτη όπως και ο πανικός κάθε φορά που αναγκάζεσαι να σταματήσεις για διάφορους λόγους την άσκηση.

Αν συνεχίζεις να γυμνάζεσαι και κάτω από αντίξοες συνθήκες, όπως κατά την ανάρρωσή σου από έναν τραυματισμό ή βάζεις τις προπονήσεις μονίμως σαν προτεραιότητα, εμφανίζοντας συμπτώματα κατάθλιψης, τότε μάλλον πρέπει να δώσεις περισσότερη προσοχή σε αυτό που σου συμβαίνει.

Οι παραπάνω συμπεριφορές, σε περίπτωση που δεν διαγνωστούν καθώς είναι αρκετά δύσκολη η διάγνωσή τους, είναι πολύ πιθανό να οδηγήσουν στην διαταραχή της μυϊκής δυσμορφίας που θα σε ωθεί να είσαι συνέχεια αυστηρός με τη σωματική σου διάπλαση και την εξωτερική σου εικόνα.