Hubert de Givenchy: Ο ζωντανός μύθος πίσω από το πιο γνωστό little black dress
Τζένη Μπαλατσινού
21 Φεβρουαρίου 2018
Αριστοκράτης από κούνια, γεννήθηκε στο Beauvais της Γαλλίας, στις 21 Φεβρουαρίου του 1927. Η ενασχόλησή του με τις τέχνες στα χρόνια του σχολείου τον έκανε να αναζητήσει αυτό το μονοπάτι μετά τις σπουδές του, οδηγώντας τον να δουλέψει κοντά σε πολλούς σημαντικούς σχεδιαστές της εποχής, όπως οι Lucien Lelong, Robert Piguet and Elsa Schiaparelli, πριν πάρει την απόφαση το 1952 να δημιουργήσει το δικό του brand Υψηλής Ραπτικής, το οποίο έμελε να μείνει στην ιστορία για τις ρομαντικές, θηλυκές και απόλυτα κομψές δημιουργίες του.
Givenchy Spring/Summer 2018
Καθοριστική ήταν η γνωριμία του με τον Ισπανό σχεδιαστή Cristóbal Balenciaga, το 1953, έναν άνθρωπο που στη συνέχεια αποτέλεσε ένα είδος μέντορα για τον νεαρό Hubert. Η groundbreaking πρόταση που έφερε την υπογραφή και των δύο δεν άργησε να έρθει, αφού στα μέσα της δεκαετίας του ’50 μας σύστησαν μια νέα σιλουέτα, η οποία ονομάστηκε “the sack dress”. Φαρδιές γραμμές χωρίς καμία ένταση στη μέση, κάτι που υπήρχε ήδη ως χαρακτηριστικό στοιχείο του Balenciaga, το οποίο όμως ο Givenchy αργότερα απαρνήθηκε για πιο κοντό μήκος και περισσότερο θηλυκές σιλουέτες στα ρούχα που σχεδίαζε.
Με την ευγενική φυσιογνωμία της Audrey Hepburn να αποτελεί την πιο αναγνωρίσιμη μούσα του – είχε επιμεληθεί τις εμφανίσεις της για πολλές ταινίες όπως τις Love in the Afternoon (1957), Charade (1963), Paris When It Sizzles (1964) και How to Steal a Million (1966), η συνεργασία τους δεν άργησε να μεταμορφωθεί σε μία βαθιά φιλία ετών. Μάλιστα, η όμορφη ηθοποιός ήταν και η έμπνευση πίσω από το γυναικείο άρωμα L'Interdit που λάνσαρε ο Givenchy το 1957.
Πολλές ακόμη γυναίκες όμως τον αγάπησαν μέσα από τις δημιουργίες του τις οποίες επέλεξαν να φορέσουν σε σημαντικές στιγμές της καριέρας και της ζωής τους. Η Jacqueline Kennedy Onassis φόρεσε μία μάξι δημιουργία με την υπογραφή του όταν επισκέφτηκε ως Πρώτη Κυρία των ΗΠΑ τις Βερσαλλίες, το 1961 ενώ φορέματά του έχουν επιλέξει στο παρελθόν και η Πριγκίπισσα Grace του Monaco, η Wallis Simpson και η Δούκισσα του Windsor.
Μετά την πώληση του οίκου του στον κολοσσό Louis Vuitton Moët Hennessey το 1988, επέλεξε να συνεχίσει να σχεδιάζει για 7 ακόμη χρόνια, παρουσιάζοντας την τελευταία του κολεξιόν το 1995. Πλέον, έχοντας πια αφήσει πίσω του τη σχεδιαστική του πορεία, περνάει τη ζωή του στη Γαλλική εξοχή, ενώ η δουλειά του συνεχίζει και σήμερα να αποτελεί έμπνευση και αντικείμενο πολλών εκθέσεων ανά τον κόσμο.