Οι μαθητές που στέκονται όρθιοι προσέχουν περισσότερο στο μάθημα
28 Απριλίου 2015
Αν ένας μαθητής δεν κάθεται στο παραδοσιακό θρανίο του, αλλά χρησιμοποιεί ένα ειδικά σχεδιασμένο γραφείο για όρθιους, τότε μπορεί να συγκεντρωθεί και να προσέξει καλύτερα στο μάθημα, σημειώνοντας έτσι καλύτερες σχολικές επιδόσεις. Αυτό είναι το συμπέρασμα μιας νέας αμερικανικής επιστημονικής μελέτης, η οποία εισηγείται τη σταδιακή αντικατάσταση των συμβατικών θρανίων με άλλα που θα έχουν ειδική εργονομία.
Τα ειδικά υπερυψωμένα θρανία διαθέτουν ένα απομακρυσμένο κάθισμα, για την περίπτωση που ο μαθητής θέλει να ξεκουραστεί, αλλά έχουν σχεδιαστεί έτσι ώστε να τον ενθαρρύνουν να παραμένει όρθιος για αρκετή ώρα. Ο μαθητής επιλέγει αν θα κάτσει ή θα μείνει όρθιος, ανάλογα με τη διάθεσή του.
Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον ειδικό στην εργονομία αναπληρωτή καθηγητή Μαρκ Μπέντεν της Σχολής Δημόσιας Υγείας του Πανεπιστημίου Α&Μ του Τέξας, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο διεθνές περιοδικό για θέματα υγείας στην εκπαίδευση «International Journal of Health Promotion», πειραματίστηκαν με περίπου 300 μαθητές διαφόρων τάξεων του δημοτικού επί ένα σχολικό έτος. Οι μαθητές είχαν χωρισθεί σε δύο ομάδες «καθιστών» και «όρθιων».
Η μελέτη διαπίστωσε ότι η διευθέτηση για «μάθημα στα όρθια» βελτίωσε κατά μέσο όρο 12% την προσοχή μιας τάξης, σε σχέση με τις παραδοσιακές τάξεις. Αυτό, κατά τους ερευνητές, ισοδυναμεί με περίπου επτά λεπτά πρόσθετο χρόνο μάθησης ανά σχολική ώρα.
Διαβάστε τη συνέχεια στο infokids.gr