Μια ανάσα πράσινου στην καρδιά της Αθήνας: Το 1ο Micro Forest από τη L'Oréal Hellas
Αλεξάνδρα Τρύφωνος
12 Νοεμβρίου 2014
Σε μια εποχή όπου οι επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής γίνονται όλο και πιο έντονες, οι περιβαλλοντικές πρωτοβουλίες αποκτούν κρίσιμο ρόλο για την προστασία του πλανήτη και τη βελτίωση της ποιότητας ζωής μας στις πόλεις. Η ραγδαία αύξηση των αστικών πληθυσμών και οι περιβαλλοντικές πιέσεις που δημιουργεί η αστική επέκταση καθιστούν την αναβάθμιση του αστικού πράσινου και τη διατήρηση της βιοποικιλότητας απαραίτητες για την αντιμετώπιση των σύγχρονων περιβαλλοντικών προκλήσεων. Δράσεις όπως η δημιουργία μικρών αστικών δασών και άλλες παρεμβάσεις πρασίνου σε πυκνοκατοικημένες περιοχές συμβάλλουν στη μείωση της θερμικής αστικής νησίδας, στη βελτίωση της ποιότητας του αέρα, και στην προστασία από πλημμύρες. Η σημασία τέτοιων πρωτοβουλιών δεν έγκειται μόνο στα άμεσα περιβαλλοντικά οφέλη αλλά έχουν συγχρόνως και κοινωνικό αντίκτυπο, καθώς αναβαθμίζουν αισθητικά και λειτουργικά τις γειτονιές μας και ενισχύουν την ποιότητα ζωής μας. Επιπλέον, καλλιεργούν την περιβαλλοντική συνείδηση και αποτελούν πρότυπα βιώσιμης ανάπτυξης, δείχνοντας ότι η φροντίδα για τον πλανήτη μπορεί και πρέπει να είναι συλλογική ευθύνη.
Το 1ο Micro Forest
Με έμφαση σε αυτή την προσέγγιση, η L'Oréal Hellas, με τη νέα της πρωτοβουλία στο πλαίσιο του παγκόσμιου προγράμματος L'Oréal for the Future και σε συνεργασία με τον Δήμο Αθηναίων, ανέλαβε ενεργό ρόλο στην προστασία του περιβάλλοντος και τη στήριξη της τοπικής κοινωνίας. Η δημιουργία του 1ου Micro Forest στο κέντρο της Αθήνας, σε ένα ιστορικό τοπόσημο, το λόφο Αλεπότρυπας στην Άνω Κυψέλη δεν είναι απλώς ένα έργο πρασίνου αλλά μια πολυδιάστατη δράση που υποστηρίζει τον στόχο της αειφορίας, ενισχύει τη βιοποικιλότητα και αναδεικνύει την προσήλωση της εταιρείας σε μια πράσινη και βιώσιμη προοπτική για το μέλλον.
Από τις αρχές Ιουνίου, όταν και ανακοινώθηκε επίσημα το project, άμεσα ξεκίνησαν εργασίες για τη αναμόρφωση του μέχρι πρότινος κοινόχρηστου χώρου πρασίνου, με συντονισμένες εργασίες καθαρισμού του. Το βραχώδες έδαφος διαμορφώθηκε ειδικά με τη μεταφορά τόνων κηπαίου χώματος, που χρησιμοποιήθηκαν ως επίστρωση για τις προσεκτικά επιλεγμένες φυτεύσεις που ακολούθησαν και ολοκληρώθηκαν με επιτυχία μέσα σε μόλις μερικές εβδομάδες, χαρίζοντας ένα σπάνιας ομορφιάς αποτέλεσμα.
Σε πρώτη φάση, φυτεύτηκαν περίπου 5.000 ενδημικά ή/και αυτοφυή δέντρα, θάμνοι και πόες, ενώ τους επόμενους μήνες θα ακολουθήσουν και συμπληρωματικές εργασίες εμπλουτισμού του φυτικού υλικού. Το πιο σημαντικό είναι ότι τα είδη αυτά, με την κατάλληλη φροντίδα, θέτουν ως μακροπρόθεσμο στόχο την δημιουργία ενός δάσους που θα έχει καταφέρει να αποκτήσει σε περίπου 10 χρόνια, τα χαρακτηριστικά ανάπτυξης ενός συμβατικού δάσους 20-30 ετών, με περισσότερα από 10.000 φυτά και πλούσια βιοποικιλότητα.
Η ιδέα του Μicro Forest ξεκίνησε από τον Ιάπωνα βοτανικό Akira Miyawaki και συντείνει στην προσπάθεια για προστασία και ενίσχυσης της αστικής βιοποικιλότητας και την καταπολέμηση της κλιματικής κρίσης προς όφελος της πόλης και της ποιότητας ζωής των κατοίκων. Στην ουσία, με την ανάπτυξη του Μicro Forest η πόλη των Αθηνών στα επόμενα χρόνια θα αποκομίσει σπάνια οφέλη, όπως η βελτίωση του μικροκλίματος της περιοχής με μείωση της τοπικής θερμοκρασίας μέχρι και 6 βαθμούς και περιορισμό του φαινομένου της θερμικής αστικής νησίδας, η απορρόφηση μέχρι και 3.300 κιλών CO2 σε ετήσια βάση στο 10 ο έτος του Μicro Forest, η βελτίωσης της ποιότητας του αέρα, η μείωση του θορύβου, η προστασία από πλημμυρικά φαινόμενα καθώς και η ουσιαστική ενίσχυση της τοπικής χλωροπανίδας.
Η πρωτοβουλία αυτή αποδεικνύει τη δέσμευση της L'Oréal Hellas να προάγει την αειφορία και να επενδύει σε λύσεις που ενισχύουν την ανθεκτικότητα των πόλεων. Σύμφωνα με την κα. Alessandra Delfini, Country Managing Director της L'Oréal Hellas, η εταιρεία παραμένει αφοσιωμένη στις αρχές της βιωσιμότητας, ενισχύοντας το περιβάλλον και την τοπική κοινωνία. Με τη συγκεκριμένη δράση, η L'Oréal Hellas δείχνει έμπρακτα ότι η επιχειρηματική επιτυχία μπορεί να συμβαδίζει με την περιβαλλοντική και κοινωνική ευαισθησία, επιβεβαιώνοντας την παγκόσμια αποστολή της να δημιουργεί «την ομορφιά που κινεί τον κόσμο».
Advertorial
Ακολουθήστε το jenny.gr στο google news και μάθετε τα πάντα γύρω από τα καλύτερα προϊόντα ομορφιάς, την τέλεια εφαρμογή τους και τα πιο hot beauty news.