Ιωσήφ Κουτσουλίνης: «Oφείλουμε να μεταβούμε σε έναν πιο ευτυχισμένο, υγιεινό και βιώσιμο τρόπο ζωής»
Ελένη Τσούτση
21 Δεκεμβρίου 2021
Η βιωσιμότητα και η προστασία του περιβάλλοντος είναι πιο επίκαιρα από ποτέ και οι καταναλωτές αρχίζουν να επενδύουν όλο και περισσότερο σε ηθικά προϊόντα.
Σκοπός είναι να δημιουργήσουμε μια πιο βιώσιμη ρουτίνα ομορφιάς για να βοηθήσουμε ενεργά στη σύνθεση μιας πιο ηθικής βιομηχανίας. Η μόδα έχει δείξει τον δρόμο με τον όρο fast fashion και η ομορφιά ακολουθεί με πολύ γρήγορους ρυθμούς.
Παρατηρούμε πολλά διάσημα beauty brands να λανσάρουν είτε προϊόντα για τα μαλλιά, είτε για το δέρμα με φυσικά συστατικά, χωρίς να γίνονται τεστ στα ζώα και φυσικά με οικολογικές συσκευασίες.
Εμείς μιλήσαμε με τον Ιωσήφ Κουτσουλίνη που είναι υπεύθυνος Μάρκετινγκ & Επικοινωνίας στη Wella Hellas ΕΠΕ και της εταιρείας weDo/ Professional. Η weDo έχει οικολογική συνείδηση και προσφέρει υψηλής απόδοσης φυσικά προϊόντα μαλλιών τα οποία βελτιώνουν την κατάσταση των μαλλιών, του σώματος, αλλά και του πλανήτη.
Πώς βλέπετε το γεγονός ότι ολοένα και περισσότερα beauty brands υιοθετούν πιο ηθικές πρακτικές;
Απόλυτα θετικό και πολλά υποσχόμενο! Η ουσιαστική έννοια της βιωσιμότητας απαιτεί να προσφέρουμε, τόσο ατομικά όσο και συλλογικά, βοηθώντας τους επαγγελματίες περιποίησης μαλλιών και άκρων, καθώς και τους καταναλωτές μας να είναι πιο βιώσιμοι όταν χρησιμοποιούν τα προϊόντα μας.
Θεωρείτε ότι στο μέλλον οι καταναλωτές θα είναι πιο επιλεκτικοί με τα προϊόντα ομορφιάς που εμπιστεύονται;
Σήμερα παρατηρούμε έντονα το αυξανόμενο ενδιαφέρον των καταναλωτών για προϊόντα και υπηρεσίες υψηλής απόδοσης, με γνώμονα τον αντίκτυπο στο περιβάλλον. Τα νέα προϊόντα οφείλουν να θέτουν νέα περιβαλλοντικά και δεοντολογικά πρότυπα στον κλάδο ομορφιάς, αλλά παράλληλα πρέπει να στοχεύουν στη μέγιστη δυνατή διαφάνεια όσον αφορά τα επιμέρους χαρακτηριστικά τους, όπως σύνθεση, συσκευασία, κοινωνικές πρακτικές κτλ.
Ως Ηead of Marketing της weDo/ Professional ποιες είναι οι αρχές του brand και ποιοι οι μελλοντικοί σας στόχοι;
H weDo/ Professional είναι το νέο μας brand, που προσφέρει μία σειρά από vegan, cruelty-free και ανακυκλώσιμα προϊόντα, καθένα από τα οποία περιέχει έως και 50% λιγότερα συστατικά σε σχέση με τα μέσα προϊόντα μαλλιών που κυκλοφορούν στην αγορά. Ως brand με οικολογική συνείδηση, λειτουργεί έχοντας ως άξονα ένα σύνολο προτύπων για το περιβάλλον, τη μεταχείριση των ζώων και την ανθρώπινη επίδραση, με στόχο να είμαστε όσο το δυνατόν καλύτεροι παραμένοντας ταυτόχρονα ξεκάθαροι και ειλικρινείς απέναντι στους καταναλωτές μας. Στην ομάδα της weDo/ υπάρχουμε για να βοηθήσουμε τους ανθρώπους και τους επαγγελματίες να μεταβούν σε έναν πιο ευτυχισμένο, υγιεινό και πιο βιώσιμο τρόπο ζωής.
Πιστεύετε ότι το ελληνικό κοινό αρχίζει να αλλάζει τις συνήθειές του και να στρέφεται σε προϊόντα που σέβονται το περιβάλλον;
Κατά την προσωπική μου άποψη αλλά και ως μία γενικευμένη θέση, πιστεύω ότι πρόκειται για μία ευκαιρία. Οι Έλληνες καταναλωτές είναι περισσότερο συνειδητοποιημένοι αναφορικά με τα συστατικά των προϊόντων που επιλέγουν και είναι ανοιχτοί σε νέες προτάσεις που προστατεύουν και βοηθούν το περιβάλλον. Αυτά όμως προϋποθέτουν επαρκή πληροφόρηση και φυσικά διάθεση εκπαίδευσης. Άλλωστε ο σεβασμός προς το περιβάλλον, τα ζώα, τον συνάνθρωπο μας είναι ένδειξη πολιτισμού!
Ποιες δράσεις έχει κάνει η weDo/ Professional ώστε να ευαισθητοποιήσει τους καταναλωτές για την κλιματική αλλαγή και την προστασία του πλανήτη;
Σε παγκόσμιο επίπεδο, η weDo/ συνεργάζεται με την οργάνωση Plastic Bank, η οποία συμβάλλει στον καθαρισμό των ωκεανών από τα πλαστικά, βοηθώντας ταυτόχρονα στην καταπολέμηση της ακραίας φτώχιας, ενδυναμώνοντας ζημιωμένες κοινότητες για να μετατρέψουν τη ρύπανση σε πλούτο.
Για κάθε προϊόν weDo/ που πωλείται, 8 πλαστικά μπουκάλια απομακρύνονται από το περιβάλλον.
Σε τοπικό επίπεδο, τον περασμένο Ιούνιο ανακοινώσαμε την συνεργασία μας με την περιβαλλοντική οργάνωση ΑΡΚΤΟΥΡΟΣ. Η συνεργασία μας περιλαμβάνει την υλοποίηση δράσεων καθαρισμού τριών δασικών περιοχών στην Φλώρινα και στην Αττική, την υιοθεσία και κάλυψη των εξόδων τριών ζώων που φιλοξενούνται στο Διεθνές Περιβαλλοντικό Κέντρο του ΑΡΚΤΟΥΡΟΥ (αρκούδα, λύκος και ελληνικός ποιμενικός-γεννήτορας) και την περιβαλλοντική εκπαίδευση και ενημέρωση των εργαζομένων και συνεργατών της #wellafamily.
Τι πρέπει να ελέγχει ο καταναλωτής όταν αγοράζει ένα προϊόν για τα μαλλιά;
Η επιλογή ενός προϊόντος για τα μαλλιά επηρεάζεται από αρκετά υποκειμενικούς παράγοντες. Πρωτίστως είναι σημαντικό ο καταναλωτής να γνωρίζει τις ανάγκες των μαλλιών του που επιθυμεί να ικανοποιήσει. Ο τύπος, η ποιότητα της τρίχας και η κατάσταση του τριχωτού της κεφαλής καθορίζουν ποιο προϊόν είναι κατάλληλο. Ιδανικά προτείνουμε να συμβουλευτεί έναν επαγγελματία κομμωτή, ο οποίος έχει την κατάρτιση και την γνώση να αναγνωρίσει τις επιμέρους ανάγκες. Με απλά λόγια, η τελική εμπειρία χρήσης ενός σαμπουάν επηρεάζεται εξίσου από την ποιότητα απόδοσης του προϊόντος αλλά και την καταλληλόλητα του.
Πώς έχετε επηρεαστεί εσείς από το κοινωνικό έργο της weDo/ Professional; Έχετε αλλάξει κάποιες από τις συνήθειές σας;
Η weDo/ συνεχίζει να ανακαλύπτει νέους τρόπους για να μειώσει τη χρήση πλαστικών στις συσκευασίες της σειράς και τη συνολική σπατάλη στις ρουτίνες ομορφιάς. Η ενασχόληση μου με έχει επηρεάσει αρκετά και με έχει κάνει περισσότερο σκεπτόμενο. Προσπαθώ να ενημερώνομαι σε σταθερή βάση και με γνώση να αμφισβητώ ενδεχόμενες παγιωμένες συνήθειες καθημερινότητας. Ενδεικτικά, επιδιώκω να χρησιμοποιώ όσο το δυνατόν λιγότερο πλαστικό επιλέγοντας προϊόντα περιποίησης με συσκευασίες άλλων πρώτων υλών. Επιλέγω να χρησιμοποιώ οδοντόβουρτσα με λαβή & κορμό από μπαμπού. Προσπαθώ να μειώσω την άσκοπη σπατάλη νερού με την απλούστερη πρακτική να μην αφήνω το νερό στη βρύση να τρέχει όταν πλένω τα δόντια μου ή λούζομαι.
Είναι πιο εύκολο ή δύσκολο για ένα beauty brand να είναι sustainable σε σχέση με ένα brand μόδας;
Δε μπορώ να πω ότι είμαι γνώστης των απαραίτητων πρακτικών βιωσιμότητας στη μόδα, αλλά πλέον πιστεύω ακράδαντα ότι κάθε brand, ανεξαρτήτως μεγέθους & τομέα εμπορικής δραστηριότητας, μπορεί να αλλάξει! Η Wella Company είναι μία παγκόσμια εταιρεία, αλλά χρειάστηκε μόνο μια μικρή ομάδα ανθρώπων από τον χώρο της ομορφιάς, με οδηγό το κοινό πάθος τους για περιβαλλοντική βιωσιμότητα και την ελευθερία να μετουσιώσουν τα πιστεύω τους σε μια πλήρη σειρά προϊόντων, όπως η weDo/ Professional.
Τα social media έχουν επηρεάσει τους καταναλωτές ώστε να κάνουν πιο βιώσιμες επιλογές; Πόσο σημαντικά πιστεύετε πως είναι, για την επικοινωνία τέτοιων μηνυμάτων;
Δεδομένου ότι καθημερινά μέρος του χρόνου μας αφιερώνεται στα social media, είμαι βέβαιος ότι μπορούν & πρέπει να αποτελούν βασικό εργαλείο ενημέρωσης. Η social media εκστρατεία #TogetherWeDo έχει ως στόχο να προσκαλέσει και να εμπνεύσει τους ανθρώπους να γίνουν συμμέτοχοι της κοινής προσπάθειας ενός πιο οικολογικά ηθικού μέλλοντος. Αν αναγνωρίσουμε απλές καθημερινές ευκαιρίες και τις μετατρέψουμε σε απτές πράξεις που θα επιφέρουν θετική αλλαγή, μπορεί πραγματικά να έχουν θετικό αντίκτυπο.
Που βρίσκεται η Ελλάδα σε επίπεδο βιωσιμότητας σε σχέση με το εξωτερικό;
Ίσως έχει μεγαλύτερη αξία να επικεντρωθούμε στο επίπεδο βιωσιμότητας που μπορεί να φτάσει η Ελλάδα στο άμεσο μέλλον. Η βιωσιμότητα είναι μία διευρυμένη έννοια με πεδίο εφαρμογής σε πολλούς τομείς που αγγίζουν και επηρεάζουν την καθημερινότητα μας.
Οι επιχειρήσεις πρέπει να διαδραματίσουν σημαντικό ρόλο στην επίλυση ορισμένων από τις πιο πιεστικές κοινωνικές, περιβαλλοντικές και διακυβερνητικές προκλήσεις που αντιμετωπίζει ο κόσμος. Πιστεύω ότι μεγάλη μερίδα του ελληνικού καταναλωτικού κοινού επιθυμεί να επιλέγει ανάμεσα σε προϊόντα και υπηρεσίες που είναι ασφαλή και παράγονται με σεβασμό και φροντίδα για τον άνθρωπο και τους φυσικούς πόρους του πλανήτη μας.
Aκολουθήστε το jenny.gr στο google news και μείνετε ενημερωμένοι για το sustainability, το climate emergency και τα πάντα γύρω από το περιβάλλον.