Ομορφιά είναι αλήθεια, είναι παραδοχή.
Ένας από τους πιο επιτυχημένους make up artists μιλάει για την οικονομική κατάσταση της χώρας μας και συμβουλεύει τα νέα παιδιά για το τι πρέπει να προσέχουν την σημερινή ημέρα και δίνει συμβουλές ομορφιάς που πρέπει να ακολουθήσει κάθε γυναίκα.
- Η παιδική σας ηλικία επηρέασε την επαγγελματική σας επιλογή;
Φυσικά, μεγάλωσα σε ένα σπίτι όπου η μητέρα μου ήταν μία από τις μεγαλύτερες μοδίστρες της εποχής. Στο τραπέζι που έγραφα κοβόντουσαν κα ραβόντουσαν έργα τέχνης της εποχής, υπήρχαν τα λιγοστά περιοδικά μόδας όπου κοπιάρανε στην κυριολεξία της τάσεις της μόδας. Αναφέρω τα ρούχα αυτά ως έργα τέχνης καθώς εκείνη την εποχή υπήρχε το προσωπικό στοιχείο στις δημιουργίες και όχι το brand. Μπροστά στα μάτια μου γινόντουσαν πρόβες και διάφοροι συνδυασμοί που είχαν σκοπό να αναδείξουν τη μοναδικότητα της κάθε γυναίκας. Εκείνη την εποχή δεν υπήρχαν brands που επιβάλλανε στη γυναίκα τι να φορέσει για να είναι αποδεκτή. Είμαι πολύ τυχερός που έζησα σε μικρή ηλικία την παρθενογένεση και αργότερα τη δεκαετία του 80, που υπήρξε η Βιομηχανική Επανάσταση και ο άνθρωπος σταμάτησε να δημιουργεί και αρχίσανε οι μηχανές. Με τα μηχανήματα λοιπόν δημιουργήθηκε το γνωστό σε όλους brand. Έχοντας ζήσει λοιπόν και τις δύο αυτές εποχές μπορώ να κάνω τη σύγκριση.
- Τα συμπεράσματά σας ποια είναι λοιπόν;
Πριν τη Βιομηχανική Επανάσταση η γυναίκα διάλεγε και δημιουργούσε μέσα από το μακιγιάζ της, τα μαλλιά της, τα ρούχα της αυτό που την έκανε να αισθάνεται μοναδική. Ό,τι αισθανότανε η γυναίκα εκείνη την εποχή το έβγαζε μέσα από τη συνολική της εικόνα γι αυτό ήταν και “one of the kind”. Σε αντίθεση με το σήμερα που η γυναίκα προσπαθεί να μιμηθεί διάσημα πρόσωπα μέσα από επώνυμα ρούχα ή συγκεκριμένα μακιγιάζ. Άρα τα τελευταία είκοσι χρόνια έχουμε φύγει από τη δημιουργία και έχουμε περάσει στη μίμηση. Κάτι που με θλίβει ιδιαίτερα γιατί χάθηκαν οι γυναίκες με την έννοια της μοναδικής προσωπικότητας.
- Αυτό σημαίνει ότι παλαιότερα η γυναίκα ήταν πιο κομψή;
Όχι, απλά αναδείκνυε αυτό που την έκανε μοναδική. Σήμερα όλες οι γυναίκες έχουν κοινά γνωρίσματα, τα οποία δεν έχουν καμία σχέση με την προσωπικότητά τους. Η απόψή μου είναι ότι δεν υπάρχουν άσχημες γυναίκες . Η κάθε μία έχει κάτι που αν το αξιοποιήσει στρέφει τα βλέμματα των υπολοίπων σε αυτό το ωραίο πράγμα. Και έξαλλου καμία γυναίκα δεν μπορεί να είναι τέλεια από την κορυφή έως τα νύχια. Θεωρώ ότι η διαφορετικότητα δημιουργεί και τη μοναδικότητα, αλλιώς θα ήμασταν όλοι ένας βαρετός τύπος ανθρώπου. Αν δούμε μια γυναίκα να έχει στιλ κοιτάμε να την αντιγράψουμε. Το στιλ δεν αντιγράφεται όμως, τα ρούχα μπορούν να αγοραστούν, το στιλ όμως είναι ο τρόπος που κάθε γυναίκα κινείται μοναδικά, κοιτάζει, κάθεται, κρατάει το τσιγάρο της ή την τσάντα της . Με λίγα λόγια είναι γραμμένο στο DΝΑ του καθενός και έχει να κάνει με τις καταβολές, τη μόρφωση αλλά και τις επιλογές του κάθε ανθρώπου. Γι αυτό το λόγο είναι μοναδικό. Έχω δει γυναίκες με πολύ απλά ρούχα που έχουν υπέροχο στιλ. Αυτό σημαίνει ότι από πίσω υπάρχει μια προσωπική υπογραφή. Και αυτό προσπαθώ τα τελευταία 20 χρόνια μέσα από τη δουλειά μου να μη χαθεί. Αντιστέκομαι όσο μπορώ σε ομαδοποιήσεις και σε γυναίκες φωτοτυπίες.
- Αν μια πελάτισσα έρθει σε εσάς με τη φωτογραφία κάποιας επώνυμης και σας πει ότι θέλει να αντιγράψετε το μακιγιάζ της τί θα τη συμβουλεύσετε;
Θα της πω ότι αυτό που βλέπετε είναι αυτό που εκφράζει τη συγκεκριμένη γυναίκα. Πρέπει να ανακαλύψουμε τι είναι αυτό που εκφράζει εσάς. Φυσικά μπορούμε να δανειστούμε στοιχεία αλλά να τα προσαρμόσουμε σε εσάς. Καμία γυναίκα δεν μπορεί να γίνει σαν καμία διάσημη, γιατί πολύ απλά δεν είναι αυτή.
- Αν κάνετε μια αναδρομή σε παλαιότερες δεκαετίες ποια θα ξεχωρίζατε και γιατί;
Για τους λόγους που προανέφερα τη δεκαετία του 40. Τότε υπαγορεύτηκαν διάφορα πράγματα που προέκυψαν από ανάγκες. Μην ξεχνάτε ότι το μακιγιάζ, τα μαλλιά ή μόδα είναι ένα κοινωνικοπολιτικό φαινόμενο. Τότε λοιπόν υπήρχε πόλεμος και η γυναίκα δεν είχε, χρήματα αλλά και διάθεση να ετοιμαστεί. Με ένα κραγιόν λοιπόν δημιουργούσε στιλ. Είναι συγκλονιστικό ότι η γυναίκα εκείνη την εποχή είχε πάρει το ανδρικό πουκάμισο το είχε δέσει στο στήθος κόμπο, είχε σηκώσει τους γιακάδες και το είχε μετατρέψει στο απόλυτο γυναικείο ένδυμα. Αυτό είναι ένα από τα στοιχεία που μας δείχνει ότι τότε η γυναίκα δημιουργούσε. Ως προς το μακιγιάζ υπάρχει μια στροφή στην ομορφιά της κάθε γυναικάς. Με μια απλή βάση, καλοσχηματισμένα φρύδια και όχι λεπτά, με μία λεπτή γραμμή στα μάτια για να τονίσει το βλέμμα της, λίγη μάσκαρα και ένα κόκκινο κραγιόν η γυναίκα αναδείκνυε τα φυσικά χαρακτηριστικά της και γινόταν εντυπωσιακή. Επειδή δεν υπήρχε χρόνος άφηνε τα στοιχεία που εκείνη είχε μοναδικά να λειτουργούν από μόνα τους.
- Σήμερα δε ζούμε πόλεμο, βιώνουμε όμως την οικονομική κρίση. Υπάρχουν διαφορές και ομοιότητες;
Θεωρώ ότι ζούμε σε απόλυτες καταστάσεις “πολέμου” και μάλιστα τώρα είμαστε υπό κυριαρχία. Ήδη βλέπουμε πόσο μειώνεται ο μισθός των ανθρώπων και σίγουρα οι γυναίκες δεν μπορούνε με μία πιστωτική κάρτα να αποκτήσουν όλα όσα εκείνες πιστεύουν ότι της καθιερώνουν. Αναφέρομαι στα επώνυμα και ακριβά ρούχα και αξεσουάρ.
- Άρα η οικονομική κρίση δεν έχει μόνο μειονεκτήματα;
Τα πάντα στη ζωή έχουν τη θετική και την αρνητική τους πλευρά. Η θετική πλευρά σήμερα είναι ότι τώρα η γυναίκα αναγκάζεται να προβάλλει αυτό που πραγματικά είναι . Γενικότερα όλοι οι άνθρωποι είναι πιο αληθινοί και δε σκεπάζονται από ψεύτικα πράγματα και καταστάσεις που δεν έχουν αξία. Σήμερα ο άνθρωπος ανακαλύπτει βαθύτερα τον εαυτό του και επικοινωνεί με τους άλλους και αυτό τον κάνει καλύτερο.
- Πώς απεικονίζεται στα δικά σας μάτια η γυναίκα σήμερα;
Οι γυναίκες που είναι στη εφηβεία πειραματίζονται με τον εαυτό τους, ενώ εκείνες που είναι στην ηλικία των 20 με 25 θέλουν να δείξουν την ηλικία τους με αποτέλεσμα να φορτώνουν την εμφάνισή τους. Η σημερινή τριανταπεντάρα όμως που έχει κάνει έναν γάμο, έχει δώσει και έχει λάβει σωστή επικοινωνία και φυσικά αγάπη από τους γύρω της έχει συνειδητοποιήσει ότι είναι λίγα εκείνα που χρειάζεται στη ζωή της για να είναι ευτυχισμένη. Γιατί ο πραγματικός σκοπός της ζωής μας είναι να είμαστε ευτυχισμένοι!
- Όταν βάφετε μία γυναίκα, τι είναι αυτό που θέλετε να αποδώσετε στο πρόσωπό της;
Εγώ είμαι πρέσβης μιας αλήθειας, ενώ η γυναίκα έχει την τάση να μεταμορφώνεται εγώ από τη μέρα που ξεκίνησα επιμένω στο να θέλω να την ωραιοποιώ και αυτή είναι η διαφορά μας. Αυτό δεν θα αλλάξει όσο είμαι στο χώρο αυτό. Είμαι υποστηρικτής στο να μην αλλοιώνω με το μακιγιάζ τις προσωπικότητες. Θέλω να αναδεικνύω την ομορφιά και την μοναδικότητα της κάθε γυναικάς.
- Αν δίνατε κάποιες συμβουλές στις Ελληνίδες ποιες θα ήταν αυτές;
Να σταματήσουν να υπερβάλλουν σε όλα τους. Όσο αναφορά το μακιγιάζ να περιορίσουν την ποσότητα και να βγάλουν από το μυαλό τους κάποια στερεότυπα, όπως ότι το βράδυ χρειάζονται περισσότερο μακιγιάζ. Το να ενισχύσω τις εντάσεις σε κομβικά σημεία που έχουν να κάνουν με τη δομή του προσώπου είναι σωστό, το να φορτώσω το πρόσωπό μου με προϊόντα είναι λάθος. Επίσης θα ήθελα να κοιτάξουν να διαθέσουν περισσότερα χρήματα για την περιποίηση του προσώπου τους και λιγότερα για τα καλλυντικά τους. Ένα καθαρό και ενυδατωμένο πρόσωπο είναι ωραίο και χωρίς μακιγιάζ. Αντίθετα ένα πρόσωπο στο οποίο έχει προστεθεί αρκετό υλικό για να καλυφθούν οι ατέλειες μοιάζει με λερωμένο. Σε αυτό συμβάλλει και η ψυχική υγεία του κάθε ανθρώπου. Σκεφτείτε το πιο απλό, όταν πάτε μία εκδρομή το επόμενο πρωινό αισθάνεστε ήδη πιο όμορφοι μπροστά στον καθρέφτη σας, έχετε δεχθεί αγάπη και χαρά και αυτό αποτυπώνεται στο πρόσωπό σας. Μην ξεχνάτε ότι αυτό δεν έχει κόστος άλλωστε στη ζωή μας.
- Πείτε μας κάποιες συνεργασίες που έχετε ξεχωρίσει.
Είχα την τύχη μετά από πολλή δουλειά να βρεθώ στα Fashion Weeks στο Παρίσι, στο Μιλάνο, στο Λονδίνο, όπου συνεργάστηκα με σπουδαίους make up artists. Εκεί δεν κοπιάραμε, δημιουργούσαμε μακιγιάζ και μετά αυτό ταξίδευε σε όλο τον κόσμο. Μοναδικές εμπειρίες οι οποίες μου άλλαξαν όλο τον τρόπο σκέψης. Επίσης η συνεργασία μου με την εταιρεία Mac ήταν σπουδαία. Τότε συνδύασα τα οικονομικά μου πτυχία με την τέχνη του μακιγιάζ. Ως brand manager και με την βοήθεια αυτού του τεράστιου ομίλου κατάφερα να αλλάξω την επικοινωνία στον τρόπο πώλησης των καλλυντικών. Δίδαξα τα παιδιά ότι μέσα από τη γνώση γίνεται η σωστή πώληση. Τους έμαθα πώς να περνάνε στον κόσμο τη σωστή φιλοσοφία του μακιγιάζ. Η οποία δεν είναι άλλη από το γεγονός ότι οι άνθρωποι κάνουν τα καλλυντικά και όχι το αντίθετο.
- Υπάρχει κάτι που οι ξένοι γνωρίζουν καλύτερα στη μόδα από τους Έλληνες;
Ναι, οι ξένοι ξέρουν καλύτερα να αξιοποιούν την αρχαία ιστορία μας. Όταν ήμουν στο εξωτερικό διαπίστωσα ότι οι ξένοι σχεδιαστές ξεκινάνε τη μελέτη τους από το πρώτο ένδυμα, που δεν είναι άλλο από την δικό μας αρχαίο ελληνικό ρούχο, τη χλαμύδα. Εμείς που το έχουμε εδώ, περιμένουμε τα ξένα περιοδικά να μας λανσάρουν τις νέες τάσεις. Επίσης σε μία μικρή χώρα όπως εμείς δεν υπάρχει η δυνατότητα να ακουστεί και να απλωθεί η φωνή μας.
- Μιλήστε μας για ένα τελευταίο σας project.
Αυτό που με ενδιαφέρει τα τελευταία χρόνια είναι το κομμάτι της εκπαίδευσης. Όταν σταμάτησα την συνεργασία μου με την εταιρεία MAC συνειδητοποίησα ότι τα νέα παιδιά δε γνωρίζουν από τη βασική μόρφωση που απαιτεί το μακιγιάζ. Διάφορα στερεότυπα κατακλύζουν το μυαλό τους, όπως ότι η τέχνη του μακιγιάζ είναι ένα βραδινό, ένα πρωινό και ένα νυφικό make up look. Αναρωτιέμαι όλες οι γυναίκες βάφονται το ίδιο στο γάμο τους ή όταν βγαίνουν; Έτσι δημιούργησα τη σχολή μου που την ονομάζω “σχολή σκέψης”. Διδάσκω μυαλά και όχι χέρια. Το μυαλό θα δώσει εντολή στο χέρι για να δημιουργήσει. Ασχολούμαστε με τη συνολική εικόνα της γυναίκας και όχι μόνο με το πρόσωπό της. Δεν μπορεί κανείς να δημιουργήσει ένα άριστο και αισθητικά όμορφο αποτέλεσμα εστιάζοντας μόνο στα μάτια του άλλου. Στη σχολή μου λοιπόν τα παιδιά περνάνε από την τέχνη των μαλλιών του image making και διαμορφώνουν μία σφαιρική άποψη για το μακιγιάζ που αποτελεί την αρχιτεκτονική δομή του προσώπου. Αυτός είναι και ο όρος του μακιγιάζ άλλωστε.
- Τέλος ποια είναι η άποψή σας για τα σημερινά νέα παιδιά;
Είναι πολύ ταλαντούχα και τους έχουν όρεξη να ανακαλύψουν νέα πράγματα. Είναι τραγικό όμως να βγαίνουν για καφέ και να είναι με ένα κινητό στο χέρι, δεν επικοινωνούν με προφορικό λόγο πλέον. Τα greeklish είναι η νέα γλώσσα τους, έχουν ξεχάσει να γράφουν την πιο σπουδαία γλώσσα που δεν είναι άλλη από τα Ελληνικά. Επειδή οι εξετάσεις της σχολής μου είναι γραπτές, όταν διορθώνω τα γραπτά δακρύζω. Είναι τραγικό μετά από δώδεκα χρόνια σχολείου τα παιδιά να μην γνωρίζουν σύνταξη. Εγώ προσωπικά όταν θέλω να μιλήσω με κάποιον τον παίρνω τηλέφωνο, γιατί μέσα από τη φωνή του άλλου λαμβάνω συναισθήματα. Με αυτόν τον τρόπο χάνουν την επικοινωνία με τον άλλον. Το διαδίκτυο και τα social media μονοπωλούν το ενδιαφέρον τους. Επηρεάζονται αρκετά από όλα αυτά τα οποία μάλιστα έχουν μπει για τα καλά στη ζωή όλων τα τελευταία χρόνια. Μου αρέσουν τα social media και θεωρώ ότι βοηθάνε αρκετά όλους μας. Ωστόσο όλα αυτά ανήκουν σε έναν χώρο, τον κυβερνοχώρο που δεν έχει νόμους, αξίες και αρχές. Ο καθένας μπορεί να δημιουργήσει την δική του ιστορία και να την προβάλλει σε ένα μεγάλο κοινό. Η απάτη λοιπόν κυριαρχεί μέσα στο διαδίκτυο. Ζούμε σε μία εποχή που σε ονόματα άλλων, χτίζονται καριέρες. Θα ήθελα λοιπόν τα σημερινά παιδιά να είναι πιο προσεχτικά και να κρίνουν καλύτερα ό,τι βλέπουν και ό,τι διαβάζουν στο internet. Να μην μένουν σε επιφανειακό επίπεδο και σε εικόνες. Όταν για παράδειγμα ψάχνουν μία σχολή για το μέλλον τους να είναι πιο σχολαστικοί. Θα μιλήσω συγκεκριμένα για το δικό μου τομέα. Ένας διάσημος make up artists που βάφει μία διάσημη τραγουδίστρια ή μία γνωστή ηθοποιό δε σημαίνει ότι έχει την ικανότητα να διδάξει και να περάσει τις γνώσεις του σε άλλους. Καλό θα ήταν λοιπόν να κάνουν μία καλύτερη έρευνα και να ζητάνε να διαβάζουν τα βιογραφικά των δασκάλων της σχολής που επέλεξαν. Επίσης μέσα από τις εργασίες των ήδη υπάρχων μαθητών θα διαπιστώσουν τη σπουδαιότητα των καθηγητών.
Ήταν μία ευχάριστη και ενδιαφέρουσα συνέντευξη στην οποία ο ταλαντούχος και επιτυχημένος make up artist μοιράστηκε μαζί μας τις απόψεις του για τα σημερινά νέα παιδιά και φυσικά για την Ελληνίδα γυναίκα. Οι συμβουλές του είναι πραγματικά πολύτιμες και σίγουρα για πολλούς αρκετά βοηθητικές.Δείτε τις φωτογραφίες που ακολουθούν:[gallery-176452]