Από την Χριστίνα Θεοδωροπούλου.
Η Νατάσα Αθανασιάδου εκφράζει με τον δικό της τρόπο την “γενναιοδωρία της γενιάς μας”, όπως αναφέρει και η ίδια. Μέσα από ταξίδια και βιώματα ανακάλυψε ανάγκες που ίσως ως παιδιά της δύσης δεν μπορούμε να αντιληφθούμε και προσπαθεί να αντιμετωπίσει ένα πρόβλημα, εντάσσοντάς το στην καθημερινή μας ζωή με τον πιο δημιουργικό και στιλάτο τρόπο. Έτσι λοιπόν δημιούργησε το brand Generation Generous*, το οποίο έχε στόχο να βοηθήσει όσους ζουν κάτω από το όριο της φτώχειας. Εγώ όταν το διάβασα ήμουν περίεργη να μάθω τι ήταν αυτό που την έκανε να σκεφτεί τόσο δημιουργικά και πως κατάφερε να συνδυάσει τη φιλανθρωπία, την οικολογία, τη δημιουργικότητα και τη μόδα! Νομίζω το ίδιο κι εσείς, γι’ αυτό ρώτησα όλες τις απορίες μου στη Νατάσα και ιδού τι μου απάντησε..
Τί είναι αυτό που σε ώθησε σε μία τέτοια ενέργεια;
Ένα ιδιαίτερα διαφορετικό ταξίδι στην Ινδία, λόγω επαγγελματικών υποχρεώσεων και η διαφορετικότητα εικόνων που αφορούν σε ανθρώπους και περιβάλλον ήταν ο συνδυασμός που με έκανε να σκεφτώ διαφορετικά και ενσυνείδητα ως άνθρωπος αλλά και ως επαγγελματίας. Το ταξίδι στην Ινδία λοιπόν ήταν η αφορμή για τον σχεδιασμό και την υλοποίηση του όλου εγχειρήματος. Η Generation Generous* shopping bag είναι το μέσο που θα μπορεί να «κουβαλάει» μεταφορικά και κυριολεκτικά την γενναιοδωρία της γενιάς μας. Εκεί συνειδητοποίησα και αναρωτήθηκα για το το πως είναι δυνατόν στις μέρες μας, που οι αποστάσεις μετριούνται με μερικές ώρες σε ένα αεροπλάνο, να χάνουν την ζωή τους παιδιά από πείνα, έλλειψη καθαρού νερού ή στέγης. Αυτό το ταξίδι ήταν διαφορετικό γιατί έτυχε μέσα σε 48 ώρες να βρεθώ από την Mumbai σε έναν από τους πιο πολυσύχναστους δρόμους του Λονδίνου σε μια εποχή ξεφαντώματος αγορών λίγο πριν τα Χριστούγεννα, όπου όλοι κρατούσαν στα χέρια τους αμέτρητες χαρτοσακούλες καταστημάτων. Αυτή η γρήγορη αλλαγή των εικόνων με έκανε να αισθανθώ έντονα τη «δύναμη» που έχουμε ως καταναλωτές και την ίδια στιγμή τόλμησα να φανταστώ πώς θα ήταν ο κόσμος εάν τη χρησιμοποιούσαμε γενναιόδωρα, μόνο για να κάνουμε καλό.
Γιατί τσάντα κι όχι κάτι άλλο;
Η τσάντα και συγκεκριμένα σε σχήμα χάρτινης σακούλας ήταν το πρώτο που παρατήρησα όταν αισθάνθηκα την δύναμη της κατανάλωσης στην Oxford Street στο Λονδίνο μετά από εκείνο το ταξίδι, γιατί μπορούσε να «κουβαλήσει» όπως το είχα φανταστεί μεταφορικά και κυριολεκτικά την γενναιοδωρία.
Αν σου ζητούσα να περιγράψεις την τσάντα με 5 λέξεις για να πείσεις έναν πιθανό αγοραστή ποιες θα ήταν αυτές;
Οι Generation Generous* τσάντες λειτουργούν ως ένα σύμβολο μιας νέας γενιάς καταναλωτών που θέλει και μπορεί να είναι γενναιόδωρη προς το περιβάλλον και προς τους ανθρώπους που το έχουν ανάγκη. Οι λέξεις που θα χρησιμοποιούσα σχετίζονται με την δημιουργία και το σκοπό της Generation Generous shopping bag και θα ήταν:
• Generous • Ethical • Sustainable • Fun • Timeless
Υπάρχει η σκέψη η συλλογή να επεκταθεί μελλοντικά, δημιουργώντας κι άλλα αντικείμενα εκτός από την τσάντα;
Πολύ πιθανό! Εύχομαι μέσα από την συνέχεια της Generation Generous* να μπορέσω να κάνω πολλά γύρω από την ενσυνείδητη κατανάλωση, την προστασία του περιβάλλοντος και την αγάπη και προσφορά σε ανθρώπους που το έχουν ανάγκη.
Τί είναι αυτό που θα δημιουργήσει την αίσθηση ότι ο αρχικός στόχος επετεύχθη;
Καταρχήν μέσω της πρώτης limited edition Generation Generous* τσάντας να βοηθήσουμε τους φιλανθρωπικούς οργανισμούς που συνεργαζόμαστε χρηματοδοτώντας τα project που έχουν ανάγκη! Κατά δεύτερον στόχος μου είναι να δημιουργηθεί μια σημαντική και συνεχώς αυξανόμενη αγορά για “γενναιόδωρα” προϊόντα μόδας που θα κατασκευάζονται μόνο με σεβασμό προς το περιβάλλον και τους ανθρώπους πίσω από την ετικέτα, και θα συμβάλλουν σημαντικά στην μείωση της φτώχειας και της ανισότητας όσο αφορά τα ανθρώπινα βασικά αγαθά.
Το γυναικείο κοινό –στο οποίο απευθύνεται το προϊόν- έχει περισσότερη ευαισθησία ή απλά είναι πιο ενεργό καταναλωτικά;
Το προϊόν απευθύνεται τόσο σε γυναίκες όσο και σε άντρες λόγω της απλότητας του σχεδίου του! Η γενναιοδωρία είναι ένα στοιχείο που αφορά και τα δύο φύλλα. Ίσως το γυναικείο κοινό να είναι πιο ευαισθητοποιημένο σε θέματα που αφορούν τον συνάνθρωπο ή το περιβάλλον, όμως αυτό δεν σημαίνει ότι το αντρικό κοινό δεν είναι. Η φιλοσοφία της Generation Generous είναι η ενσυνείδητη κατανάλωση και η γενναιοδωρία γι’ αυτό και η πρώτη μας τσάντα έχει συμβολικό σχήμα χαρτοσακούλας, γεγονός που την καθιστά εύκολη στην χρήση τόσο από τις γυναίκες όσο και από τους άντρες.
Υπάρχει διαφορά μεταξύ του ελληνικού και του βρετανικού κοινού; Ποιο είναι πιο καχύποπτο σχετικά με την ενέργειά σας;
Θεωρώ ότι υπάρχει μεγάλη διάθεση από τους Έλληνες καταναλωτές για ενσυνείδητη κατανάλωση μόνο που η προσφορά είναι αρκετά περιορισμένη. Σίγουρα πιστεύω ότι τα επόμενα χρόνια καθώς η τεχνολογία έχει προχωρήσει θα υπάρχει μεγαλύτερη προσφορά των επιχειρήσεων που θα συμπεριλαμβάνουν sustainable προϊόντα και αυτό θα είναι πολύ καλό! Όσο αφορά τους Βρετανούς καταναλωτές πιστεύω ότι είναι πιο ενήμεροι και γνώστες σε ότι αφορά την ενσυνείδητη κατανάλωση και θα έλεγα είναι ένα «βήμα» πιο μπροστά καθώς έχουν αρχίσει να αναζητούν και να επιλέγουν sustainable προϊόντα. Παρόλα αυτά θα ήθελα να σημειώσω ότι το εγχείρημα μας έχει τύχει εντυπωσιακής αποδοχής και στα δύο κοινά και αυτό είναι κάτι που μας χαροποιεί ιδιαίτερα.
Η σημερινή εποχή είναι ευνοϊκή για να κάνει το αγοραστικό κοινό να δεχθεί μία τέτοια ενέργεια;
Είναι καλύτερη από ποτέ. Μετά από την τελευταία οικονομική κρίση του δυτικού κόσμου οι καταναλωτές είναι πολύ πιο ευαισθητοποιημένοι να βοηθήσουν τον συνάνθρωπο αλλά και ενημερωμένοι σε θέματα όπως από τι υλικά προέρχεται ένα προϊόν που επιλέγουν και κάτω από ποιες συνθήκες παράχθηκε.
Μάθετε περισσότερες πληροφορίες στο www.generationgenerous.com
Photo credits: Generation Generous Ltd
Κάντε like στη σελίδα μας στο facebook για να μαθαίνετε όλα τα νέα.