«Sully»: Η ιστορική προσγείωση ενός αεροπλάνου χωρίς κινητήρες στον ποταμό Hudson

Σύρμα Κιουπελόγλου
Τετάρτη, 16 Ιουνίου 2021
Sully

Όταν μιλάμε για ταινίες εμπνευσμένες από αληθινά γεγονότα, δεν θα μπορούσαμε να αφήσουμε έξω το «Sully». Μία πολύ δυνατή ιστορία, ένας πιλότος που έγινε ήρωας, ο Clint Eastwood στη σκηνοθεσία και ο Tom Hanks στον ομώνυμο πρωταγωνιστικό ρόλο προμηνύουν μόνο το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα. Ποιος ήταν όμως ο Chesley "Sully" Sullenberger και γιατί έγινε παγκοσμίως γνωστός;

Γεννήθηκε και μεγάλωσε στο Denison του Texas, ο Sullenberger ακολούθησε την παιδική του αγάπη για την αεροπορία μαθαίνοντας να πετάει σε ηλικία 16 ετών, ενώ ήταν ακόμα στο γυμνάσιο και αργότερα κατατάχθηκε στην Ακαδημία Πολεμικής Αεροπορίας των Ηνωμένων Πολιτειών. Κατά την αποφοίτησή του από την Ακαδημία το 1973, έλαβε το Βραβείο Εξαιρετικού μαθητή στην Αεροπλοΐα. Εκτός από το πτυχίο του στην ψυχολογία, έχει επίσης δύο μεταπτυχιακά, ένα στη βιομηχανική ψυχολογία από το Πανεπιστήμιο Purdue και ένα στη δημόσια διοίκηση από το Πανεπιστήμιο του Βόρειου Colorado. Έχει επίσης επίτιμο Διδακτορικό Γραμμάτων από το Πανεπιστήμιο Purdue.

Ο Sullenberger υπηρέτησε ως μαχητής πιλότος για την Πολεμική Αεροπορία των Ηνωμένων Πολιτειών. Προχώρησε ως αρχηγός πτήσης και αξιωματικός εκπαίδευσης, επιτυγχάνοντας το βαθμό του Καπετάνιου. Άσκησε τα καθήκοντα του τόσο στη Βόρεια Αμερική όσο και την Ευρώπη. Αφού υπηρέτησε στην Πολεμική Αεροπορία, τον Φεβρουάριο του 1980 ο Sullenberger έγινε πιλότος στην πολιτική αεροπορία και την Pacific Southwest Airlines, που αργότερα εξαγοράστηκε από την US Airways, μέχρι την αποχώρησή του από εμπορικές πτήσεις τον Μάρτιο του 2010.

Πριν αποκτήσει παγκόσμια προσοχή, ο Sullenberger ήταν ενεργός και ένθερμος υποστηρικτής της ασφάλειας καθ 'όλη τη διάρκεια της τετραετούς διάρκειας καριέρας του. Επιλέχθηκε για να εκτελέσει καθήκοντα διερεύνησης ατυχημάτων για την Πολεμική Αεροπορία των Ηνωμένων Πολιτειών και υπηρέτησε ως εκπρόσωπος της Air Line Pilots Association (ALPA) κατά τη διάρκεια έρευνας ατυχήματος του Εθνικού Συμβουλίου Ασφάλειας Μεταφορών. Επιπλέον, ο Sullenberger υπηρέτησε ως Πρόεδρος της Τοπικής Ασφάλειας της Αεροπορίας για το ALPA και ήταν μέλος μιας από τις εθνικές τεχνικές επιτροπές τους, όπου συνέβαλε στη δημιουργία μιας Συμβουλευτικής Εγκύκλιου της Ομοσπονδιακής Διοίκησης Αεροπορίας. Ήταν επίσης καθοριστικός στην ανάπτυξη και εφαρμογή του μαθήματος Crew Resource Management της US Airways και δίδαξε το μάθημα σε εκατοντάδες άλλα μέλη του πληρώματος αεροπορικών εταιρειών.

Ο Sullenberger είναι παντρεμένος με την γυμνάστρια Lorraine "Lorrie" Sullenberger, με την οποία υιοθέτησε δύο κόρες, την Kate και την Kelly. 

Στις 7 Δεκεμβρίου 1995, ο πατέρας του Sullenberger αυτοκτόνησε με μία σφαίρα λίγο μετά την έξοδο του από το νοσοκομείο μετά από σημαντική χειρουργική επέμβαση. Υπέφερε από κατάθλιψη και δεν άντεξε στην σκέψη μιας μακράς και δύσκολης ανάρρωσης. Δεν άφησε κανένα σημείωμα. Ως αποτέλεσμα αυτού, ο Sullenberger έγινε ακτιβιστής πρόληψης αυτοκτονιών, έχοντας προωθήσει την Εθνική Εβδομάδα Πρόληψης Αυτοκτονιών και την Εθνική Γραμμή Πρόληψης αυτοκτονιών.

Στις 15 Ιανουαρίου 2009, ο Sullenberger ήταν ο αρχηγός της πτήσης 1549 της US Airways, ενός Airbus A320 που απογειώθηκε από το αεροδρόμιο LaGuardia στη Νέα Υόρκη. Λίγο μετά την απογείωση, το αεροπλάνο χτύπησε ένα κοπάδι χήνων του Καναδά και έχασε την ισχύ και στους δύο κινητήρες. Γρήγορα αποφασίζοντας ότι δεν θα μπορούσε να φτάσει είτε στο Αεροδρόμιο LaGuardia είτε στο Teterboro, Ο Sullenberger οδήγησε το αεροπλάνο σε προσγείωση κατά τη συντριβή στον ποταμό Hudson. Και τα 155 άτομα που επέβαιναν στο αεροσκάφος επιβίωσαν και διασώθηκαν από κοντινές βάρκες. 

Ο Sullenberger είπε αργότερα: «Ήταν πολύ ήσυχα καθώς εργαζόμασταν, ο συγκυβερνήτης μου Jeff Skiles και εγώ. Ήμασταν μια ομάδα. Αλλά η μηδενική ώθηση που έβγαινε από αυτούς τους κινητήρες ήταν σοκαριστική - η σιωπή». Ο Sullenberger ήταν ο τελευταίος που έφυγε από το αεροσκάφος, αφού έκανε δύο φορές έλεγχο στην καμπίνα για να βεβαιωθεί ότι όλοι οι επιβάτες και το πλήρωμα είχαν εκκενώσει το αεροπλάνο.

Ο Sullenberger, που περιγράφεται από φίλους ως «ντροπαλός και διστακτικός», φημίστηκε για την ηρεμία του κατά τη διάρκεια της κρίσης. Ο δήμαρχος της Νέας Υόρκης Michael Bloomberg τον ονόμασε «Captain Cool». Ωστόσο, ο ίδιος υπέστη συμπτώματα διαταραχής μετατραυματικού στρες τις επόμενες εβδομάδες, συμπεριλαμβανομένης της αϋπνίας και της αναδρομής. Είπε ότι οι στιγμές πριν από το χτύπημα ήταν «η χειρότερη αδιαθεσία, ανακατωσούρα και αίσθημα πτώσης» που είχε ζήσει ποτέ.

Έπειτα από έρευνα, το Εθνικό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών έκρινε ότι ο Sullenberger πήρε τη σωστή απόφαση να προσγειωθεί στον ποταμό αντί να προσπαθήσει να επιστρέψει στο LaGuardia, επειδή οι διαδικασίες για την απώλεια κινητήρα έχουν σχεδιαστεί για πλεύση σε υψόμετρο, όχι αμέσως μετά την απογείωση. Οι προσομοιώσεις που πραγματοποιήθηκαν στο Ευρωπαϊκό Κέντρο Εκπαίδευσης Airbus στην Toulouse έδειξαν ότι η πτήση 1549 θα μπορούσε να επιστρέψει στη LaGuardia, εάν ο ελιγμός είχε ξεκινήσει αμέσως μετά την επίθεση των πουλιών. Ωστόσο, τέτοια σενάρια δεν λάμβαναν υπόψη τόσο τον απαραίτητο χρόνο ώστε οι πιλότοι να κατανοήσουν και να αξιολογήσουν την κατάσταση, όσο και τον κίνδυνο σύγκρουσης σε μια πυκνοκατοικημένη περιοχή. 

Ο Sullenberger και το πλήρωμά του έλαβαν διεθνή αναγνώριση για τις ενέργειές τους εκείνη την ημέρα, συμπεριλαμβανομένης της έγκρισης ενός ψηφίσματος του Κογκρέσου που αναγνωρίζει τη γενναιότητα τους. Ο Sullenberger κατέλαβε τη δεύτερη θέση στο «Top 100 Most Influential Heroes and Icons του 2009» του TIME και έλαβε το Γαλλικό Legion of Honor.

Η ταινία «Sully», που μπορείτε να δείτε στο Netflix, μας γυρνάει πίσω στο 2009 και μας δείχνει πως ο πιλότος ήρωας κατάφερε το ακατόρθωτο, σώζοντας όλους τους επιβαίνοντες και το πλήρωμα ενός αεροσκάφους χωρίς κινητήρες. 

Πηγή φωτογραφίας εξωφύλλου imdb

Δείτε ακόμα: Jeanne Cooper: Η μητριαρχική φιγούρα της αμερικανικής τηλεόρασης 

Γίνε κι εσύ μέλος μόνο με 6€/ έτος στο συνδρομητικό Jenny.gr Exclusive Benefits