GUCCI: η άνοδος, η πτώση και η αναγέννηση

Δευτέρα 29 Αύγουστος 2016
gucci-epil.-1.jpg

 

Η αρχή και η εξέλιξη της Gucci

Όλα ξεκίνησαν τα τέλη του 19ου αιώνα, όταν ο Ιταλός Guccio Gucci μόλις 16 ετών πήρε την απόφαση να αφήσει την οικογένεια του και να ξεκινήσει ένα ταξίδι εσωτερικής αναζήτησης. Το Λονδίνο, η πόλη των ευκαιριών, ήταν η έναρξη της επαγγελματικής του πορείας αλλά όχι όμως όπως την φανταζόμαστε. Στο ξενοδοχείο Savoy Hotel, δούλεψε σκληρά πλένοντας πιάτα και παράλληλα έμαθε και θαύμασε την εκλεπτυσμένη συμπεριφορά και την αριστοκρατική αισθητική των Άγγλων. Η επιρροή αυτή ήταν η πρώτη έμπνευση του νεαρού Guccio για αυτό που θα ακολουθούσε αμέσως μετά… Το 1902 επιστρέφει στον τόπο καταγωγής του, την γοητευτική Φλωρεντία, δουλεύοντας ως υπάλληλος σε μαγαζί με δερμάτινα είδη. Πηγές αναφέρουν ότι ο Guccio ήταν ένα ανήσυχο πνεύμα, για αυτό συνδύασε την αγγλική αριστοκρατική αισθητική με την μοναδική δεξιοτεχνία από τους τοπικούς τεχνίτες δερμάτων της Τοσκάνης και ήταν αυτό που τον έκανε να πιστέψει στο όραμα του και να ανοίξει το 1921 το πρώτο του κατάστημα με δερμάτινα είδη - αξεσουάρ και αποσκευές ταξιδιού, κάνοντας το όνειρο του πραγματικότητα.

Μέσα σε λίγα χρόνια, πελάτες από τον όλον τον κόσμο αναζητούσαν τον οίκο Gucci στην Φλωρεντία της Ιταλίας για να αγοράσουν μοναδικές τσάντες, γάντια, ζώνες και άλλα πράγματα, λόγω του καινοτόμου σχεδιασμού και της elegant αισθητικής τους. Η εφευρετικότητα του οίκου να χρησιμοποιήσει και άλλα πρωτότυπα υλικά για τότε όπως κάνναβη, λινό ύφασμα και μπαμπού βοήθησε την σταθερή πορεία του οίκου, πάρα τις δύσκολες συνθήκες λόγω δευτέρου Παγκοσμίου πολέμου (1939 - 1945) και έλλειψης δέρματος. Το brand έγινε αυτόματα συνώνυμο της σύγχρονης πολυτέλειας και το σύμβολο του οίκου ταξίδεψε από την μία άκρη του κόσμου στην άλλη.

Τα χαρακτηριστικά που έκαναν ευρέως γνωστή την Gucci

Η χρήση του μπαμπού για την κατασκευή χερουλιών, έκανε τις Gucci τσάντες με τις γυαλισμένες λαβές να γίνουν ένα αγαπημένο fashion item που κρατά μέχρι και σήμερα. Το εμπορικό σήμα με την πράσινη – κόκκινη – πράσινη λωρίδα που εμπνεύστηκε ο οίκος, ήταν από τα χρώματα που χρησιμοποιούνταν στην περίμετρο της σέλας του αλόγου, καθώς το άθλημα της ιππασίας ήταν για πλούσιους ανθρώπους, και έγινε άλλο ένα σήμα κατατεθέν για την Gucci. Στα μέσα της δεκαετίας του 1960, η υιοθέτηση του μονογράμματος G, όπως και της θρυλικής σύμπλεξης των δύο G, χρησιμοποιήθηκαν σε τσάντες, αποσκευές, μικρά δερμάτινα αντικείμενα και έγιναν ένα από τα πιο αναγνωρίσιμα σήματα στην παγκόσμια αγορά μόδας μαζί με την ετικέτα «Made in Italy».

H παγκόσμια επέκταση των καταστημάτων και η διαχείριση του οίκου Gucci

Ανοίγοντας και άλλα καταστήματα στο Μιλάνο και την Νέα Υόρκη, η Gucci πέρασε τα σύνορα της Ιταλικής γης και άρχιζε να χτίζει μια παγκόσμια πορεία της. Το 1953, μετά τον θάνατο του ταλαντούχου Guccio Gucci, την διαχείριση της εταιρείας ανέλαβαν οι γιοι του Aldo, Vasco, Ugo και Rodolfo Gucci και ανοίχτηκαν και άλλα καταστήματα σε Λονδίνο, Palm Beach, Παρίσι και Beverly Hills έως και το Hong Kong.

Το σκάνδαλο στην ηγεσία της Gucci

Παράλληλα με την μεγάλη επιτυχία των καταστημάτων υπήρχαν πολλές συγκρούσεις μεταξύ των γιών και ο μεγαλύτερος σε ηλικία Aldo παρά το ταλέντο του δεν μπόρεσε να καταφέρει να αποφύγει το σκάνδαλο που είχε σχέση με φορολογική απάτη 7 εκατομμυρίων ευρώ και να πάει φυλακή. Ο ανιψιός της οικογένειας του Aldo, Maurizio, κατάφερε να διώξει τον θείο του και να πάρει την ηγεσία της εταιρείας και το μόνο καλό που έκανε είναι να προσλάβει την έμπειρη σε λιανικές πωλήσεις Dawn Mello, η οποία έφερε τον σχεδιαστή μόδας Tom Ford στην Gucci και απογείωσε στα ύψη το luxury brand. Το 1987, η εταιρεία Gucci άνηκε στον Rodolfo Gucci, τον Maurizio και στην εταιρεία επενδύσεων Investcorp, με έδρα το Μπαχρέιν, που είχε εξαγοράσει ένα ποσοστό των μετοχών, όταν η φήμη της εταιρίας άρχιζε να αποδυναμώνεται για λίγο καιρό.

Οι σχεδιαστές μόδας που έγιναν σταθμός στην ιστορία και την επιτυχία του οίκου Gucci

Το 1994, ο σχεδιαστής μόδας Tom Ford γίνεται ο Creative Director της Gucci και με τόλμη υλοποιεί το όραμα του, δίνοντας μια αίγλη που κατέκτησε τον χώρο της showbiz και ενίσχυσε την εμπορική ταυτότητα του brand στο χώρο της μόδας. Ήταν υπεύθυνος για τον σχεδιασμό των προϊόντων, το merchandising, τη διαφήμιση και το γενικό σχεδιασμό των καταστημάτων. Δημιούργησε νέα standards στην μόδα, προώθησε το lifestyle marketing και έκανε τον Ιταλικό οίκο μια glamorous παγκόσμια αυτοκρατορία. Το 2002, εισέρχεται στην Gucci η σχεδιάστρια μόδας Frida Giannini και αναπτύσσει μια επικοινωνιακή στρατηγική του οίκου δηλώνοντας ότι ένας σχεδιαστής πρέπει να προβλέπει τις επιθυμίες των πελατών και να τους μιλά καθαρά και ειλικρινά, διατηρώντας μια σταθερή σχέση επικοινωνίας μεταξύ σχεδιαστή - πελάτη. Η Frida σεβόμενη την πορεία και τις αξίες της Gucci, έδωσε «ζωή» σε ιστορικά μοτίβα του οίκου και κατάφερε με επιτυχία να τα μεταφέρει στο σήμερα με μια δόση ρομαντισμού - κάτι από La dolce vita, σοφιστικέ και μοντέρνα αισθητική, στοιχεία που αναδείχθηκαν στις συλλογές ρούχων που σχεδίασε. Και τον Ιανουάριο του 2015, ο CEO της Gucci Marco Bizzarri όρισε τον Alessandro Michele ως σχεδιαστή μόδας του οίκου, ο οποίος κατάφερε μέσα σε λίγο καιρό να κάνει τον κόσμο της μόδας να παθιάζεται με τις συλλογές ρούχων του. Γνωστός για την εκκεντρική αισθητική του, συνδυάζει το παρελθόν με το παρόν, την Αναγεννησιακή αρχιτεκτονική με το Pank Rock και την ιστορική Ιαπωνική αισθητική με την τελευταία εξέλιξη της τεχνολογίας. Δημιουργεί συλλογές ρούχων που εκφράζουν ρομαντισμό, κομψότητα και μια ονειρική ατμόσφαιρα, κάνοντας τους πελάτες του οίκου και όχι μόνο να αναζητούν να αποκτήσουν στην γκαρνταρόμπα τους, ένα από τα υπέροχα κομμάτια της συλλογής.

Τα διάσημα πρόσωπα που τίμησαν και τιμούν τον οίκο Gucci

Τα προϊόντα της Gucci γνωστά για το διαχρονικό design άρχιζαν να γίνονται αρεστά από μεγάλους αστέρες του κινηματογράφου και του διεθνούς Jet Set. Η αξέχαστη για το στιλ της, Jackie Kennedy, κρατούσε τσάντα ώμου Gucci, η οποία είναι γνωστή μέχρι και σήμερα ως Jackie O. Διάσημα πρόσωπα όπως η Liz Taylor, Peter Sellers και Samuel Beckett επιδείκνυαν την unisex Gucci Homo bag τους με στιλ. Τα κλασσικά μοκασίνια του οίκου Gucci, έγιναν μέρος της μόνιμης συλλογής του Costume Institute, Metropolitan Museum of Art της Νέα Υόρκης. Η Gucci απάντησε στo αίτημα της Grace Kelly, δημιουργώντας το γνωστό μεταξωτό Flora μαντήλι για την πριγκίπισσα του Μονακό. Το 1977, δημιουργήθηκε μια ιδιωτική γκαλερί της Gucci στο Beverly Hills στην οποία είχαν μόνο πρόσβαση VIP πρόσωπα όπως η Rita Hayworth, ο Michael Caine που μπορούσαν να αγοράσουν τσάντες αξίας 10.000 ευρώ με αλυσίδες από χρυσό και από διαμάντι. Και σήμερα, διάσημα μοντέλα όπως το fashion icon Kate Moss, τραγουδιστές όπως η Madonna, η Beyoncé, ηθοποιοί του Hollywood όπως Angelina Jolie, Will Smith, Charlize Theron, εμπιστεύονται και επιλέγουν για τις δημόσιες εμφανίσεις τους μοναδικές δημιουργίες του οίκου Gucci.

Ο οίκος Gucci σήμερα

Τέλος, η ιστορία του διάσημου οίκου μπορεί να είχε διάφορες διακυμάνσεις αλλά εξακολουθεί να ξεχωρίζει σε σχέση με άλλες ανταγωνιστικές εταιρείες μόδας και να παράγει πέρα από ρούχα και αξεσουάρ, αρώματα, όπως και να σχεδιάζει για αυτοκίνητα και σκάφη. Επικεντρώνεται σε σταθερές αξίες όπως ποιότητα, ιταλική δεξιοτεχνία, αποκλειστικότητα, εκλεπτυσμένη αισθητική και σεβασμό προς το περιβάλλον. Συνεχίζει να διατηρεί μια σταθερή ανοδική πορεία και να γίνεται συνώνυμο της  σύγχρονης πολυτέλειας.

Αγαπάμε την Gucci για 3 βασικά πράγματα, τις σταθερές αξίες της, την αυθεντικότητα και την διαχρονικότητα της!