REAL LIFE TRUE STORIES

To «γονίδιο της ιδιοφυΐας»: Τι αποκαλύπτει το DNA του Da Vinci, που διατηρείται για 25 γενιές

The Jennettes

7 Ιουλίου 2021

Με αυτήν την ανακάλυψη, ακόμη κι ο Leonardo da Vinci θα έμενε άφωνος. Ο Ιταλός καλλιτέχνης και μηχανικός, με την καινοτόμο σκέψη, δε θα περίμενε ποτέ ότι 500 χρόνια μετά το θάνατό του, οι επιστήμονες θα ερευνούσαν το DNA του, το οποίο παραμένει αναλλοίωτο εδώ και 21 γενιές.

Έρευνα που δημοσιεύθηκε στις 4 Ιουλίου 2021 στο επιστημονικό περιοδικό Human Evolution, αποκαλύπτει ότι «θα αποκτήσουμε πρόσβαση σε χρήσιμα στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να εξερευνήσουμε επιστημονικά τις ρίζες της ιδιοφυίας του, να βρούμε πληροφορίες για τη φυσική του κατάσταση και την πιθανή πρόωρη γήρανσή του, την υγεία και την πιθανή κληρονομική ασθένεια, και να εξηγήσουμε συγκεκριμένα ζητήματα, όπως την εξαιρετική του όραση και τη συναισθησία», τονίζουν οι ειδικοί Alessandro Vezzosi και Agnese Sabato.

Παρότι ο da Vinci δεν απέκτησε ποτέ παιδιά, είχε τουλάχιστον 22 ετεροθαλείς αδελφούς. Η μελέτη ακολουθεί το γενεαλογικό δέντρο των ανδρών της οικογένειας, ξεκινώντας από έναν παππού που γεννήθηκε έξι γενιές πριν τον da Vinci κι απλώνεται σε πέντε «κλαδιά». Αυτήν τη στιγμή, ζουν 14 απόγονοι του ιδιοφυούς αυτού ανθρώπου, με τον νεότερο να γεννήθηκε το 2020, ενώ ο γηραιότερος είναι 85 ετών.

Υπάρχει το «γονίδιο της ιδιοφυΐας»;

Το χρωμόσωμα Υ, το οποίο περνά από πατέρα σε γιο, διατηρείται αναλλοίωτο για 25 γενιές. Σ’ αυτό έχουν εναποθέσει τις ελπίδες τους οι επιστήμονες, οι οποίοι μελετούν τους απογόνους του da Vinci που βρίσκονται εν ζωή. Μέσω του DNA αυτού, ελπίζουν να κατανοήσουν την περιέργειά του για το ανθρώπινο σώμα, τις εξαιρετικές του ικανότητες και να δουν αν, τελικά, η ευφυΐα είναι κληρονομική.

Δείτε ακόμη:

πηγή φωτογραφίας: Getty/Ideal Image