ΟΜΟΡΦΙΑ

Η βιωσιμότητα είναι το μέλλον και στην ομορφιά, και μία από τις μεγαλύτερες πολυεθνικές χαράζει τον δρόμο


Έλενα Κρητικού

28 Ιουλίου 2020

Η βιωσιμότητα είναι το μέλλον και στην ομορφιά, και μία από τις μεγαλύτερες πολυεθνικές χαράζει τον δρόμο

Το περιβάλλον "φωνάζει" και κρούει τον κώδωνα του κινδύνου. Όλοι μας καλούμαστε να σεβαστούμε αυτή την ανάγκη του για ανάσα. Είναι προσωπική ευθύνη του καθενός ξεχωριστά, αλλά και συλλογική. Σε αυτή την τάση και μάλιστα στον απαιτητικό τομέα της ομορφιάς, έρχεται να χαράξει τον δρόμο προς ένα βιώσιμο μέλλον η L'Oreal. 

Yλοποιεί το νέο της πρόγραμμα, «L'Oréal for the future», που σέβεται τα όρια του πλανήτη και γεννά ισχυρές δεσμεύσεις για τη βιωσιμότητα. Προσαρμοσμένο στις αυξανόμενες περιβαλλοντικές και κοινωνικές προκλήσεις, το πρόγραμμα συμβάλλει στον μετασχηματισμό της εταιρείας προς ένα επιχειρηματικό μοντέλο που έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον. Με αφορμή το «L’Oréal for the Future» θελήσαμε να μάθουμε περισσότερα από την Διευθύντρια Εταιρικής Επικοινωνίας της L'Oreal Hellas, κ. Αλεξία Μπρη για τη δημιουργία του, τους στόχους αλλά και τις φιλοδοξίες της επόμενης δεκαετίας.

jenny.gr
Η Διευθύντρια Εταιρικής Επικοινωνίας της L'Oreal Hellas, κ. Αλεξία Μπρη 

1. «L’OréalfortheFuture». Ποιο είναι το πρόγραμμα βιωσιμότητας και οι φιλοδοξίες σας για την επόμενη δεκαετία;

Το πρόγραμμα «L’Oréal for the Future» ενσαρκώνει τις νέες βιώσιμες δεσμεύσεις του Ομίλου μας από σήμερα, το 2020, μέχρι και το 2030 και αποτελεί συνέχεια του πρώτου προγράμματος βιωσιμότητας της L’Oréal, Sharing Beauty with All, το οποίο ξεκίνησε το 2013 και ολοκληρώθηκε φέτος. Το πρόγραμμα «L'Oréal for the Future» βασίζεται σε τρεις πυλώνες: Μετασχηματισμό του επιχειρηματικού μας μοντέλου με στόχο τον σεβασμό των ορίων του πλανήτη. Ενδυνάμωση του οικοσυστήματός μας, βοηθώντας στη μετάβαση προς ένα πιο βιώσιμο κόσμο. Και τέλος, συμβολή στην επίλυση των παγκόσμιων προκλήσεων, μέσα από τη στήριξη κοινωνικών και περιβαλλοντικών αναγκών.

Τι σημαίνουν όμως όλα αυτά στην πράξη; Όσον αφορά στις δραστηριότητες μιας εταιρείας, δεν αρκεί πλέον η μείωση του περιβαλλοντικού της αποτυπώματος, με στόχους που θέτει η ίδια. Η δέσμευσή μας είναι να διασφαλίσουμε ότι οι δραστηριότητές μας σέβονται τα όρια του πλανήτη. Έχουμε καθορίσει μια λίστα μετρήσιμων στόχων για όλες τις δραστηριότητές μας, οι οποίες θα περιορίσουν τις επιπτώσεις μας στη βιοποικιλότητα, το νερό, το κλίμα και τους φυσικούς πόρους. Επιπρόσθετα, πέρα από τον μετασχηματισμό του επιχειρηματικού μας μοντέλου, αποφασίσαμε να συνεισφέρουμε στις περιβαλλοντικές και κοινωνικές προκλήσεις που αντιμετωπίζει ο κόσμος. 

2. Ποια ήταν η πηγή έμπνευσης για τη δημιουργία του «L’OréalfortheFuture»;

Σήμερα, καθώς οι περιβαλλοντικές και κοινωνικές ανησυχίες αυξάνονται συνεχώς, θεωρούμε καθήκον μας να διαδραματίσουμε σημαντικό ρόλο στην αντιμετώπιση όλων των περιβαλλοντικών και κοινωνικών προκλήσεων που αντιμετωπίζει ο κόσμος. Για αυτό και αποφασίσαμε να δεσμευτούμε σε ένα ακόμη πιο ριζικό μετασχηματισμό και σε μια διαδικασία συνεχούς, σταδιακής βελτίωσης.

Η υπερθέρμανση του πλανήτη και οι περιβαλλοντικές αλλαγές θα οδηγήσουν σε μια δυνητικά μόνιμη υποβάθμιση των ανθρώπινων και φυσικών οικοτόπων. Η στάθμη της θάλασσας, το λιώσιμο των παγετώνων, η υπερθέρμανση και η οξίνιση των ωκεανών, αλλά και τα ακραία καιρικά φαινόμενα – όλα εντείνονται καθημερινά. Παράλληλα, καθώς η υγειονομική κρίση του Covid-19 πλησιάζει σε πολλές χώρες προς το τέλος της, βλέπουμε τα σημάδια μιας μεγάλης οικονομικής και κοινωνικής κρίσης. Την ίδια στιγμή, πρέπει να προσέξουμε περισσότερο από ποτέ να μην μετατοπίσουμε την εστίασή μας από τον οικολογικό μετασχηματισμό, ο οποίος είναι ζωτικής σημασίας για τον κόσμο του αύριο.

Γι’ αυτό το λόγο, η L'Oréal αποφάσισε να επεκτείνει ακόμη περισσότερο στη δέσμευσή της, μέσω του προγράμματος "L'Oréal for the Future". Το πρόγραμμα αυτό ενσαρκώνει την οπτική μας σχετικά με το ποιο πρέπει να είναι το όραμα, ο σκοπός και οι ευθύνες μιας εταιρείας για την αντιμετώπιση των προκλήσεων που αντιμετωπίζει σήμερα ο κόσμος μας.

3. Πώς σκοπεύετε να ενδυναμώσετε τους καταναλωτές σας ώστε να κάνουν πιο βιώσιμες επιλογές; 

Ταυτόχρονα με το δικό μας μετασχηματισμό, θέλουμε να εμπνεύσουμε και να ενδυναμώσουμε και τους καταναλωτές μας να λάβουν και οι ίδιοι δράση. Και όσα περισσότερα γνωρίζουν, τόσα καλύτερα μπορούν να δράσουν. Για να βοηθήσουμε λοιπόν τους 1,5 δισεκατομμύρια καταναλωτές μας να κάνουν πιο βιώσιμες επιλογές, επιλογές που είναι σύμφωνες με τις αξίες τους αναπτύξαμε ένα μηχανισμό Σήμανσης του Περιβαλλοντικού και Κοινωνικού Αντικτύπου των προϊόντων μας. Αυτό θα επιτρέψει στους καταναλωτές μας να αξιολογούν τον αντίκτυπο των προϊόντων που αγοράζουν και να λαμβάνουν βιώσιμες καταναλωτικές αποφάσεις βασισμένες σε ολοκληρωμένη πληροφόρηση.

4. Τι έχει αλλάξει δραστικά από το 2013, από τότε που λανσάρατε το πρώτο σας πρόγραμμα βιώσιμης ανάπτυξης; Πώς ανταποκρίθηκε στο σύνολο αυτών των αλλαγών ο Έλληνας καταναλωτής;

Από το 2013, όταν ξεκινήσαμε το πρώτο μας πρόγραμμα βιωσιμότητας, SharingBeautywithAll, δεσμευτήκαμε να μειώσουμε το περιβαλλοντικό αποτύπωμα της L'Oréal και να συμβάλλουμε θετικά στην κοινωνία. Από τότε μέχρι σήμερα, πολλά έχουν αλλάξει καθώς οι προκλήσεις που αντιμετωπίζει πια ο πλανήτης μας είναι τεράστιες και έχουμε πλέον φτάσει στο δρόμο χωρίς επιστροφή. Πρέπει να δράσουμε όλοι μαζί – και πρέπει να το κάνουμε τώρα. Για αυτό και θεωρήσαμε χρέος μας να συνεχίσουμε να μεταμορφωνόμαστε και να θέτουμε ολοένα και πιο φιλόδοξους στόχους. 

Η ευαισθητοποίηση γύρω από το περιβάλλον αυξάνεται με ταχύτατους ρυθμούς τόσο σε τοπικό όσο και σε παγκόσμιο επίπεδο. Από την πλευρά μας, ως L’Oréal Hellas συμμετέχουμε ενεργά στην προσπάθεια βιώσιμου μετασχηματισμού του Ομίλου και μέσα από αυτόν στην εκπαίδευση, ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των Ελλήνων καταναλωτών. Οι καταναλωτές ανταποκρίνονται θετικά στο κάλεσμα αυτό – ωστόσο βλέπουμε ότι όσα περισσότερα γνωρίζουν, τόσα καλύτερα μπορούν να δράσουν. Για αυτό και η ενημέρωση και ενδυνάμωση των καταναλωτών μας αποτελεί βασική προτεραιότητα σε ό,τι κάνουμε. Το κοινό μέλλον είναι καθήκον όλων μας – και έχουν να γίνουν ακόμα πολλά για να φτάσουμε στο επιθυμητό αποτέλεσμα.

5. Ποιος θεωρείτε ότι ήταν ο υψηλότερος στόχος σας που έχει επιτευχθεί μέχρι σήμερα και ποιος είναι ο πιο δύσκολος που έχετε θέσει για το μέλλον;

Τα αποτελέσματα του προγράμματος SharingBeautywithAll, που ολοκληρώθηκε φέτος, ήταν σημαντικά και μετρήσιμα και αφορούσαν σε ολόκληρη την αλυσίδα αξίας μας, από το σχεδιασμό προϊόντων έως τη διανομή, συμπεριλαμβανομένης της διαδικασίας παραγωγής και την προέλευση των πρώτων υλών. Στο πλαίσιο αυτό, μέχρι το τέλος του 2019, είχαμε ήδη μειώσει τις εκπομπές CO2 των εργοστασίων και των κέντρων διανομής μας κατά 78% σε σύγκριση με το 2005, ενώ ο όγκος της παραγωγής μας αυξήθηκε κατά 37% κατά την ίδια περίοδο. Παράλληλα, μετατρέψαμε 35 εγκαταστάσεις σε κέντρα ουδέτερα σε άνθρακα, συμπεριλαμβανομένων 14 εργοστασίων. Μέσω της κοινωνικής μας δέσμευσης, έχουμε βοηθήσει 90.635 συνανθρώπους μας από ευάλωτες κοινότητες να αποκτήσουν πρόσβαση στην απασχόληση, μέσα από προγράμματα SolidaritySourcing και κοινωνικής ένταξης.

Αυτή ήταν μόνο η αρχή και έβαλε τις βάσεις για να θέσουμε για το μέλλον τον υψηλότερο στόχο, στον οποίο έχουμε δεσμευτεί ποτέ: να διασφαλίσουμε ότι οι δραστηριότητές μας σέβονται τα όρια του πλανήτη, δηλαδή αυτό που μπορεί να αντέξει ο πλανήτης, όπως ορίζεται από την περιβαλλοντική επιστήμη. 

6. Ποιο είναι το όραμά σας για το μέλλον και πώς σκοπεύετε να το κάνετε πράξη;

Θέλουμε να είμαστε καταλύτες αλλαγής, αφοσιωμένοι περισσότερο από ποτέ στο περιβάλλον και την κοινωνία. Οραματιζόμαστε μια κοινωνία όπου θα έχουν επιλυθεί οι μεγαλύτερες προκλήσεις του κόσμου μας και για να γίνει αυτό έχουμε δεσμευτεί να στηρίξουμε τις πιο επείγουσες κοινωνικές και περιβαλλοντικές ανάγκες.

Η L'Oréal έχει από καιρό δεσμευτεί να στηρίζει τα δικαιώματα των γυναικών. Οι συνέπειες της κρίσης, που επηρεάζουν δυσανάλογα τις γυναίκες, ιδίως με κίνδυνο να χάσουν τη δουλειά ή το εισόδημά τους, ή να υποστούν οικογενειακή και σεξουαλική βία, μας οδήγησαν να αναλάβουμε μια επιπλέον δέσμευση για να τις στηρίξουμε. Δημιουργήσαμε λοιπόν ένα φιλανθρωπικό ταμείο 50 εκατομμυρίων ευρώ για να στηρίξουμε το έργο φιλανθρωπικών οργανώσεων που καταπολεμούν τη φτώχεια, βοηθούν τις γυναίκες να επιτύχουν κοινωνική και επαγγελματική ένταξη, παρέχουν βοήθεια έκτακτης ανάγκης σε γυναίκες πρόσφυγες και σε γυναίκες με ειδικές ανάγκες και που προλαμβάνουν τη βία κατά των γυναικών, παρέχοντας βοήθεια στα θύματα.

Πιστεύουμε παράλληλα ότι είναι επείγον να αντιμετωπιστεί και η κλιματική αλλαγή και για τον σκοπό αυτό δεσμεύουμε 100 εκατομμύρια ευρώ για επενδύσεις περιβαλλοντικού αντίκτυπου. 50 εκατομμύρια ευρώ θα διατεθούν για την αναγέννηση των κατεστραμμένων φυσικών οικοσυστημάτων, ιδίως των θαλάσσιων και δασικών οικοσυστημάτων. Ακόμα 50 εκατομμύρια ευρώ θα δοθούν στη χρηματοδότηση έργων που συνδέονται με την κυκλική οικονομία, στηρίζοντας την ανάπτυξη λύσεων και νέων επιχειρηματικών μοντέλων, ιδίως όσον αφορά στην ανακύκλωση και τη διαχείριση πλαστικών απορριμμάτων.

Ακολουθήστε το jenny.gr στο google news και μάθετε τα πάντα γύρω από τα καλύτερα προϊόντα ομορφιάς, την τέλεια εφαρμογή τους και τα πιο hot beauty news.