Blue light: Πώς βλάπτει την επιδερμίδα σας

Ελένη Τσούτση
Τρίτη, 06 Ιουλίου 2021

Το μπλε φως, είναι ένα φως υψηλής έντασης, μέρος του φάσματος του ορατού φωτός, μικρού μήκους κύματος που δεν πρέπει να συγχέεται με τις ακτίνες UVA και UVB του ήλιου.

Η κύρια πηγή του μπλε φωτός που εκτιθέμεθα, είναι ο ήλιος, σύμφωνα με την Αμερικανική Ακαδημία Οφθαλμολογίας. Ωστόσο, υπάρχει και μια αρκετά υπολογίσιμη δόση που προέρχεται από τις οθόνες αλλά και τον εσωτερικό φωτισμό του σπιτιού μας.

Γιατί επηρεάζει την επιδερμίδα μας;

Το φως αυτό φτάνει σε μεγαλύτερο βάθος από ό,τι οι ακτίνες UV, επηρεάζει το DNA των κυττάρων και προκαλεί μια σειρά αλλαγών στη δομή και τις λειτουργίες του δέρματος, παρόμοιων με αυτές που συμβαίνουν με την υπερβολική έκθεση στον ήλιο: οξειδωτικό στρες, μικροφλεγμονές, φθορά του κολλαγόνου, αυξημένη έκκριση και άνιση κατανομή μελανίνης.

Σύμφωνα με τους επιστήμονες, ο χρόνος έκθεσής μας στο μπλε φως τείνει να ξεπεράσει κατά πολύ τον χρόνο έκθεσης στην αστική ρύπανση και την UV ακτινοβολία. Για αυτό και θεωρούν τη φωτορύπανση από το μπλε φως (Blue Light Pollution) τη νέα αιτία πρόωρης γήρανσης. 

Φυσικά, η μπλε ακτινοβολία επιβαρύνει και την επιδερμίδα κάτω από τα μάτια, με αποτέλεσμα τη θαμπή, κουρασμένη όψη και τη δημιουργία λεπτών γραμμών.

Τρόποι αντιμετώπισης

1. Καλλυντικά προϊόντα

Χρησιμοποιείτε καλλυντικά προϊόντα εμπλουτισμένα με δραστικά συστατικά που προστατεύουν από τις βλαβερές επιπτώσεις του μπλε φωτός π.χ. φυτικά εκχυλίσματα λαδανιάς, βιθανίας, κόκκινης πιπεριάς, φύλλων αργανόδεντρου– καθώς και με αντιοξειδωτικά, όπως η βιταμίνη C και η βιταμίνη Ε. Η χρήση τέτοιων προϊόντων συστήνεται ακόμα και μέσα στο σπίτι ή το γραφείο, αν πρόκειται να εργαστείτε για ώρες μπροστά στην οθόνη του υπολογιστή.

2. Συχνά διαλείμματα

Κάντε μικρά και συχνά διαλείμματα, κλείνοντας τον υπολογιστή σας ή βάζοντας το smartphone στην τσάντα σας. Προστατέψτε την ποιότητα του ύπνου σας. Κλείστε το laptop πριν κοιμηθείτε και αφήστε το κινητό σας εκτός υπνοδωματίου.

3. Πίνετε αρκετό νερό

Το νερό είναι απαραίτητο για να παραμένει η επιδερμίδα ενυδατωμένη και προστατευμένη.

4. Ύπνος

Ο επαρκής ύπνος είναι σημαντικός για την ανανέωση των κυττάρων της επιδερμίδας

5. Διατροφή πλούσια σε αντιοξειδωτικά

Να τρέφεστε σωστά, καταναλώνοντας φρούτα και λαχανικά, που έχουν πολλά αντιοξειδωτικά και βιταμίνες, κυρίως βιταμίνη C, λουτείνη και ζεαξανθίνη για τη θωράκιση του οργανισμού και υγιή επιδερμίδα.

Δείτε ακόμη: